La marmotte 2016

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Ancher
Carbon Racefiets

Re: La marmotte 2016

Bericht door Ancher » zo 20 maart 2016 16:31

Sinds 3 maart is die noodweg weer open, maar het blijft natuurlijk een kwetsbare schakel in het parcours.
Het kan zomaar zijn dat uiteindelijk toch de route van 2015 weer gereden gaat worden.

Bandit
Aluminium Racefiets
Fiets: Jan Janssen Equipe
Contacteer:

Bericht door Bandit » za 16 april 2016 18:31

Sinds eergisteren ingeschreven voor de Marmotte. Na een winter - trainingstechnisch - van niets. Ik start dit jaar ambitieloos. Fatsoenlijk uitrijden wordt mijn doel.

De website van Sportcommunication meldt vooralsnog de klassieke route, inclusief 'door de tunnels'. Ik ben benieuwd. Wat me wel opviel was deze zin:
Attention : en raison de nombreux tunnels successifs faiblement éclairés, l’éclairage individuel est indispensable et OBLIGATOIRE (kit lumière / gilet de visibilité)

Met andere woorden: verlichting en veiligheidshesje verplicht.
2016: ...

Bandit
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door Bandit » do 09 juni 2016 08:59

*schop*

Vorig jaar hadden we hier 16 pagina's. Inclusief de verhitte discussie na afloop. Hoe zit het met de deelnemers dit jaar?

De organisatie laat vooralsnog op de website het klassieke parcours zien. Bison Futé geeft echter aan dat de tunnels in ieder geval tot 1 november 2016 gesloten zijn. Ligt het aan mij of is het raar dat er 3 weken voor dato zo weinig nieuws is over deze grote cyclo?

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » do 09 juni 2016 09:20

Bandit schreef:*schop*

Vorig jaar hadden we hier 16 pagina's. Inclusief de verhitte discussie na afloop. Hoe zit het met de deelnemers dit jaar?

De organisatie laat vooralsnog op de website het klassieke parcours zien. Bison Futé geeft echter aan dat de tunnels in ieder geval tot 1 november 2016 gesloten zijn. Ligt het aan mij of is het raar dat er 3 weken voor dato zo weinig nieuws is over deze grote cyclo?
Ik denk dat vele fietsers tegenwoordig de voorkeur geven aan andere tochten. inderdaad wel opvallend dat er slechts 2 pagina's gaan over e.d. grote cyclo. Maar ja, er is ook nog zoveel meer moois te fietsen. ;-)

Ernest
Driewieler
Fiets: Koga Kimera
CTWT-lid: Ja

Bericht door Ernest » do 09 juni 2016 18:10

Was mij inderdaad ook opgevallen dat er weinig te lezen was over de Marmotte 2016.
Wel lees ik overal dat 'goud' halen lastig is als je in het 3e startvak staat. Kunnen jullie daar meer over vertellen, want ik hoop toch dat me dat gaat lukken. (Volgens de calculator van doe-fiets zou ik het net redden.)

el_loco
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Cube Agree/Red Bull
Contacteer:

Bericht door el_loco » do 09 juni 2016 18:43

Denk niet dat het startvak een probleem hoeft te zijn voor je eindtijd. Winnen of top 100 vanuit vak 3 wordt wat lastiger ;-) . Je moet een beetje mazzel hebben dat je een redelijke groep tussen de voet van de Glandon en de Telegraphe te pakken krijgt. Er zitten vast nog wel wat polderstoempers die in die fase van de tocht nog wat jus in de benen over hebben. 8)
Daarna is het in feite bergop of bergaf, laatste kilometers naar Bourg kun je nog profijt hebben van een groep, maar daar ga je geen halfuur op winnen of verliezen. Waarschijnlijk wordt het wel veel inhalen op de Glandon, dat vond ik vorig jaar (vanuit startvak 2) wel wat meer energie kosten dan ik verwacht had eigenlijk. Maar dat gaat je ook geen 20 minuten kosten of opleveren.
Kortom: lekker je eigen tempo opzoeken en waar mogelijk een goede groep proberen te vinden. (zit je in je eentje: rustig wat eten en er komen vanzelf snellere mensen langs!)
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

Ernest
Driewieler
Fiets: Koga Kimera

Bericht door Ernest » do 09 juni 2016 18:58

Dank je! Ben heel benieuwd!

wgb
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Airborn Manhatten

Bericht door wgb » do 09 juni 2016 19:18

Ernest schreef:Was mij inderdaad ook opgevallen dat er weinig te lezen was over de Marmotte 2016.
Wel lees ik overal dat 'goud' halen lastig is als je in het 3e startvak staat. Kunnen jullie daar meer over vertellen, want ik hoop toch dat me dat gaat lukken. (Volgens de calculator van doe-fiets zou ik het net redden.)
Dat heeft niets met je startvak te maken. Je leeftijd en de tijd die jij voor deze rit nodig heeft bepaald of je goud, zilver of brons diploma kan laten uitprinten. Wat veel belangrijker is, als je stuk gaat wat kan je, of wil je nog eten. Met ander woorden wat kan je binnen houden. Veel denken dat het te doen is met de spullen die je van de organisatie krijgt.

Eric
Carbon Racefiets
Fiets: BMC RM01

Bericht door Eric » vr 10 juni 2016 08:59

Ik ben er voor de 5de keer bij. Ook redelijk ambitieloos omdat het werk wat meer tijd kostte dan gepland de laatste maanden. Ik verheug me vooral op de voorafgaande week in Embrun. Wat de Marmotte brengt zie ik dan wel.

Overigens, 1 van mensen uit de groep waar we mee gaan heeft besloten de Marmotte niet te fietsen wegens slechte voorbereiding. Zijn inschrijving is tegen redelijk prijs over te nemen. Het ophalen van het startbewijs is geen probleem, hij is wel gewoon aanwezig.

Dus als er liefhebbers zijn, stuur maar een pb

Bianchi thijs
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Bianchi Oltre xr2

Bericht door Bianchi thijs » vr 10 juni 2016 21:28

Bandit schreef:*schop*

Ivm deelname AlpeduZES was ik in deze omgeving. Ik wilde vanuit Bourg richting de Galibier maar die tunnel is potdicht en er wordt hard gewerkt. Volgens het toeristenbureau ging het ook nog wel even duren. Lijkt mij sterk dat de marmotten over deze route gaat

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » za 11 juni 2016 07:50

LM is een maand na AdH. Bovendien gaat LM niet door de tunnel maar over de pas. En dan is ook nog de vraag wat er bedoeld werd met 'nog wel even duren'. Het moet wel heel raar lopen als de Galibier niet open is begin juli.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » za 11 juni 2016 08:28

Ik neem aan dat Thijs hier de Chambon tunnel bedoelt. Die is al een jaar dicht vanwege instortingsgevaar. Die ligt op de route van de Lauteret naar Bourg en zonder dat tunneltje, kom je niet in Bourg. Dan zal het dus een alternatieve route worden.

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » za 11 juni 2016 08:36

GoodRiddance schreef:Ik neem aan dat Thijs hier de Chambon tunnel bedoelt. Die is al een jaar dicht vanwege instortingsgevaar. Die ligt op de route van de Lauteret naar Bourg en zonder dat tunneltje, kom je niet in Bourg. Dan zal het dus een alternatieve route worden.
Ok helder. Dat is inderdaad een ander verhaal.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » za 11 juni 2016 08:42

Ik kom dit tegen op http://www.marmottecyclo.nl/

http://www.marmottecyclo.nl/alternatiev ... el-gereed/
Marmotte 2016 route – Alternatieve weg overkant Chambon meer

Let op: Het département behoudt zich het recht om de nieuwe “bypass” weg al dan niet tijdelijk te sluiten. Houd dit goed in de gaten als je vanuit Bourg d’Oisans richting Galibier wilt of de route van de Marmotte op eigen houtje gaat fietsen. Ga zeker vantevoren even ter plaatse kijken en raadpleeg de Office du Tourisme van Bourg d’Oisans en/of La Grave voor de actuele situatie.

De sluiting van de tunnel heeft grote economische gevolgen voor de “andere kant” (lees Galibier-kant) van de Chambon tunnel. De roep om een tussenoplossing vóór de winter van 2015 werd daarom luider en luider. Gestart werd met de aanleg van een alternatieve weg aan de overkant van het Chambon meer. Marmotte organisatie Sportcommunication meldde al eerder dat col du Télégraphe en Col du Galibier weer onderdeel zullen uitmaken van de La Marmotte 2016 route.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Bianchi thijs
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Bianchi Oltre xr2

Bericht door Bianchi thijs » zo 12 juni 2016 03:26

harrebas schreef:
GoodRiddance schreef:Ik neem aan dat Thijs hier de Chambon tunnel bedoelt. Die is al een jaar dicht vanwege instortingsgevaar. Die ligt op de route van de Lauteret naar Bourg en zonder dat tunneltje, kom je niet in Bourg. Dan zal het dus een alternatieve route worden.
Ok helder. Dat is inderdaad een ander verhaal.

Jep die bedoel ik. Als er een bypass was dan was die ook dicht in ieder geval. Ik kon geen kant op

Paap
Kinderfiets
Fiets: Canyon Ultimate CF
Contacteer:

Bericht door Paap » za 18 juni 2016 17:52

Hallo,

ik heb een vraag.

Mijn fietsmaat, appartementgenoot en tevens taxi voor de Marmotte, en de week ervoor, is helaas geblesseerd geraakt, en gaat voorlopig niet kunnen fietsen.
Ik zit nu helaas zonder vervoer (en zonder gezelschap). Is er iemand die aankomend weekend richting Frankrijk vertrekt, en mij eventueel wil meenemen?

Ik heb op Vaujany nog een appartement voor 4 personen gereserveerd, waarin nu wel heel veel plek is. Indien er mensen zijn die een accomodatie willen delen, of nog ruimte hebben in hun eigen geboekte slaapplek, dan is dat misschien ook wel handig.

Als iemand nog ideeën voor een oplossing heeft hoor ik het graag.

Eric
Carbon Racefiets
Fiets: BMC RM01

Bericht door Eric » ma 20 juni 2016 07:31

Marmotte Granfondo Series
June 16 at 6:01pm ·
✦ BREAKING NEWS ✦ Marmotte : Historical Route Confirmed
We have confirmation that this year La Marmotte Granfondo Alpes will follow the historical route. The backup route will be authorized and reserved for cyclists from 11 am to 5 pm . Motor vehicles will not be allowed on this backup route during the race.
Bourg d'Oisans, Glandon , St- Michel , Telegraphe , Valloire Galibier , Lautaret , Bourg d'Oisans, Alpe d'Huez
174 kms
5000 m - d +

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » ma 20 juni 2016 09:11

Eric schreef:Marmotte Granfondo Series
We have confirmation that this year La Marmotte Granfondo Alpes will follow the historical route. The backup route will be authorized and reserved for cyclists from 11 am to 5 pm . Motor vehicles will not be allowed on this backup route during the race.
Bourg d'Oisans, Glandon , St- Michel , Telegraphe , Valloire Galibier , Lautaret , Bourg d'Oisans, Alpe d'Huez
174 kms
5000 m - d +
wordt doorrijden voor de achterste regionen. Te laat is terug sturen??? :lol:
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » ma 20 juni 2016 15:43

Eric schreef:Marmotte Granfondo Series
174 kms
5000 m - d +
Thierry le Brun schreef:wordt doorrijden voor de achterste regionen. Te laat is terug sturen??? :lol:
Je moet voor 18.00 uur aan de voet van de Alp d'Huez zijn . Als je dan nog niet op de D1091 bent haal je het ws toch al niet.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Halt
Fiets: Colnago CX1, Cinelli

Bericht door Halt » di 21 juni 2016 06:56

Volgens mij moet je voor 18:30 aan de voet zijn.

Bandit
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door Bandit » di 21 juni 2016 08:52

Ik mag niet meer meedoen: acute virale pericarditis :-( .

http://marmotte.polderbenen.nl/2016/06/ ... otte-2016/

Blijkbaar zijn er toch grenzen aan mijn lijf. Of gewoon domme pech, natuurlijk. Of beide.

Halt
Fiets: Colnago CX1, Cinelli

Bericht door Halt » di 21 juni 2016 09:01

Dat is balen (vanwege de Marmotte) en ook geluk (want goed behandelbaar). Beter zo dan dat je ergens van je fiets valt.

Beterschap.

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » di 21 juni 2016 10:35

Slechte timing van die ontsteking. Volgend jaar dan maar een nieuwe poging voor de Marmotte. Beterschap!
Op naar de Velomediane!

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » di 21 juni 2016 14:12

Bandit schreef:Ik mag niet meer meedoen: acute virale pericarditis :-( .

http://marmotte.polderbenen.nl/2016/06/ ... otte-2016/

Blijkbaar zijn er toch grenzen aan mijn lijf. Of gewoon domme pech, natuurlijk. Of beide.
Net je blog gelezen. Wat een pech... hartklachten zijn niet fijn en helemaal benauwend als je niet weet wat de oorzaak is weet ik uit ervaring...
Je verhaal is wel mooi geschreven en grijpt de lezer. :oke:
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Pizzi
Fiets: Cervélo R3 SL

Bericht door Pizzi » di 21 juni 2016 22:34

Paap schreef:Hallo,

ik heb een vraag.

Mijn fietsmaat, appartementgenoot en tevens taxi voor de Marmotte, en de week ervoor, is helaas geblesseerd geraakt, en gaat voorlopig niet kunnen fietsen.
Ik zit nu helaas zonder vervoer (en zonder gezelschap). Is er iemand die aankomend weekend richting Frankrijk vertrekt, en mij eventueel wil meenemen?

Ik heb op Vaujany nog een appartement voor 4 personen gereserveerd, waarin nu wel heel veel plek is. Indien er mensen zijn die een accomodatie willen delen, of nog ruimte hebben in hun eigen geboekte slaapplek, dan is dat misschien ook wel handig.

Als iemand nog ideeën voor een oplossing heeft hoor ik het graag.
Zie de 2 berichten van 21 juni op het Fiets.nl-forum: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 2&start=72. Misschien dat je daar iets kunt regelen? :)

Plaats reactie