Trois Ballons 2016

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Ancher
Carbon Racefiets

Re: Trois Ballons 2016

Bericht door Ancher » za 21 november 2015 11:20

AG#99 schreef:Iemand nog een goede accommodatie (geen tent) in de buurt van de start in gedachten? De accommodaties die ik in gedachten had blijken nu al vol te zitten...
De boekingen voor de 3B komen eerder op gang dan anders. Misschien door de afwezigheid van "Oranje" op het EK voetbal?
Bij reisorganisaties is nog wel wat te vinden ;-)

chinook
Fiets met zijwieltjes
Fiets: sensa giuliaero

Bericht door chinook » do 10 maart 2016 19:52

L3b geboekt, heb er nu al zin in! Heerlijk om weer ergens voor te gaan trainen.

Ancher
Carbon Racefiets

Bericht door Ancher » ma 28 maart 2016 15:58

Ancher schreef:
AG#99 schreef:Iemand nog een goede accommodatie (geen tent) in de buurt van de start in gedachten? De accommodaties die ik in gedachten had blijken nu al vol te zitten...
De boekingen voor de 3B komen eerder op gang dan anders. Misschien door de afwezigheid van "Oranje" op het EK voetbal?
Bij reisorganisaties is nog wel wat te vinden ;-)
Uiteindelijk lijken er juist minder Nederlanders te gaan. Misschien vanwege de concurrentie van de Fiets/Bikegear-reis van Stelvio naar Valkenburg?

AG#99
Kinderzitje
Fiets: APEX Blackbuck

Bericht door AG#99 » wo 13 april 2016 19:31

Hoogstwaarschijnlijk ben ik verhinderd. Iemand interesse in het startbewijs?

arjensmit
Driewieler
CTWT-lid: Ja

Bericht door arjensmit » za 14 mei 2016 21:55

Hoi !
Via facebook zag ik dat er ook een arrangement is voor les trois ballons
(http://www.wielertoerist.nl/forum/viewt ... 54&t=21449)
Ik kan deze link niet benaderen.
Moet je eerst lid worden voordat je aan dit arrangement kan deelnemen ?

Groeten
/Arjen

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » za 14 mei 2016 22:19

arjensmit schreef:Hoi !

Groeten
/Arjen
Het arrangement is voor CTWT leden en daar dien je inderdaad lid voor te zijn. Ik weet niet of er überhaupt nog plek beschikbaar is.

arjensmit
Driewieler

Bericht door arjensmit » zo 15 mei 2016 09:01

Metor schreef:
arjensmit schreef:Hoi !

Groeten
/Arjen
Het arrangement is voor CTWT leden en daar dien je inderdaad lid voor te zijn. Ik weet niet of er überhaupt nog plek beschikbaar is.
Dank ! Moet maar eens lid worden denk ik :D

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » di 31 mei 2016 09:55

Jaarlijks organiseert CTWT een arrangement rond de Cyclo Les Trois Ballons, die dit jaar plaatsvindt op 11 juni 2016.

We hebben 12 plekken Bij Le Mouton Qui Rit, een Bed en Breakfast in Mailleroncourt-Saint-Pancras, op een half uurtje van Luxeuil les Bains, startplaats van Les Trois Ballons.

Door omstandigheden zijn 2 van de 12 plekken beschikbaar gekomen. Deze zijn daarom vanaf nu ook beschikbaar voor forumleden die geen lid zijn van CTWT.

Aanmelden kan door een bericht in dit topic.

De details van het arrangement:

Programma:

Vrijdag 10 juni 2016
- loop van de middag aankomst Mailleroncourt-Saint-Pancras - parkeren bij het huis
(huis in principe pas vanaf 15.00 uur beschikbaar)
- Ophalen startbescheiden Les Trois Ballons (kan ook vooraf) Dit kan via een groepsinschrijving.
- 19.00 gezamenlijke (pasta)maaltijd bereid door de eigenaar des huizes
- avondprogramma deelsessie : bankhangen

Zaterdag 11 juni 2016
- gezamenlijk ontbijt
- Cyclo Les Trois Ballons
- ’s avonds gezamenlijke maaltijd bereid door de eigenaar des huizes. Bij goed weer zal dit een BBQ zijn

Zondag 12 juni 2016
- gezamenlijk ontbijt
- 10.00 uur vertrek naar huis

Accommodatie
We zijn te gast bij Bed and Breakfast Le Mouton Qui Rit (het lachende schaap, LMQR) http://www.lemoutonquirit.eu. Ontbijt en avondeten zijn gezamenlijk bij LMQR. Let op: je deelt een kamer met een of meer personen, afhankelijk van de grootte van de kamer. Het is in beginsel niet mogelijk om een kamer voor jezelf te hebben.

De fietsen kunnen bij LMQR in de grote schuur gestald worden. Er is voor iedereen beddengoed en handdoeken.

Kosten
De kosten bedragen €100 per persoon. Dit bedrag is als volgt opgebouwd:

- 2 x €29 overnachting inclusief ontbijt = €58
- 2 x €21 avondeten inclusief (beperkt: denk aan een halve fles wijn; 3 glazen bier of frisdrank) drank = €42

NB: Deelnamekosten aan de Cyclo zijn niet inbegrepen. De inschrijving voor de cyclo dien je zelf te verzorgen. Dit kan on line of de dag ervoor.

Annulering en verzekering
Restitutie van de kosten bij annulering is niet mogelijk. Je bent zelf verantwoordelijk voor het afsluiten van een annuleringsverzekering en/of een reisverzekering als je dat wenst.
Querer es poder

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » wo 01 juni 2016 08:58

Bas schreef:Door omstandigheden zijn 2 van de 12 plekken beschikbaar gekomen.
De plekken zijn bezet. Het arrangement is daarmee volgeboekt.
Querer es poder

chinook
Fiets met zijwieltjes

Bericht door chinook » wo 01 juni 2016 12:23

Het lijkt er op dat de categorieën en de daarbij behorende tijden zijn opgeschoven. Vorig jaar moest ik 9:40 rijden voor 40 jaar en nu 9:20... voor goud. Foutje of zijn de tijden aangescherpt?
Op de website staan nog wel de originele tijden en categorie. Ik denk dat de organisatie een foutje heeft gemaakt...

chinook
Fiets met zijwieltjes

Bericht door chinook » vr 03 juni 2016 13:28

Inmiddels zijn de categorieën weer aangepast en zijn ze hetzelfde als voorgaande jaren.
Hoe dik is CTWT vertegenwoordigd bij deze cyclo? Zijn er meer renners net als ik die ergens anders verblijven dan het ctwt arrangement (ik had al geboekt met vrouw en kinderen)?

winkel
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: aeroad,scott,

Bericht door winkel » vr 03 juni 2016 14:25

Ik doe ook mee maar verblijf in een vakantiehuisje zo'n 8km buiten luxeuil les bains. Ik zit er ook vanaf morgen.
Kan ik een beetje acclimatiseren.

chinook
Fiets met zijwieltjes

Bericht door chinook » vr 03 juni 2016 16:44

ik verblijf in Huanne mont martin. Ben er Woensdag avond. Donderdag ff rondje in de omgeving fietsen. vrijdag startbewijs halen.

chinook
Fiets met zijwieltjes

Bericht door chinook » wo 08 juni 2016 09:52

Ik ga zo vertrekken, hoop wat collega CTWT'ers tegen te komen bij de start. Succes allemaal en hopelijk valt het weer mee.

Marcel3204
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose weg/cross/MTB

Bericht door Marcel3204 » za 11 juni 2016 22:09

Edian 25ste geworden lees ik in de uitslag. Ik weet niet wat hij er zelf van denkt, maar lijkt mij een dikke felicitatie waard. Opvallend veel Belgen op het podium en overall aan de start.

Sicillian
Aluminium Racefiets
Fiets: Giant TCR Advanced

Bericht door Sicillian » zo 12 juni 2016 17:06

Verslagje van Facebook gekopieerd:

Na een toch wel teleurstelling van vorige week in La Ventoux de afgelopen dagen hard getraind. Met weinig ambitie naar de Vogezen afgereisd. Ze geven slecht weer op en normaal gesproken kan ik daar goed tegen. Ik krijg al wat meer zin! Inderdaad heeft het de hele nacht geregend en ook bij de start druppelt het wat. Sta achterin het eerste startvak. De eerste twee rotondes linksom en ik meld me na een kilometer op de eerste rij. Kan het goed vasthouden en schuif lekker mee in de vlakke aanloop naar de eerste korte, maar steile helling. Helaas vliegt mijn ketting er tot twee keer aan toe af en ik baal als een stekker. Kom hierdoor niet in een goede groep en hoop dat we aansluiting kunnen vinden. Dat gebeurde niet. Ik baalde en dacht dan maar trainen vandaag en gewoon een snoeiharde finale rijden. Op alle hellingen gespaard en op de enige klim van de dag (Grand Ballon) wel de slotkilometers wat geprobeerd maar niemand wilde mee. We komen nog met 20 man boven. Er wordt niet samengewerkt dus ik besluit mijn weg alleen te vervolgen. Aan het einde van de afdaling sluiten er 4 man aan en haalde we nog eentje bij. Met die groepje zijn we de laatste 50km doorgereden tot de finish waarbij ik de laatste 45min behoorlijk wat werk heb verzet. Uiteindelijk worden we nog bijgehaald door 3 man. Een sprintje zat er niet meer in en werd een na laatste van het groepje en tot mijn verbazing was het nog erg rustig! 25e. Super blij mee! Maar ergens klinkt er ook iets als wat als het op de eerste helling niet mis ging. Had in ieder geval een goede conditie vandaag en kon dit tot 5km van de streep ook goed volhouden. Daarna was het wel klaar. =). De droge kleren waren wel een genot. Op weg naar de auto toch een beetje kou gekregen van de hele dag regen, waarbij het steeds meer regen werd richting het einde.

ROnbrug
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Isaac Meson Di2

Bericht door ROnbrug » zo 12 juni 2016 18:18

Sicillian schreef:Verslagje van Facebook gekopieerd:

Na een toch wel teleurstelling van vorige week in La Ventoux de afgelopen dagen hard getraind. Met weinig ambitie naar de Vogezen afgereisd. Ze geven slecht weer op en normaal gesproken kan ik daar goed tegen. Ik krijg al wat meer zin! Inderdaad heeft het de hele nacht geregend en ook bij de start druppelt het wat. Sta achterin het eerste startvak. De eerste twee rotondes linksom en ik meld me na een kilometer op de eerste rij. Kan het goed vasthouden en schuif lekker mee in de vlakke aanloop naar de eerste korte, maar steile helling. Helaas vliegt mijn ketting er tot twee keer aan toe af en ik baal als een stekker. Kom hierdoor niet in een goede groep en hoop dat we aansluiting kunnen vinden. Dat gebeurde niet. Ik baalde en dacht dan maar trainen vandaag en gewoon een snoeiharde finale rijden. Op alle hellingen gespaard en op de enige klim van de dag (Grand Ballon) wel de slotkilometers wat geprobeerd maar niemand wilde mee. We komen nog met 20 man boven. Er wordt niet samengewerkt dus ik besluit mijn weg alleen te vervolgen. Aan het einde van de afdaling sluiten er 4 man aan en haalde we nog eentje bij. Met die groepje zijn we de laatste 50km doorgereden tot de finish waarbij ik de laatste 45min behoorlijk wat werk heb verzet. Uiteindelijk worden we nog bijgehaald door 3 man. Een sprintje zat er niet meer in en werd een na laatste van het groepje en tot mijn verbazing was het nog erg rustig! 25e. Super blij mee! Maar ergens klinkt er ook iets als wat als het op de eerste helling niet mis ging. Had in ieder geval een goede conditie vandaag en kon dit tot 5km van de streep ook goed volhouden. Daarna was het wel klaar. =). De droge kleren waren wel een genot. Op weg naar de auto toch een beetje kou gekregen van de hele dag regen, waarbij het steeds meer regen werd richting het einde.
Top prestatie! Leuk dat ik je nog even heb gesproken voor de start.

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » zo 12 juni 2016 18:40

Top Sicilian! :oke:

Benieuwd naar de ervaringen van de andere deelnemers.

concorde

Bericht door concorde » zo 12 juni 2016 18:59

Mooie prestatie! :oke:

Goudhaantje
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Goudhaantje » ma 13 juni 2016 13:25

Hierbij mijn hele lange verslag. Maar ik weet dat jullie van lezen houden ;-)

Woensdagavond laat waren we aangekomen in Luxeuil. Donderdagochtend lekker rustig aangedaan en 's morgens nog een klein rondje gemaakt. Veel eten was de opdracht voor dit jaar, dus daar heb ik de rest van de dag mee gevuld. Vrijdagochtend verslapen (dat was lekker!). We waren nog net op tijd voor het ontbijt. Ook daarna nog weer een klein rustig rondje gepeddeld en 's middags de standaard rituelen ter voorbereiding op zaterdag. Het weer op donderdag en vrijdag was fantastisch, dus daar hebben we erg van kunnen genieten. De weersvooruitzichten voor zaterdag waren echter erg slecht en dat baarde mij nogal wat zorgen. Ik had nog nooit een cyclo in de regen gereden en heb normaal snel last van onderkoeling. Een stelletje in ons hotel die ik van eerdere deelnames nog ken, besloot niet te starten. Op de één of andere manier gaf mij dat extra moraal. Vrijdag nog even een peptalk gehouden met mijn vriend.
Zaterdag 's morgens weer geprobeerd om goed te eten, maar vanwege de zenuwen is dat altijd een hele opgave. Dit keer ook een bidon Carbo van Born genuttigd. Dat was niet slim, want die kwam er later weer even hard weer uit toen we net wilden vertrekken uit het hotel. :kots: Dat doe ik dus nooit meer.

Voor mij was de grote uitdaging dit jaar om goed te eten. Ik heb geprobeerd elke half uur wat naar binnen te werken (meestal gelletjes). Ik had het alarm op mijn Garmin op een half uur gezet. Ik dacht dat ik dat redelijk had bijgehouden, maar ik kwam toch nog met 5 gelletjes thuis. Wellicht dat het eten bij een volgende cyclo nog wat beter kan.

Ik mocht dit jaar starten in het eerste startvak en dat vond ik wel relaxed. Ik hoefde daardoor niet heel vroeg naar de start voor een goede startplek. Het was toen gelukkig nog droog. Daar was ik erg blij mee. Toen het een beetje begon te miezeren maakte ik de fout om toch mijn regenjasje aan te doen. Dat had ik beter kunnen laten. Het ging niet echt hard regenen en bij de eerste twee klimmen van de dag brak het zweet mij natuurlijk uit. Het eerste vlakke stuk was het erg nerveus rijden. Elke keer weer vol in de remmen. Niks voor mij. Ik was blij toen we eindelijk in Faucogny aankwamen. Wel was de groep toen nog veel te groot. Ik kon daar slecht doorrijden. Ik kwam daar later Evert nog tegen en ook op de klim naar de Chevrères.

Op de eerste twee klimmen heb continue bij twee concurrentes gereden. Van Christine Muller Seiler verwachte ik sowieso dat zij voor mij zou finishen, en Linda Stuurman was aardig aan mij gewaagd verwachte ik vooraf. Ik had Christine nog niet eerder zien klimmen, maar die heeft een paar benen. Bijna bodybuilder waardig. Dat ik rond haar heen bleef fietsen op de Chevrères gaf mij natuurlijk wel extra moraal. 8) Op de top van de Chevrères besloot ik echter te stoppen om mijn jasje uit te doen en raakte ik beide dames (uiteraard) uit het oog. :-?

Het weer viel op dat moment nog steeds heel erg mee. De weg was uiteraard wel erg nat, dus iedereen daalde zeer behouden. Dat vond ik erg opvallend. Ik had meer kamikaze piloten verwacht. In aanloop naar de Ballon d'Alsace zat ik een groepje dat redelijk draaide. Ik was al aan de klim begonnen voordat ik er erg in had. De klim liep erg lekker en op een gegeven moment zag ik Linda ook weer voor mij fietsen. Ik haalde haar echter niet bij en later (in de mist) zag ik haar niet meer. Bovenop de Ballon snel twee bidons gevuld en afgedaald. Ondanks het natte wegdek ging dat prima. Ik kreeg ook steeds meer vertrouwen. Wel een paar spetters daar, maar dat zette gelukkig niet door. Tussen de Ballon en de Hundsrück zat ik in een lastige groep. Die draaide niet echt lekker. Ik heb daar zelf regelmatig zelf kopwerk moeten doen, met nog twee heren. De rest zat lekker uit te rusten in ons wiel. Ik snap dat nooit. Als je gezamenlijk een goede trein opzet waarbij iedereen een kopbeurt doet, dan heb je daar toch allemaal winst van. Ik heb dat vorig jaar gehad bij de Lapebie. Daar had ik een groep die draaide echt lekker samen.

De Hundsrück is niet zo'n lange klim. Ik was dan ook in een zucht boven. In de afdaling nog even een inschattingsfout gemaakt en een slipper gemaakt in een bocht, maar ik kon gelukkig goed corrigeren en bleef overeind. Het stoplicht sprong net op groen toen ik aankwam, dus ik kon meteen doorfietsen. Nog even een reepje naar binnen gewerkt en toen aan de Grand Ballon begonnen. Ik kan die klim inmiddels dromen en heb daar ook bijna alle QOM's. Inmiddels vind ik het ook een fijne klim. Geen problemen daar gehad. Vorig jaar was ik daar al een beetje op en protesteerden mijn benen enorm. Nu geen centje pijn. Ik had daar achteraf gezien best wat meer gas kunnen geven. Bovenop flinke bewolking en dus ook in de mist gereden. Laatste stuk begon het te regenen.

In de afdaling langs het ongeluk gereden. Ik hoorde later dat er wielrenners zijn tegengehouden op de Grand Ballon om de ambulance(s) te laten passeren. Ik mocht gelukkig wel gewoon doorrijden. Er stond al wel een lange file. Beide fietsen waren helemaal aan gort gereden. Dat zag er zeer ernstig uit. Degene die echter in de ambulance lag keek net even op toen ik passeerde. Die was dus in ieder geval goed bij kennis. Normaliter doet een valpartij mij mentaal nogal wat, maar nu leverde mij het gelukkig geen extra schrik.

Op de Crêtes zat ik vervolgens helemaal alleen. Ik haalde alleen wielrenners in die niet konden aanhaken. Bij Le Markstein weer snel twee bidons gevuld en een cola (yeah!!) gedronken. Weer een reepje voor in de afdaling in mijn mond gedaan. Al kauwend naar beneden. De afdaling is altijd wel een bijtrap afdaling, maar gelukkig stond er dit keer niet veel wind. Bij Kruth aansluiting gevonden bij een klein groepje.

D'Oderen liep lekker. Vorig jaar was mijn moraal daar een beetje verdwenen, maar nu voelden de benen nog steeds prima. Lange tijd met twee heren opgereden. Helaas aan het eind van de klim toch een beetje op en kon ik niet meer volgen. Shit! Vervolgens helemaal alleen de afdaling in. Ook rond de Col de Menil helemaal alleen. Ik keek elke keer om of er al wielrenners volgden, maar helaas. Uiteindelijk dan toch een groep, maar die gingen in mijn wiel hangen. Ik moest ze echt aan kop dwingen, maar niemand trapte echt lekker door. Ook bij Le Thilot mochten we meteen doorrijden bij het stoplicht. Vorig jaar heb ik daar 'lang' stilgestaan. De pannenkoeken in mijn groep bleken aan de voet van de klim ineens wel weer energie te hebben en reden in een vlot tempo bij mij weg. Stom! Dat laat ik een volgende keer niet meer gebeuren. Elke keer denk ik tijd te verliezen op de vlakke stukken en doe veel te veel kopwerk, terwijl de rest zich lekker zit te sparen. :ass:

De Croix liep oké, maar ook niet meer dan dat. Daar ook geen goede tijd gereden. Wel kwam ik daar Linda weer tegen en die zat er een beetje doorheen. Ik passeerde haar dan ook eenvoudig. In de afdaling sloot zij wel weer aan en samen sloten we weer aan bij wat heren. Nu weigerde ik zelf kopwerk te doen, want ik wilde hoe dan ook goed herstellen voor het laatste steile stuk. Onder luid protest deed één man uiteindelijk kopwerk. Ik dacht, bekijk het maar, nu profiteer ik een keer. :twisted: Op het eerste steile stuk fietste ik eenvoudig weg van iedereen. Ook het tweede steile stuk vol gas kunnen geven. Jeetje, wat ging dat makkelijk. Ik ging als een speer (voor mijn gevoel dan). Ik kwam echter, op één man na, niemand meer tegen. Gelukkig vlak voor de afdaling kwam er een groep aan. Ik was vast besloten aan te haken bij deze groep en niet meer te laten lopen. Ik wilde hoe dan ook in het dal een goede trein hebben. Vooral bij de afdaling was dat een uitdaging, dacht ik. Maar ik daalde top en eigenlijk bijna vooraan. In het dal ben ik strak in het wiel gaan zitten. Het ging erg hard. Er waren drie heren die de trein trokken en bij het afwisselen ging elke keer flink het gas erop. Ik kon echter 'makkelijk' blijven volgen. Volgens mij hadden de heren achter mij het een stuk zwaarder. Ik reed ook goed op de souplesse (gem cadans van 105 zag ik later op Strava). Het regende toen behoorlijk en zat vol in de sproeier. Het ging top en ik was verrast hoe fris ik nog was. Heel de dag heb ik mijn benen nauwelijks gevoeld.

Over de finish was ik dan ook wel een beetje teleurgesteld dat ik bijna dezelfde tijd als vorig jaar had gereden. Ik had op een betere tijd gehoopt. De omstandigheden waren uiteraard wel heel anders. En de snelste tijd van 2016 is ook zo'n 12 minuten langzamer dan die van 2015. Dat zegt toch ook wel iets. Vorig jaar was ik overall bij de dames als 7e geëindigd. Ik hoopte op een top 5, maar je bent uiteraard wel enorm afhankelijk van wie er aan de start staan. Ik was echter uitzinnig van vreugde toen in hoorde dat ik overall en in mijn categorie 3e was geworden. Podium!!! :D

Uiteraard was Ils van der Moeren de snelste dame. Zij is echt onverslaanbaar. Overall is zij zelfs 46e geworden dit jaar. Het verschil tussen mij en Christine was echter alweer wat kleiner dan vorig jaar. Linda is uiteindelijk als 4e gefinisht en is 1e in haar categorie geworden. Ook een bijzonder goede prestatie! Ik heb lang met haar nagepraat. Leuk om haar nu ook een keer te ontmoeten.

Ondanks het slechte weer heb ik dus een topdag gehad. Heerlijk gereden en een fantastisch resultaat! Wat dat betreft is Ariën zijn wens uitgekomen. :oke:

Het weer verslechterde pas echt toen ik al gefinisht was. Het hoosde werkelijk tijdens de podiumceremonie. Nadat ik nog wat gegeten had samen met Linda ben ik terug gegaan naar het hotel. Na de warme douche en nadat ik nog wat gedronken en gegeten had, ben ik met de auto terug gegaan naar Raddon om daar mijn vriend op te wachten. Ik ben ontzettend trots dat ook hij de hele tocht zonder problemen heeft uitgereden. Hij heeft al die hoosbuien ook nog over zich heen gekregen.

winkel
Fiets: aeroad,scott,

Bericht door winkel » ma 13 juni 2016 14:44

gefeliciteerd Goudhaantje, top prestatie.

Eric
Carbon Racefiets
Fiets: BMC RM01

Bericht door Eric » ma 13 juni 2016 18:13

Ha! Top btb verslag. Gefeliciteerd met het mooie resultaat

MrAnMo
Fiets: Stevens Aspin
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » ma 13 juni 2016 19:17

Mooi verslag en dito prestatie Goudhaantje. Sowieso mijn complimenten aan een ieder die heeft uitgereden.
Ik faal niet, het is hoogstens een manier waarop het ook niet werkt.

Ernest
Driewieler
Fiets: Koga Kimera

Bericht door Ernest » ma 13 juni 2016 21:12

Leuk om te lezen en proficiat hoor! Echt knap!

chinook
Fiets met zijwieltjes

Bericht door chinook » di 14 juni 2016 10:30

Hier mijn ervaring van deze editie val L3B..

Woensdag vertrokken naar Huanne Mont Martin, dat ligt op ongeveer 40 minute van de start. Daar zit een prima camping om met de familie te verblijven. Mijn fiets maatje is dezelfde dag aangekomen, dus op donderdag maar even de benen los gefietst op een vlak parcours (40 km met 600 hm :) ).
Vrijdag de benodigde spullen gehaald en de fiets in orde gemaakt en net als de rest van de week koolhydraten gestapeld en veel water gedronken.
Veel water drinken deed ik omdat ik vorig jaar wat last had van kramp en ik tot de ontdekking kwam dat ik in het dagelijks leven te weinig dronk waardoor mogelijk af en toe kramp ontstond bij lange tochten.
De nacht van vrijdag op zaterdag klonk het niet best. Water kwam met bakken uit de hemel dat voorspelde niet veel goeds.... Nog wel wat kunnen slapen en in de ochtend grote bak havermout met rozijnen en banana naar binnen kunnen werken.
Eenmaal in het startvak aangekomen was de spanning weg uit mijn lijf en kwam ik wat tot rust. Gelukkig regende het niet want drijfnat aan een cyclo beginnen is niet leuk. Wij stonden ongeveer halverwege in het vak bij de afslag naar de supermarkt . Na het start schot meteen zo ver mogelijk naar voren gereden maar wel met een schuin oog naar de hartslagmeter.. Ik had mijn garmin computer geladen met de tcx file van vorig jaar zodat ik tegen mezelf aan het racen was, bij de cheveres aangekomen zag ik dat ik al ruim vier minuten voorsprong had op mijn 'virtuele partner'. Cheveres ging prima, zelfs de stijle laatste kilometers waren goed te doen dus dat gaf goede hoop. Eerste bevoorrading over geslagen, die staat er na mijn idee veel te vroeg. Na de afdaling in een mooie groep terecht gekomen die goed samenwerkte om richting ballon Alsace te fietsen... Ik moet eerlijk toegeven dat ik wel mijn werk in de groep heb gedaan maar niet alles gegeven, dat had ik wel geleerd van vorig jaar...
Ballon Alsace ging prima, Eigen tempo gereden en vooral geprobeerd niet over mijn omslagpunt te gaan, boven maar ff de bidons gevuld en een reepje naar binnen gepropt en weer door.
Volgende klim was de Hundsruck. dit vind ik nog steeds een van de lastigste klimmetjes, loopt gewoon niet lekker bij mij. Ik kom er niet in een ritme en hij is te lang om er gewoon keihard op te knallen... Hier liep ik dan ook niet echt uit op mijn 'virtuele partner'... mijn echte fietsmaat was ik al kwijt op de top van de cheveres ( zijn eerste cyclo en hij reed hem echt geweldig, was 30 minuten eerder binnen dan ik) maar dat terzijde..
Grand ballon heb ik net al de Alsace mooi op hartslag gereden en me niet gek laten maken. In de afdaling ben ik nog langs het ongeluk gekomen, dat zag er niet best uit... de bevoorrading halverwergen overgeslagen omdat mijn eigen bevoorading beneden stond te wachten. Vrouw en kinderen stonden met de auto net voor Kruth te wachten, ff snel een halve cola in mijn mik gegoten (ff wat anders dan water met malto :) ) bidons gevuld, nieuwe voorraad gels en repen en weer gaan.
Oderen liep prima en op de klim in een groepje terecht gekomen die leuk doorging, met de groep de Croix over en op naar de Champ Jaillet...
Ons mini peloton besloot om bij de bevoorrading net voor de Champ Jaillet te stoppen, ik voelde me nog prima dus toen maar alleen door gegaan. Voor mijn gevoel vloog ik de Jaillet op, iniedergeval beter dan de vorige keren.... Alleen mijn gps was ff de weg kwijt dus geen strava segment..... :(
Laatste stuk van het plateau zag ik de donkere wolken al komen en ja hoor de afdaling barste de wolk open. Eigenlijk zou je dus wat rustiger moeten fietsen maar je zit in een race modes (heel onverstandig) dus afdalen ging gewoon hard.. Eigenlijk bijna onverantwoord omdat je de kuilen en de modder niet meer op de weg ziet... maar ja je wilt toch aansluiten bij die groep die 100 meter voor je rijd zodat je de laatste 7 kilometer niet alleen komt te zitten... dat lukte en met een groep van ongeveer 30 renners naar de finish gereden (40+ gemiddeld over de laatste 7 km).
Ik had een tijd van 8 uur 36 minuten, 38 minuten sneller dan vorig jaar. Had een dubbel gevoel, tijd was prima maar ik had niet het idee dat ik alles gegeven had. Ik voelde me nog prima en dat in tegenstelling tot vorig jaar, toen was ik echt stuk... Misschien toch niet zo op mijn hartslag moeten letten op de klimmetjes..
Het weer was voor mij goed te doen, ik ben waarschijnlijk meer een regen rijder dan warm weer rijder...

Zondag weer naar huis gereden, maandag weer even een klein stukje op de fiets. Maar meteen was daar de gedachten... waar train je nu voor? Je hebt geen doel meer de rest van het jaar... klein zwart gaatje dus. Als iemand nog een idee heeft, of als CTWT nog een "sponsor" cyclo doel heeft hoor ik het graag :)

Groeten,

Ferry
Laatst gewijzigd door chinook op di 14 juni 2016 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie