Les Trois Ballons 13 juni 2015

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Goudhaantje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Specialized Tarmac

Re: Les Trois Ballons 13 juni 2015

Bericht door Goudhaantje » di 02 juni 2015 07:18

MartijnDuLac schreef:
Goudhaantje schreef:Maar misschien dat ik voor de zekerheid toch maar <400 nummer ga aanvragen.
Dan krijg je denk ik dit (standaard) antwoord:
Sportcommunication schreef: Priority numbers are automatically given. It depends on your last results on the Marmotte and 3 Ballons.

We are doing our best to make our participants happy, but note that we have just a small number of priority numbers.
Vorig jaar ben ik bij de dames overall 10e geworden, dus wellicht heb ik een kans. Ik heb vorig jaar geen Marmotte gereden.

Joostje
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » di 02 juni 2015 07:39

Goudhaantje schreef: Vorig jaar ben ik bij de dames overall 10e geworden, dus wellicht heb ik een kans. Ik heb vorig jaar geen Marmotte gereden.
Lijkt me dat je dan wel degelijk een hele realistische kans hebt op een prio nummer. :oke:

MartijnDuLac
Driewieler
CTWT-lid: Ja

Bericht door MartijnDuLac » di 02 juni 2015 08:27

Goudhaantje schreef: Vorig jaar ben ik bij de dames overall 10e geworden, dus wellicht heb ik een kans. Ik heb vorig jaar geen Marmotte gereden.
Lijkt me dan haast vanzelfsprekend dat je een prio startnr krijgt.. vreemd dat je die niet direct gekregen hebt...

MartijnDuLac
Driewieler

Bericht door MartijnDuLac » di 02 juni 2015 08:29

Op hoeveel bidonnetjes rijden jullie L3B? Als het niet te warm is denk ik dat ik het met 4x 750ml doe. plus een half litertje water bij het wachten voor de start..

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » di 02 juni 2015 09:28

MartijnDuLac schreef:Op hoeveel bidonnetjes rijden jullie L3B? Als het niet te warm is denk ik dat ik het met 4x 750ml doe. plus een half litertje water bij het wachten voor de start..
Voor mij was normaal gesproken 4 bidonnen genoeg. Zorgen dat je dagen daarvoor al normaal (voldoende) drinkt dan hoef je niet perse voor de start nog een flesje weg te drinken.

Joostje
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » di 02 juni 2015 09:40

MartijnDuLac schreef:Op hoeveel bidonnetjes rijden jullie L3B? Als het niet te warm is denk ik dat ik het met 4x 750ml doe. plus een half litertje water bij het wachten voor de start..
Ik vulde gewoon mijn beide bidons aan tijdens iedere waterstop. Dan wijst het zichzelf wel tijdens de rit hoeveel drank je nodig hebt. Je zit in ieder geval nooit zonder. Overigens had ik van die Isotabs mee van de decathlon. 2 tabs per bidon water en je hebt sportdrank. Smaakt niet verkeerd en reuzehandig voor een cyclo.

Rufio
Fiets: Canyon CF SLX Evo
Contacteer:

Bericht door Rufio » di 02 juni 2015 09:47

MartijnDuLac schreef:
Lijkt me dan haast vanzelfsprekend dat je een prio startnr krijgt.. vreemd dat je die niet direct gekregen hebt...
Weet niet of ik goed heb gezien, maar met +/- 8u20 zit je wel buiten de top-700 Scratch*, dus misschien is het niet "vanzelfsprekend"... maar een goed geschreven verzoek kan wel een hoop opleveren ;)

*ik denk ook dat de top-3/5 van elke categorie wel voorrang verdient, maar ze moeten toch ergens een streep trekken
Laatst gewijzigd door Rufio op di 02 juni 2015 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » di 02 juni 2015 09:51

wordt weer druk in het eerste vak.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Goudhaantje

Bericht door Goudhaantje » di 02 juni 2015 13:09

Thierry le Brun schreef:wordt weer druk in het eerste vak.
Gezellig! :D
Overigens vond ik het verleden jaar in het vak erachter ook heel gezellig. Is ook prima voor mij.

Goudhaantje

Bericht door Goudhaantje » di 02 juni 2015 13:11

Joostje schreef:
Ik vulde gewoon mijn beide bidons aan tijdens iedere waterstop. Dan wijst het zichzelf wel tijdens de rit hoeveel drank je nodig hebt. Je zit in ieder geval nooit zonder. Overigens had ik van die Isotabs mee van de decathlon. 2 tabs per bidon water en je hebt sportdrank. Smaakt niet verkeerd en reuzehandig voor een cyclo.
Als de voorspellingen van nu uitkomen, kan het nog lekker warm worden. Maar ja, voorspellingen...

Lowermate
Aluminium Racefiets
Fiets: Cannondale Synapse

Bericht door Lowermate » do 04 juni 2015 09:54

MEG schreef:Uit het reglement:
deelnemers zonder licentie of met een F.F.C.T.-licentie moeten een
medisch attest voorleggen waaruit blijkt dat zij lichamelijk in staat zijn om deel te nemen
aan wielerwedstrijden en dat ten vroegste een jaar voor de proef werd opgesteld. Indien
de deelnemer dit attest niet kan voorleggen, zal hij ingeschreven worden voor de
recreatieve fietstocht.
Een jaar dus.
En als je ingeschreven wordt voor de recreatieve versie , doe je niet mee in het klassement ?
Zal medische verklaring van november vorig jaar opsturen.

Wordt mijn eerste cyclo. Ik ben benieuwd. Ga er blanco zonder al te veel ambities aan beginnen en proberen een voor mij goede tijd neer te zetten. Aan de training zal het in ieder geval niet hebben gelegen :D
Belangrijk is om er ook van te genieten. Heb er zin in.

Ik vond laatst dit topic nog over een keuze van eerste cyclo. Leuk om te lezen.

http://www.wielertoerist.nl/forum/viewt ... n&start=25

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » do 04 juni 2015 10:00

Lowermate schreef:En als je ingeschreven wordt voor de recreatieve versie , doe je niet mee in het klassement ?
Zal medische verklaring van november vorig jaar opsturen.
Als je geen medische verklaring overlegt, word je niet in het klassement opgenomen. Je kunt ook nergens zien wat je officiële tijd is.

In 2013 heb ik een oude medische verklaring ingeleverd maar die werd niet geaccepteerd. Ik twijfel of ik naar de huisarts ga om een verklaring te laten ondertekenen. Ik doe toch niet mee om de prijzen en op mijn fietscomputer zit een stopwatch ;-)
Querer es poder

frankptrs
Kinderzitje
Fiets: Wilier GTR 2014

Bericht door frankptrs » do 04 juni 2015 10:43

volgens mij kan je op de site van sportcom gewoon je tijden terug zien

Lowermate
Aluminium Racefiets

Bericht door Lowermate » za 06 juni 2015 20:20

Moet ik de verklaring sportarts sturen naar: topclub@sportcommunication.com. ?

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » za 06 juni 2015 20:41

Bas schreef:In 2013 heb ik een oude medische verklaring ingeleverd maar die werd niet geaccepteerd. Ik twijfel of ik naar de huisarts ga om een verklaring te laten ondertekenen. Ik doe toch niet mee om de prijzen en op mijn fietscomputer zit een stopwatch ;-)
Ja, dat mag dus niet hè Bas. We willen hier allemaal kunnen zien wat je tijd is ;-) Gewoon je oude medische verklaring even door photoshop of paint halen, de keuringsdatum up to date maken en je bent er helemaal klaar voor.
Lowermate schreef:Moet ik de verklaring sportarts sturen naar: topclub@sportcommunication.com. ?
Uploaden via de site van sportcommunication.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

Bas
Moderator
Contacteer:

Bericht door Bas » zo 07 juni 2015 14:01

harrebas schreef:
Bas schreef:In 2013 heb ik een oude medische verklaring ingeleverd maar die werd niet geaccepteerd. Ik twijfel of ik naar de huisarts ga om een verklaring te laten ondertekenen. Ik doe toch niet mee om de prijzen en op mijn fietscomputer zit een stopwatch ;-)
Ja, dat mag dus niet hè Bas. We willen hier allemaal kunnen zien wat je tijd is ;-) Gewoon je oude medische verklaring even door photoshop of paint halen, de keuringsdatum up to date maken en je bent er helemaal klaar voor.
Dat had ik dus de vorige keer gedaan maar daar stonken ze niet in. De layout van die verklaring is een paar jaar geleden veranderd, dat zal het zijn.
harrebas schreef:
Lowermate schreef:Moet ik de verklaring sportarts sturen naar: topclub@sportcommunication.com. ?
Uploaden via de site van sportcommunication.
Uploaden, maar een printje meenemen en inleveren kan ook.
Querer es poder

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » zo 07 juni 2015 14:53

Bas schreef: Dat had ik dus de vorige keer gedaan maar daar stonken ze niet in. De layout van die verklaring is een paar jaar geleden veranderd, dat zal het zijn.
Daarom uploaden. Dan pikken ze alles. Wat je ook inlevert.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

Bas
Moderator
Contacteer:

Bericht door Bas » zo 07 juni 2015 15:35

harrebas schreef:
Bas schreef: Dat had ik dus de vorige keer gedaan maar daar stonken ze niet in. De layout van die verklaring is een paar jaar geleden veranderd, dat zal het zijn.
Daarom uploaden. Dan pikken ze alles. Wat je ook inlevert.
Ok dat ga ik proberen, hopelijk ben ik nog op tijd met de online inschrijving
Querer es poder

Ancher
Carbon Racefiets

Bericht door Ancher » zo 07 juni 2015 15:45

Waarom altijd dat gemekker over de medische verklaring? Die is nu eenmaal wettelijk verplicht bij Franse sportwedstrijden. Overigens zijn er elk jaar (aspirant-) deelnemers die naar een arts gaan voor zo'n verklaring en hem niet krijgen omdat er bijvoorbeeld hartritmestoornissen worden geconstateerd. Het is allemaal niet voor niets dus.....

Bas
Moderator
Contacteer:

Bericht door Bas » zo 07 juni 2015 16:32

Ancher schreef:Waarom altijd dat gemekker over de medische verklaring? Die is nu eenmaal wettelijk verplicht bij Franse sportwedstrijden. Overigens zijn er elk jaar (aspirant-) deelnemers die naar een arts gaan voor zo'n verklaring en hem niet krijgen omdat er bijvoorbeeld hartritmestoornissen worden geconstateerd. Het is allemaal niet voor niets dus.....
'Gemekker' omdat de Nederlandse huisartsen gezamenlijk hebben afgesproken dat ze die dingen niet meer ondertekenen.

Als je geen verklaring overhandigt mag je gewoon meedoen. Je wordt alleen niet in de uitslag opgenomen. Kortom, een dikke wassen neus zo'n verklaring.
Querer es poder

Ancher
Carbon Racefiets

Bericht door Ancher » zo 07 juni 2015 16:49

OK da's waar, maar de meesten willen wél een klassering hebben en dan doen ze dus mee aan een "competitie" en dan moeten ze dus een medische verklaring hebben. Dat is overigens ook zo in Italië. En bij Alpe d'Huzes vragen ze dat sinds een paar jaar ook.

Lowermate
Aluminium Racefiets

Bericht door Lowermate » zo 07 juni 2015 19:50

Ik heb de verklaring van de sportarts van nov. 2013 online geupload. Is ie dan automatisch geaccepteerd ?

Ik kijk nog maar niet bij weeronline bij de startplaats. 13mm regen :shock: :D

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » zo 07 juni 2015 21:49

Bij de meeste franse cyclo's accepteren ze ook een licentie, vaak is basislidmaatschap al voldoende. vorig jaar bij La Bourgogne (ook van Sportcommunication) was een basislidmaatschap voldoende.

ROnbrug
Fiets: Isaac Meson Di2

Bericht door ROnbrug » ma 08 juni 2015 07:18

Lowermate schreef:Ik heb de verklaring van de sportarts van nov. 2013 online geupload. Is ie dan automatisch geaccepteerd ?

Ik kijk nog maar niet bij weeronline bij de startplaats. 13mm regen :shock: :D
En stiekum toch gekeken... :lol:

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » ma 08 juni 2015 16:07

Verschillende sites , verschillende voorspellingen . Op de dag zelf weet je wat het is geworden.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Plaats reactie