Les Trois Ballons 13 juni 2015

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Plaats reactie
harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Les Trois Ballons 13 juni 2015

Bericht door harrebas » ma 03 november 2014 19:27

Komend jaar heb ik L3B maar weer eens op de kalender gezet. Voor mij wordt dit de derde keer. Morgen gaat de inschrijving van Sportcommunication open. Weet iemand of je meer kans op een goede startplek wanneer je snel inschrijft?
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Re: Les Trois Ballons 13 juni 2015

Bericht door kaj_666 » ma 03 november 2014 19:41

Volgens mij is er gewoon een bevoorrechten-vak van 1-400 en daarna de grote massa. In dat eerste vak kom je doorgaans alleen door eerdere uitslagen en/of slijmerige mailtjes in slecht Frans aan de organisatie. Maar het kan zijn dat er ook nog vakken 401-2000 en 2000+ zijn, en dan loont vroeg inschrijven waarschijnlijk wél. Vroeg inschrijven zal je sowieso nooit een slechtere startplek opleveren, dus als je nu al vrijwel zeker weet dat je mee gaat doen, zou ik me gewoon inschrijven. Uiteraard zit L3B niet morgen vol, dus het komt niet op een paar dagen, maar toch. En mocht er toch nog iets tussen komen, dan zijn er altijd wel mensen die je startbewijs willen overnemen, heeft mijn ervaring geleerd. :oke:

harrebas
Carbon Racefiets

Bericht door harrebas » ma 03 november 2014 21:03

kaj_666 schreef:Volgens mij is er gewoon een bevoorrechten-vak van 1-400 en daarna de grote massa. In dat eerste vak kom je doorgaans alleen door eerdere uitslagen en/of slijmerige mailtjes in slecht Frans aan de organisatie. Maar het kan zijn dat er ook nog vakken 401-2000 en 2000+ zijn, en dan loont vroeg inschrijven waarschijnlijk wél. Vroeg inschrijven zal je sowieso nooit een slechtere startplek opleveren, dus als je nu al vrijwel zeker weet dat je mee gaat doen, zou ik me gewoon inschrijven. Uiteraard zit L3B niet morgen vol, dus het komt niet op een paar dagen, maar toch. En mocht er toch nog iets tussen komen, dan zijn er altijd wel mensen die je startbewijs willen overnemen, heeft mijn ervaring geleerd. :oke:
Lijkt me een goed idee, ga ik gewoon doen. Eens kijken of ik er morgen doorkom tussen de run op LM.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

MartijnDuLac
Driewieler

Bericht door MartijnDuLac » ma 03 november 2014 21:34

Afgelopen jaar was het inderdaad gewoon de eerste 400 (of 500?) en de rest..
Dus als je niet vooraan mag staan is het een kwestie van vroeg op staan... natuurlijk is er nu wel een vrij lang stuk vlakke rechte weg vanaf de start, dus als je zin hebt kun je best een hoop mensen inhalen voor de eerste klim..

harrebas
Carbon Racefiets

Bericht door harrebas » di 04 november 2014 18:44

Tussen het inschrijfgeweld van LM heb ik me vandaag gelijk maar aangemeld voor L3B.

Goudhaantje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Goudhaantje » di 04 november 2014 22:48

Yeah! Vandaag weer ingeschreven. Mijn favoriete cyclo. Ik heb er nu al zin in. Gaat het mij lukken om mijn tijd nog meer te verbeteren? Ik ga er vanaf nu in iedergeval alles aan doen.

Hotel heb ik al enige tijd geleden direct geregeld via het hotel zelf, aangezien Booking.com nul op request gaf. Zoveel klantvriendelijkheid heb ik zelden meegemaakt:
I still have your room N° xx available for the Cyclo Les 3 Ballons. The problem is I am not sure about the dates because normally the cyclo is the second Saturday of the month.
What we can do, because you are a special guest, is booking the 2 periods ( 4 – 07/06 and 11 – 14/06) and as soon as we know the exact dates, I cancel the booking you do not need.
'Slechts' twee edities eerder overnacht en 1x eerder daarvoor. :D

Ancher
Carbon Racefiets

Bericht door Ancher » do 06 november 2014 19:11

Goudhaantje schreef:Yeah! Vandaag weer ingeschreven. Mijn favoriete cyclo. Ik heb er nu al zin in. Gaat het mij lukken om mijn tijd nog meer te verbeteren? Ik ga er vanaf nu in iedergeval alles aan doen.

Hotel heb ik al enige tijd geleden direct geregeld via het hotel zelf, aangezien Booking.com nul op request gaf. Zoveel klantvriendelijkheid heb ik zelden meegemaakt:
I still have your room N° xx available for the Cyclo Les 3 Ballons. The problem is I am not sure about the dates because normally the cyclo is the second Saturday of the month.
What we can do, because you are a special guest, is booking the 2 periods ( 4 – 07/06 and 11 – 14/06) and as soon as we know the exact dates, I cancel the booking you do not need.
Ik ben natuurlijk wel benieuwd welk hotel dat is...

Goudhaantje

Bericht door Goudhaantje » do 06 november 2014 22:52

Ancher schreef:
Goudhaantje schreef:Yeah! Vandaag weer ingeschreven. Mijn favoriete cyclo. Ik heb er nu al zin in. Gaat het mij lukken om mijn tijd nog meer te verbeteren? Ik ga er vanaf nu in iedergeval alles aan doen.

Ja, dat snap ik. Maar dan ben ik in 2016 zeker 'my room' kwijt. :-?

artboy
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Isaac Meson

Bericht door artboy » do 06 november 2014 23:07

MartijnDuLac schreef:Afgelopen jaar was het inderdaad gewoon de eerste 400 (of 500?) en de rest..
Dus als je niet vooraan mag staan is het een kwestie van vroeg op staan... natuurlijk is er nu wel een vrij lang stuk vlakke rechte weg vanaf de start, dus als je zin hebt kun je best een hoop mensen inhalen voor de eerste klim..
Lijkt me een kansloze missie....Die jongens vooraan starten 10 minuten eerder. Of je moet je voor het eerste colletje al willen opblazen :-?
Geen doelen! Ook wel eens lekker!

artboy
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Isaac Meson

Bericht door artboy » do 06 november 2014 23:19

Ancher schreef:Ik ben natuurlijk wel benieuwd welk hotel dat is...
Ja, dat snap ik. Maar dan ben ik in 2016 zeker 'my room' kwijt. :-?[/quote]

Je hebt trouwens een prima camping in Luxeuil; http://www.camping.luxeuil.fr
Afgelopen jaar gestaan. Ca. 2-3 km van de start :oke:
Geen doelen! Ook wel eens lekker!

vc-charlie
Aluminium Racefiets
Fiets: Gilberston Allure

Bericht door vc-charlie » vr 07 november 2014 09:31

Wil ik ook graag rijden dit jaar. Wordt mijn vuurdoop in L3B, ben benieuwd!
Afbeelding

el_loco
Fiets: Cube Agree/Red Bull
Contacteer:

Bericht door el_loco » vr 07 november 2014 09:34

artboy schreef:
MartijnDuLac schreef:Afgelopen jaar was het inderdaad gewoon de eerste 400 (of 500?) en de rest..
Lijkt me een kansloze missie....Die jongens vooraan starten 10 minuten eerder. Of je moet je voor het eerste colletje al willen opblazen :-?
In 2013 vlak achter het 2de startvak gestaan en in het wiel van een Belg de kilometers tot de eerste klim met een gemiddelde van tegen de 50 per uur gedaan. Het kan dus wel, maar je moet gewoon een goed wiel kiezen... 8)
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

Goudhaantje

Bericht door Goudhaantje » vr 07 november 2014 16:11

artboy schreef:
Vorig jaar lieten ze het tweede startvak eerst aansluiten bij het eerste. Daarna werd er pas gestart.

MartijnDuLac
Driewieler

Bericht door MartijnDuLac » vr 07 november 2014 17:44

Ik stond afgelopen jaar ergens halverwege.. volgens mij duurde het ongeveer 5 minuten voor ik de startstreep over reed.
En het is uiteraard niet handig om je meteen op te blazen, maar als er nog 2000 man voor je rijden zitten daar vast wel tragere figuren tussen..
Ik ben meteen aangesloten bij de eerste 2 die voorbij kwamen, en de eerste kilometers met een klein groepje aardig doorgereden.
Niet met de illusie om de snelle mannen voorin in te halen, maar als ze vanaf de start meteen zo'n eerste klimmetje op zouden gaan, dan is het waarschijnlijk gewoon filerijden het eerste stuk. Nu kon ik gewoon lekker mn eigen tempo doorrijden.

ROnbrug
Fiets: Isaac Meson Di2

Bericht door ROnbrug » vr 07 november 2014 21:01

Citaat:niging organiseert van vrijdag 13/6 tot en met zondag 15/6 een nieuwe ledenactiviteit, gekoppeld aan de Cyclo Les Trois Ballons, welke dit jaar plaatsvindt op 14/06/2014.
We hebben een optie voor een Bed en Breakfast in Mailleroncourt-Saint-Pancras, op een half uurtje van Luxeuil les Bains (start- en finishplaats van Les Trois Ballons).

Programma:

Vrijdag 13 juni 2014
- loop van de middag aankomst Mailleroncourt-Saint-Pancras - parkeren bij het huis
(huis in principe pas vanaf 15.00 uur beschikbaar)
- Ophalen startbescheiden Les Trois Ballons (kan ook vooraf) Dit kan via een groepsinschrijving.
- 17.00 uur gezamenlijk losfietsen (1 uur SUST)
- 19.00 gezamenlijke (pasta)maaltijd bereid door de eigenaar des huizes
- avondprogramma deelsessie : bankhangen

Zaterdag 14 juni 2014
- gezamenlijk ontbijt
- Cyclo Les Trois Ballons
- ’s avonds gezamenlijke maaltijd bereid door de eigenaar des huizes

Zondag 15 juni 2014
- gezamenlijk ontbijt
- 10.00 uur herstelrit
- 13.00 douchen/eten
- 14.00 uur vertrek naar huis

Accommodatie
We zijn te gast bij Bed and Breakfast Le Mouton Qui Rit (het lachende schaap) http://www.lemoutonquirit.eu Het betreft een onderkomen met meerdere slaapkamers van verschillende grootte voor 16 personen en met wat aanpassingen is dit uit te breiden tot 22 personen. Er zijn meerdere badkamers en er is Wifi.

De fietsen kunnen in de grote schuur gestald worden. Er is voor iedereen beddengoed en handdoeken.

Kosten
De kosten bedragen 90 euro per persoon inclusief maaltijden, overnachtingen. De startgelden voor de Cyclo zijn niet inbegrepen! Wel kan desgewenst een groepsinschrijving verzorgd worden.Als je hiervan gebruik wilt maken, geeft dit dan aan. 's ochtends kan een lunchpakket gemaakt worden, maar specifiek fietsvoer dien je zelf mee te nemen.
Komt er volgend jaar ook een gezamenlijk onderkomen?
Wil deze graag rijden!

ROnbrug
Fiets: Isaac Meson Di2

Bericht door ROnbrug » vr 07 november 2014 21:01

Oops :shock:

Goudhaantje

Bericht door Goudhaantje » za 08 november 2014 21:45

Ancher schreef:

Nou, vooruit dan: Hotel Le Clos Rebilotte. :oke:

Ancher
Carbon Racefiets

Bericht door Ancher » ma 10 november 2014 22:01

Le Clos Rebillot heeft geen restaurant zie ik.
Die Mouton qui Rit (Vache qui Rit komt uit Lons le Saunier, vlakbij) ligt inderdaad wel gunstig.

Cottaar
Driewieler
Fiets: Canyon Ultimate AL

Bericht door Cottaar » za 29 november 2014 22:47

Ook ingeschreven voor l3b. Voor het eerst dat die rij. Zie l3b op de activiteitenkalender van ctwt staan. Wat houdt dat in?

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX

Bericht door gios » za 29 november 2014 23:40

Cottaar schreef:Ook ingeschreven voor l3b. Voor het eerst dat die rij. Zie l3b op de activiteitenkalender van ctwt staan. Wat houdt dat in?
Dat er waarschijnlijk een gezamenlijk onderkomen wordt geregeld. Zie ook topic van vorig jaar: http://www.wielertoerist.nl/forum/viewt ... 54&t=20188
Questa settimana ho chiamato Enrico!

Eppe Kerbof
Kinderzitje
Fiets: Stevens Custom SL
Contacteer:

Bericht door Eppe Kerbof » zo 30 november 2014 11:37

Is dat gezamenlijk onderkomen/arrangement bedoeld voor CTWT leden? Of mag je ook mee als je alleen maar forumlid bent? Is er verder al meer over bekend?
ben geen prof, maar wielertoerist

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX

Bericht door gios » zo 30 november 2014 12:24

Eppe Kerbof schreef:Is dat gezamenlijk onderkomen/arrangement bedoeld voor CTWT leden? Of mag je ook mee als je alleen maar forumlid bent? Is er verder al meer over bekend?
Ja, alleen voor CTWT-leden. Details zullen in de loop van 2015 wel bekend worden.
Questa settimana ho chiamato Enrico!

Cottaar
Driewieler
Fiets: Canyon Ultimate AL

Bericht door Cottaar » zo 30 november 2014 18:56

Dank voor de informatie!!

harrebas
Carbon Racefiets

Bericht door harrebas » ma 15 december 2014 22:10

Startnummer bekend: 467.

vc-charlie
Aluminium Racefiets
Fiets: Gilberston Allure

Bericht door vc-charlie » di 16 december 2014 08:49

Ook ingeschreven!

Wie weet er goede overnachtingsplekken? We gaan met z'n 4-en en ik heb geen voorgaande ervaringen met overnachtingslocaties daar in de buurt. Wel heb ik voor later in de maand een gîte via La Haute Fourche, maar die locatie zit dan al wel weer vol tijdens de L3B.
Afbeelding

Plaats reactie