Tour de Kärnten 19-24 mei 2015
- harrebas
- Carbon Racefiets
- Fiets: Wilier Cento1AIR
Tour de Kärnten 19-24 mei 2015
Afgelopen week heb ik me ingeschreven voor de Tour de Kärnten, een schitterende meerdaagse cyclo in Oostenrijk. Samen met Tante_Bep en een andere fietsmaat.
Kenmerken:
- 1 tijdrit 21 km/300 hm.
- 1 loodzware bergtijdrit 12,9 km/1250 hm.
- 4 ritten met redelijk beperkte afstanden, rond de 90 km/1600 hm.
Alle ritten starten vanuit Ossiach, dus geen gedoe met elke avond een andere slaapplaats en vervoer van bagage.
Tot nu toe is deze meerdaagse minder bekend bij het grote publiek, maar ik vermoed dat dit gaat veranderen. Vanwege de korte afstanden en de vaste startplaats is het mi. een buitengewoon interessante tocht voor een breed publiek.
Heb er nu al zin an.
http://www.tourdekaernten.at/
Kenmerken:
- 1 tijdrit 21 km/300 hm.
- 1 loodzware bergtijdrit 12,9 km/1250 hm.
- 4 ritten met redelijk beperkte afstanden, rond de 90 km/1600 hm.
Alle ritten starten vanuit Ossiach, dus geen gedoe met elke avond een andere slaapplaats en vervoer van bagage.
Tot nu toe is deze meerdaagse minder bekend bij het grote publiek, maar ik vermoed dat dit gaat veranderen. Vanwege de korte afstanden en de vaste startplaats is het mi. een buitengewoon interessante tocht voor een breed publiek.
Heb er nu al zin an.
http://www.tourdekaernten.at/
Laatst gewijzigd door harrebas op vr 10 oktober 2014 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)
Re: Tour de Kärnten 19 mei 2015
Ziet er leuk uit! Als ik het goed begrijp moet je wel zelf zorgen dat je weer terugkomt in de startplaats?
- harrebas
- Carbon Racefiets
Niet helemaal: Bei schlechten Wetterbedingungen stellt der Veranstalter einen kostenlosen Rücktransport vom Zielort nach Ossiach zur Verfügung.Veen schreef:Ziet er leuk uit! Als ik het goed begrijp moet je wel zelf zorgen dat je weer terugkomt in de startplaats?
Bij goed weer moet je inderdaad zelf terugfietsen, maar de afstand tot startplaats Ossiach is meestal niet veel meer dan een km of 15. En aangezien alle etappes bergop eindigen is het ook nog het grootste deel afdalen. Heeft allemaal weinig om het lijf.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)
Dat valt inderdaad erg mee. Komt op mijn lijstje(die al zo lang is)
- Wombcat
- Carbon Racefiets
- Fiets: Ja
- CTWT-lid: Ja
Leuk, vorig jaar had ik hier al een flyer van gekregen toen ik de Riderman reed. Ik had nog wel gekeken hoeveel er in 2013 mee hadden gedaan, dat waren er een stuk of 100. Met redelijk veel hoogtemeters veel eenlingen aan de finish in de etappes, daarom vond ik het niet zo interessant. (Edit: in 2014 ook maar 89 in het klassement bij de mannen zie ik. Da's wel wat mager).
Ik ga 'm in overweging nemen voor volgend jaar
Maar sowieso ga ik ook al de Ronde van Sardinië (april) en de Riderman (september) rijden. Dat zou dan 3 etappecyclo's in een jaar zijn. Dan ben ik al bijna prof
Ik ga 'm in overweging nemen voor volgend jaar

Maar sowieso ga ik ook al de Ronde van Sardinië (april) en de Riderman (september) rijden. Dat zou dan 3 etappecyclo's in een jaar zijn. Dan ben ik al bijna prof

- Orbi
- Alu Racefiets met Carbon achtervork
- Fiets: Orbea/Rose
Mooie omgeving, heb (Nederlandse)vrienden wonen in Gnesau, 30 min van de start http://www.gurkhof.at/nl/.
Voor als jullie nog een appartement zoeken.
Zodoende daar wel eens gefietst. Etappe over Hochrindl is mooi rondje, zeker stuk van Reichenau naar Hochrindl. Bergtijdrit is pittig maar wees blij dat ze de Turracher höhe niet genomen hebben.
Voor als jullie nog een appartement zoeken.
Zodoende daar wel eens gefietst. Etappe over Hochrindl is mooi rondje, zeker stuk van Reichenau naar Hochrindl. Bergtijdrit is pittig maar wees blij dat ze de Turracher höhe niet genomen hebben.
- harrebas
- Carbon Racefiets
Is inderdaad mager. Op dit moment (9 oktober) zijn er echter al 125 inschrijvingen binnen. Blijkbaar groeit de bekendheid.Wombcat schreef:Edit: in 2014 ook maar 89 in het klassement bij de mannen zie ik. Da's wel wat mager.
- Wombcat
- Carbon Racefiets
- Fiets: Ja
Ja, dat zag ik ook. Eerlijk gezegd heb ik er wat moeite mee om dat te geloven. In zowel 2013 als 2014 minder dan 100 deelnemers. En nu al 125 inschrijvingen voor 2015.harrebas schreef:Is inderdaad mager. Op dit moment (9 oktober) zijn er echter al 125 inschrijvingen binnen. Blijkbaar groeit de bekendheid.Wombcat schreef:Edit: in 2014 ook maar 89 in het klassement bij de mannen zie ik. Da's wel wat mager.
- Ottie
- Carbon Racefiets
- Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm
Het is een groeiend evenement en omdat het nog niet zo heel bekend is zijn er nog relatief weinig renners die hier een weekje vrij voor nemen.Wombcat schreef:Ja, dat zag ik ook. Eerlijk gezegd heb ik er wat moeite mee om dat te geloven. In zowel 2013 als 2014 minder dan 100 deelnemers. En nu al 125 inschrijvingen voor 2015.harrebas schreef:Is inderdaad mager. Op dit moment (9 oktober) zijn er echter al 125 inschrijvingen binnen. Blijkbaar groeit de bekendheid.Wombcat schreef:Edit: in 2014 ook maar 89 in het klassement bij de mannen zie ik. Da's wel wat mager.
- Jan Willem
- Carbon Racefiets
wat een beetje promotie op ons forum al niet kan doenWombcat schreef:Ja, dat zag ik ook. Eerlijk gezegd heb ik er wat moeite mee om dat te geloven. In zowel 2013 als 2014 minder dan 100 deelnemers. En nu al 125 inschrijvingen voor 2015.harrebas schreef:Is inderdaad mager. Op dit moment (9 oktober) zijn er echter al 125 inschrijvingen binnen. Blijkbaar groeit de bekendheid.Wombcat schreef:Edit: in 2014 ook maar 89 in het klassement bij de mannen zie ik. Da's wel wat mager.

Ik vind het wel een ideaal concept. Geen gereis tijdens de week, dat geeft al een hoop rust. Ook niet te lange etappes, dagen van de tijdritten ook relaxed. Ik schrijf 'm met een dik potlood in de agenda
- Thierry le Brun
- Prince of Spain
- Fiets: Wilier,Giant,Stevens
ik vind de etappes dan weer net te kort om daar zo'n eind voor te gaan rijden.Eric schreef:Ik vind het wel een ideaal concept. Geen gereis tijdens de week, dat geeft al een hoop rust. Ook niet te lange etappes, dagen van de tijdritten ook relaxed. Ik schrijf 'm met een dik potlood in de agenda
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer
- Ottie
- Carbon Racefiets
Misschien kort, maar elke dag (wed-)strijd van begin tot eindThierry le Brun schreef:ik vind de etappes dan weer net te kort om daar zo'n eind voor te gaan rijden.Eric schreef:Ik vind het wel een ideaal concept. Geen gereis tijdens de week, dat geeft al een hoop rust. Ook niet te lange etappes, dagen van de tijdritten ook relaxed. Ik schrijf 'm met een dik potlood in de agenda
- Thierry le Brun
- Prince of Spain
per etappe gaat er ook nog eens 10-15km neutralisatie vanaf.Ottie schreef:Misschien kort, maar elke dag (wed-)strijd van begin tot eindThierry le Brun schreef:ik vind de etappes dan weer net te kort om daar zo'n eind voor te gaan rijden.Eric schreef:Ik vind het wel een ideaal concept. Geen gereis tijdens de week, dat geeft al een hoop rust. Ook niet te lange etappes, dagen van de tijdritten ook relaxed. Ik schrijf 'm met een dik potlood in de agenda
nee, voor mij te kort

- harrebas
- Carbon Racefiets
Eric, de eerste 150 deelnemers krijgen 20% korting t/m 31-10. Scheelt toch 80 euri.Eric schreef:Ik vind het wel een ideaal concept. Geen gereis tijdens de week, dat geeft al een hoop rust. Ook niet te lange etappes, dagen van de tijdritten ook relaxed. Ik schrijf 'm met een dik potlood in de agenda
- Thierry le Brun
- Prince of Spain
voor de Duitsers onder ons is er in elk geval een speciale 'wertungsklasse':
http://www.tourdekaernten.at/?page_id=5378
woordje 'speciale' maar even toegevoegd.
woordje 'speciale' maar even toegevoegd.
Laatst gewijzigd door Thierry le Brun op vr 10 oktober 2014 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ottie
- Carbon Racefiets
Doen toch wel héél serieuze kleppers aan mee: Nösig, Randl, Geretschnig...Thierry le Brun schreef:voor de Duitsers onder ons is er in elk geval een 'wertungsklasse':
- harrebas
- Carbon Racefiets
En Schapendonk?Ottie schreef:Doen toch wel héél serieuze kleppers aan mee: Nösig, Randl, Geretschnig...Thierry le Brun schreef:voor de Duitsers onder ons is er in elk geval een 'wertungsklasse':
-
- Aluminium Racefiets
- Fiets: Milani N109
Foute opmerkingThierry le Brun schreef:voor de Duitsers onder ons is er in elk geval een 'wertungsklasse':

Wel meteen geleerd dat er ook een vrouwelijke variant is.
- Bas
- Moderator
- Fiets: Dedacciai Nerissimo
- Contacteer:
Ze lijken me anders lastig genoegThierry le Brun schreef:ik vind de etappes dan weer net te kort om daar zo'n eind voor te gaan rijden.Eric schreef:Ik vind het wel een ideaal concept. Geen gereis tijdens de week, dat geeft al een hoop rust. Ook niet te lange etappes, dagen van de tijdritten ook relaxed. Ik schrijf 'm met een dik potlood in de agenda
Querer es poder
- Ottie
- Carbon Racefiets
Jaartje 'fietspauze'. Ga zeker wel fietsen/koersen, maar geen grote projecten op de agenda, wel wat lokale koersjes oa Oss in het vroege voorjaar en WVAN daarna.harrebas schreef:En Schapendonk?Ottie schreef:Doen toch wel héél serieuze kleppers aan mee: Nösig, Randl, Geretschnig...Thierry le Brun schreef:voor de Duitsers onder ons is er in elk geval een 'wertungsklasse':
- MEG
- Moderator
- Fiets: Red Bull Pro SL 300
Da's toch zonde. Juist nu je zo'n mooie fiets heb van TourOttie schreef:
Jaartje 'fietspauze'. Ga zeker wel fietsen/koersen, maar geen grote projecten op de agenda, wel wat lokale koersjes oa Oss in het vroege voorjaar en WVAN daarna.

- harrebas
- Carbon Racefiets
Re: Tour de Kärnten 19-24 mei 2015
Voor de potentiële belangstellenden: er zijn nog 5 vroegboekstartplaatsen beschikbaar (scoort lekker met scrabble). Scheelt toch 76 euri aan inschrijfgeld.
- harrebas
- Carbon Racefiets
Re: Tour de Kärnten 19-24 mei 2015
Vandaag met fietsmaat O aangekomen in een overzonnig Ossiach. Tante_Bep was hier al eerder. Morgen de eerste rit, een tijdrit over 21 kilometer. We hebben gedrieën het parcours verkend en zijn tot de conclusie gekomen dat het een prachtig ritje kan worden waar gemiddelden tussen de 35 en 40 heel goed mogelijk zijn. Het is licht glooiend en het komt neer op snelheid maken in de afdalingen om zodoende al bijna boven geraken in de daaropvolgende klim. Nu moeten we dit alleen nog even waarmaken
Qua klassement maken we ons geen enkele illusie. De meerderheid van het deelnemersveld bestaat uit dertigers terwijl onze meestgenoemde zin is "mag ik je leesbril even lenen?" Maar hopelijk hebben we een mooie fietsweek voor de boeg.

Qua klassement maken we ons geen enkele illusie. De meerderheid van het deelnemersveld bestaat uit dertigers terwijl onze meestgenoemde zin is "mag ik je leesbril even lenen?" Maar hopelijk hebben we een mooie fietsweek voor de boeg.