Velomediane Claudy Criquielion 30-8-2014

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Plaats reactie
kippie
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: alu
Contacteer:

Velomediane Claudy Criquielion 30-8-2014

Bericht door kippie » za 23 augustus 2014 11:06

Nog geen topic zag ik, dus bij deze.
Deze heb ik nog niet eerder gereden, wel veel verhalen over het vermaak langs de route, ben benieuwd.

Zusje gaat de kleine criq rijden.

Nog andere deelnemers ?

Gr. Koos

winkel
Fiets: aeroad,scott,

Re: Velomediane Claudy Criquielion 30-8-2014

Bericht door winkel » za 23 augustus 2014 21:30

Ik ga hem ook rijden voor de 11 keer. Je zult zien dat het een hele mooie cyclo is.
Zitten lekker veel steile beklimmingen in.
Ik hoop dat het weer een beetje mee zit.

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » ma 25 augustus 2014 10:10

Ik ben er ook bij! Benieuwd hoe het korte klimwerk me af gaat na 2 weken in de bergen kamperen en alleen maar lange cols beklimmen....

kippie
Contacteer:

Bericht door kippie » ma 25 augustus 2014 20:34

kaj_666 schreef:Ik ben er ook bij! Benieuwd hoe het korte klimwerk me af gaat na 2 weken in de bergen kamperen en alleen maar lange cols beklimmen....
Is maand op het vlakke een betere voorbereiding :D :D

magoo
Driewieler
Fiets: C'dale Supersix EVO

Bericht door magoo » zo 31 augustus 2014 07:58

Dit jaar voor het eerst meegedaan aan de Criquielion. Het was helaas een vrij natte editie. De voorbereiding was niet heel goed, na de Giordana in juni niet meer geklommen. Wel mijn kilometers gemaakt maar niet meer boven de 150 gereden. Dus een beetje twijfels.

Ik heb het zwaar gehad vandaag. Het begon goed, met mooi weer, zelfs een flinke zon erbij maar al 's morgens kregen we een flinke bui, vlak voor de Mur de la Velomediane. Dat steile werk was ook wel even wennen. Gelukkig ging dat later in de tocht, bij de zgn drietrapsraket, een stukje beter. Daarna heb ik nog flink afgezien op de Col de Rideux Nord, wat een rottding zeg. 2800 m met 9% gemiddeld en het blijft ook 2800 meter lang zo. Met de Roche à Frene er vlak voor was dat een flinke kluif. Inmiddels waren de buien overgegaan in regen. Vanaf ongeveer 90 km is het nauwelijks meer droog geweest. En in de laatste afdaling naar La Roche kregen we een stortbui op ons kop. Niet fijn afdalen dan. Aan de finish was ik helemaal verkleumd en stond ik te klappertanden.

Uiteindelijk net binnen de 7 uur gefinished. Niet slecht maar het kan zeker beter. Ik zat er op het laatst behoorlijk doorheen. Toch is het een mooi evenement. Ook toen wij, volgens mij reed ik redelijk in de achterhoede, over kruisingen e.d. reden stonden er overal seingevers, vaak zelfs de politie. Wat ik wel een serieus minpunt vind is de plaats van de bevoorrading. De tweede stop was pas op 126 km, dat is veel te laat. Als het wat warmer was geweest was ik zeker te weten allang door mijn drinken heen geweest. Overigens was de sportdrank ook niet te drinken maar da's vast persoonlijk. ;)

Weet er trouwens iemand waar ik de uitslag (of tenminste de winnaar) kan vinden? Op de site van de velomediane staat nog niets.

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » zo 31 augustus 2014 11:41

magoo schreef:
Weet er trouwens iemand waar ik de uitslag (of tenminste de winnaar) kan vinden? Op de site van de velomediane staat nog niets.
http://velomediane.be/j3/index.php/nl/v ... at-diploma

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » zo 31 augustus 2014 13:13

Laat ik eens brutaalweg m'n Strava-verslagje copypasten (en enigszins aanpassen)...

Dit jaar mocht ik vooraan starten, en hoefde ik dus geen enorme inhaalrace vanaf de start te maken. Gecombineerd met het lage tempo in het eerste uur, zorgde dat voor een rustig begin. Wel een erg grote groep, dus ik was blij toen er bij de Mur de la Velomediane en daarna natuurlijk de Haussire serieus geschift werd. Ik kon net niet aanpikken bij een groep van ongeveer 10 die op de Mur wegreed, daar begon ik ook wat ver van achter. Ik belandde op de Haussire in een mooi groepje van 10-15 man met oa. Thijs Nijveldt, Leon vd Ster, Tom Meulendijks, Bob Adriansens en Daan Vermeulen.
Daar werd zo half en half redelijk rondgedraaid, in elk geval genoeg om uit de greep te blijven van achtervolgende groepen. Op de Roche-a-Frêne probeerde ik de groep wat uit te dunnen, en Adriansens probeerde hetzelfde op de Rideux, maar het bleek dat de hele groep goed aan elkaar gewaagd was, want vrijwel iedereen kon aanpikken.
Net toen ik dacht dit jaar 'goed' te blijven tot aan de finish, kreeg ik op de Côte de Beffe toch weer een krampaanval, net als vorig jaar. Ook dit keer duurde dat maar een half minuutje, en daarna vlamde ik zo goed als de hele groep voorbij, maar vooraan de groep waren inmiddels wel een paar man weggereden (oa Bob en Daan). Ik heb dan nog even met een jongen die de hele dag nog geen kopwerk had gedaan er achteraan gereden, maar die gast reed echt te hard, ik liet hem gaan en werd weer ingelopen door de rest van m'n groepje.
Daar kon niemand meer uit wegrijden, dus werd het een gezamenlijke afdaling naar de slingerende aankomst in La Roche. Het was inmiddels hard aan het regenen, en met de valpartij en bijgaande gebroken heup van Bart Van Damme uit 2013 nog in het achterhoofd, en de gedachte dat we rond plek 30 reden, heb ik de sprint laten lopen. Ook om een nieuwe krampaanval te vermijden trouwens, haha...
Uiteindelijk als voorlaatste van het groepje over de streep gebold, net achter Thijs, Leon en Tom. Ik was wel wat verbaasd toen ik de uitslag zag: 23e, dat was stukken beter dan ik tijdens de rit vermoedde! Tevreden, maar toch denk ik dat met een beetje meer beleid top-10 ook zomaar mogelijk was geweest - de Criq was dit jaar minder sterk bezet dan anders ivm de Ötztaler en het Cyclo-WK in Ljubljana in hetzelfde weekend. Volgend jaar dan maar??

Goudhaantje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Goudhaantje » zo 31 augustus 2014 14:23

Mijn eerste Velomediane en ik heb er van genoten! Helaas wat het weer niet al te best, maar gelukkig heb ik niet de buien gehad die Magoo beschrijft. Wel was op veel plekken de weg erg nat, wat met name tijdens het dalen een nadeel was. Daarnaast af en toe een klein beetje regen gehad, maar ik heb mijn regenjasje niet hoeven aantrekken. Wel had ik het behoorlijk koud na de finish. De meeste regen had ik uiteindelijk nog na de finish toen ik terugreed naar mijn auto bij het hotel (5km).

De eerste en derde lus had ik twee weken daarvoor verkend. De tweede was geheel nieuw voor mij. Het klimmen, van de eerste tot de laatste klim, ging geweldig. Ik voelde mij de hele dag super en heb nauwelijks last gehad van vermoeidheid. Helaas 'verlies' ik het altijd op de vlakke stukken en de afdalingen. Ik mis vaak de groepjes en moet deze in de afdaling laten lopen (durf net niet te volgen), alhoewel ik voor mijn doen behoorlijk hard gedaald ben overal.

Tijdens de tweede lus kwam ik elke keer twee dezelfde dames tegen. Tijdens de klimmen passeerde ik beide elke keer, maar in de afdaling haalde ze mij weer bij. Op de Mûr de la Vélomédiane nog even flink wat gas gegeven. Daarna heb ik ze niet meer gezien. Dat voelde wel goed. Eén van beide heb ik ook na mij zien finishen.

Van tevoren had ik bedacht dat ik veel baat zou hebben bij een goede groep op het lange stuk vals plat (dalend) na Manhay, richting de Roche à Frêne. Maar helaas, de groep voor mij kon ik niet meer bereiken voor de bocht naar rechts na Manhay en ik zat daar dus helemaal alleen. Op dat stuk had ik wel een buitje en een flinke wind tegen. Halverwege werd ik bijgehaald door een man die nog wel wat tempo voor mij maakte. Met een goede groep had ik daar zeker nog wat tijd gewonnen, alhoewel ik op de klim vervolgens iedereen weer voorbij reed. Ook in de afdaling daarna alleen gezeten.

Ook vind ik het nog lastig om een goed moment te vinden om wat te eten. Wat dat betreft geef ik toch de voorkeur aan alleen gelletjes. Ik krijg zo'n reep echt niet weg in een korte tijd en mis dan net de aansluiting.

Ik merkte wel dat in het laatste stuk de wielrenners om mij heel steeds vermoeider raakten. Het tempo lag vaak niet meer zo hoog, waardoor ik zelf maar op kop ging rijden. In de laatste (bijtrap) afdaling richting La Roche heb ik vier heren voor mij laten wegrijden. De weg was erg nat en alhoewel het geen gevaarlijke afdaling is, wilde ik geen risico nemen.

Mijn streven was een tijd van 6 uur (vorig jaar nog goed voor een plek in de top 10). Ik heb uiteindelijk een tijd van 5:58 gereden (mattentijd), dus ik was super tevreden. Helaas was die tijd niet goed genoeg voor het podium. In mijn categorie ben ik (alweer, net als tijdens GFEM) 4e geworden. Overall bij de dames ben ik 11 geworden, net geen top 10 (alhoewel mijn mattentijd net ietsje beter was dan de nummer 10, maar voor het klassement geldt de tijd van startschot tot finish).

Op het moment zelf was ik eigenlijk wel blij met mijn 4e plek. Ik hoefde nu niet te wachten op de podiumceremonie om 18h00 en kon ik direct terug naar de auto, droge warme kleren aantrekken en naar huis.

De organisatie was prima. Uitstekende seingevers en goede bewegwijzering. De bevoorrading was tactisch niet zo handig. Te vroeg en te laat, waardoor ik genoodzaakt was tweemaal te stoppen voor het vullen van een bidon. Bij de tweede bevoorrading had ik nog een halve bidon, maar vond dat net te weinig (dorst!).

Mooie route. Als het in de planning past ben ik volgend jaar zeker weer van de partij!

magoo
Driewieler
Fiets: C'dale Supersix EVO

Bericht door magoo » zo 31 augustus 2014 20:34

Leuke verslagen Kaj en Goudhaantje, en knappe prestaties van jullie beiden!
Gelukkig staat de uitslag inmiddels online, maar toch bedankt MEG.

Gisterenavond vroeg mijn bedje in en vanmorgen half 8 er weer uit (toen riep de kleine en aangezien ik gisteren de hele dag weg was mocht mijn vriendin een beetje uitslapen). Bij het opstaan nog behoorlijk zware benen maar dat is verdwenen in de loop vd dag. Wel heb ik veel gegeten vandaag! Ondanks het afzien gisteren toch behoorlijk kunnen nagenieten vandaag. Ik kom zeker terug!

EvertS
Kinderfiets
Fiets: Dogma F8

Bericht door EvertS » zo 31 augustus 2014 21:21

Voor de 3e keer mee gedaan met la Velomediane, ik wou onder de 6 uur finish maar dat is helaas niet gelukt.

Vol goede moed vertrokken en lekker door getrokken op de klimmetjes maar na ongeveer 80 km liep het niet echt meer lekker, waar het aan lag kan ik niet echt zeggen maar ik kwam in de klimmetjes niet echt meer in m'n ritme. Misschien niet goed uitgerust aan de start, je weet het niet maar was wel balen.

Na eerder in 2011 en 2012 in 6.04 uur en 6.10 uur finishen, was de eindtijd van 6.20 uur teleurstellend.

MJW
Carbon Racefiets
Fiets: NINER BSB 9 RDO

Bericht door MJW » zo 31 augustus 2014 22:29

:oke: mooie verhalen en prestaties! al helemaal gezien de natte omstandigheden. Ooit een kompleet verregende editie gereden en dat was geen feest.

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » ma 01 september 2014 07:58

MJW schreef::oke: mooie verhalen en prestaties! al helemaal gezien de natte omstandigheden.
+1 :oke:

MartijnDuLac
Driewieler

Bericht door MartijnDuLac » ma 01 september 2014 08:00

Voor mij ook de eerste deelname.
In het voorjaar ben ik voor het eerst in die buurt geweest met de fiets, daardoor kende ik wel een paar stukjes van de route. De Haussire had ik dus al wel een keer opgefietst, voor de rest wist ik het niet zo goed meer :)
Het weer was zoals al gezegd verre van ideaal, het zag er nog prima uit bij de start, maar na het eerste buitje lagen veel stukken afdaling al nat, en later werd het helemaal een natte boel.
(te) veel fietsen in de greppel zien liggen, dus redelijk voorzichtig afgedaald zelf. Het eerste stuk kon ik veel mensen inhalen, ook op de klimmetjes terwijl ik mezelf niet echt tot de goeie klimmers reken, dus dat was wel goed voor het moraal. Later (na de Samree?) een tijdje in een grote groep meegereden, maar die viel op een wat lastigere klim weer volledig uiteen, daarna nog wat groepjes kunnen oversteken, en de laatste kms nog redelijk door kunnen trekken. Een paar keer nog met 1 of 2 man, maar ook een stuk alleen gezeten.

Voor de laatste klim een heel klein stukje kop over kop met en belg gereden... maar die had iemand in de auto mee, waar hij liever bij op de bumper hing.. Bovenop kwam ie me voorbij, en ging hij in de kleddernatte afdaling na de finish strak achter de auto rijden.. mafkees, ging nergens over..
Ik had nog wat over, dus op een recht stuk er langs geknald, en daarna doorgetrokken, en heb m niet meer gezien tot na de finish :)

Ik zat op uitnodiging van forumlid Winkel met een groep in een huisje in Ortho, met perfecte verzorging, helemaal top!

Volgend jaar weer wat mij betreft.. Ken nu het parcours, dus moet het volgend jaar sneller kunnen :)

PRL
Kinderzitje
Fiets: bulls desert Falcon2

Bericht door PRL » ma 01 september 2014 08:44

Dit jaar voor de tweede keer de Criq gereden.
Na vorig jaar in mijn eerste wielerjaar zilver te hadden gehaald, ging ik dit jaar voor goud.
Het motto was doseren omdat ik vorig jaar al vroeg last kreeg van een fikse kramp aanval net na de eerste drinkpost.
Alles ging super tot aan de afdaling van de Côte de Roche à frêne, daar reed ik lek.
Bandje vlug verwisseld en toen lucht erin dacht ik. Helaas wilde mijn pompje niet.
Heb toen geroepen om hulp van iemand om me aan een goed werkend pompje te helpen dit duurde alleen een paar minuten, niemnad wil natuurlijk stoppen in een afdaling. Volkomen begrijpelijk.
Toen ik eenmaal iemand had heb ik tot aan de 2e post met maar 4 bar in mijn bandje gereden.
Continue met wat angst in het koppie gereden om maar niet weer lek te rijden.
Vanaf 130km tot aan de streep volle bak doorgereden.
Helaas alleen net geen goud gehaald, eind tijd was 6:22 uur.
Dus even flink gevloekt toen ik over de streep reed.
Na de teleurstelling toch wel zeer tevreden over mijn prestatie, aan de vorm lag het niet was puur de voorbereiding.
Voor mij nooit geen CO2 pompje meer!!!
Next year i'll be back en dan onder de 6 uur.

kippie
Contacteer:

Bericht door kippie » ma 01 september 2014 19:19

Mijn eerste Crique is geeindigd in een DNF :-( .
Rit ging super, langzaam werd ik omringt door steeds meer fietsers met gele startbordjes. Dat motiveerde enorm. Maar na 134 km raakte ik in een bocht de fiets kwijt. Niet alleen, in dezelfde bocht vielen er tegelijk nog twee andere en later nog een stuk of drie. Erg verradelijk daar, was niet aan de weg te zien dat het zo glad was.
Wilde snel opstaan en verder gaan, maar arm wilde niet en pijn de schouder. Voelde mijn schouder en wist gelijk dat het mis was, sleutelbeen gebroken.
Dat was ook de conclusie in het ziekenhuis.

Voor wat het waard was reed de 134 km in 4:32 min.

Nu eerst herstellen en ik hoop volgend jaar weer een poging te wagen, ik heb tot de val wel enorm genoten va deze cyclo.

Gr Koos

PrinceHeerlijk
Carbon Racefiets
Fiets: C60/Allez Smartweld

Bericht door PrinceHeerlijk » ma 01 september 2014 19:40

kippie schreef:
Nu eerst herstellen en ik hoop volgend jaar weer een poging te wagen, ik heb tot de val wel enorm genoten va deze cyclo.

Gr Koos
Sterk met het herstel, erg jammer voor je dat je eerste criq zo moest eindigen.
Laatst gewijzigd door PrinceHeerlijk op di 02 september 2014 06:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je niet kunt uitblinken door talent, moet je door inspanning triomferen.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » ma 01 september 2014 20:22

kippie schreef: Wilde snel opstaan en verder gaan, maar arm wilde niet en pijn de schouder. Voelde mijn schouder en wist gelijk dat het mis was, sleutelbeen gebroken.

Gr Koos
Dan bij nummer 3 dit weekend met een sleutelbeenbreuk : Fred MTB-Sport en Oege Hiddema ook al dit weekend .

Ook aan jou , stekte met het herstel.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » ma 01 september 2014 20:38

who cares schreef:
kippie schreef: Wilde snel opstaan en verder gaan, maar arm wilde niet en pijn de schouder. Voelde mijn schouder en wist gelijk dat het mis was, sleutelbeen gebroken.

Gr Koos
Dan bij nummer 3 dit weekend met een sleutelbeenbreuk : Fred MTB-Sport en Oege Hiddema ook al dit weekend .
vandaar de DNF tijdens NK tijdrijden
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

MJW
Carbon Racefiets
Fiets: NINER BSB 9 RDO

Bericht door MJW » ma 01 september 2014 21:48

kippie schreef:Mijn eerste Crique is geeindigd in een DNF :-( .
.....
balen. en vooral spoedig herstel!

kippie
Contacteer:

Bericht door kippie » di 02 september 2014 18:21

bedankt voor jullie berichten

Gr Koos

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » do 04 september 2014 20:44

Koos, sterkte met je herstel. Ik hoorde uit andere hoek dat er inderdaad veel valpartijen waren.

De finishers gefeliciteerd met jullie prestatie. Lekker gereden zo te zien :oke:
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

Plaats reactie