GF Mont Ventoux Beaumes de Venise 31 mei 2014

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Plaats reactie
cycle-fan
Driewieler

GF Mont Ventoux Beaumes de Venise 31 mei 2014

Bericht door cycle-fan » zo 11 mei 2014 21:12

Over ruim twee weken doe ik voor het eerst mee aan de GF Mont Ventoux Beaumes de Venise - ja, wat een naam blijft het toch. Er zijn twee afstanden: 170 en 102 km. Ik ga voor de langste en zie deze cyclo als voorbereiding op de Transalp, eind juni.

Doen er nog meer forumleden mee of zijn er al ervaringen met deze GF?

http://www.sportcommunication.info/web2 ... rophee=129

peppie
Kinderzitje
Fiets: racefiets

Re: GF Mont Ventoux Beaumes de Venise 31 mei 2014

Bericht door peppie » ma 12 mei 2014 19:45

Is een mooie rit. Enkele jaren geleden voor het eerst gereden. Parcours wisselt om het jaar. Dit jaar weer de "zware" kant van de Ventoux vanaf Bedoin en vervolgens met een omweg via Sault naar Chalet Reynard. Omliggende heuvels kunnen goed pijn doen in deze cyclo. De versie die ik heb gereden was erg warm. Stond al te zweten aan het vertrek om 8.30 uur. Resultaat: Compleet uitgedroogd na de beklimming vanuit Sault, incl. overgeven vlak voor de splitsing bij chalet Reynard. Met moeite rit uitgereden en met hevige krampen over de finish. Na de finish niets meer kunnen en zelf de fiets kreeg ik niet meer in de auto. Het zag er zo slecht uit dat zelfs de organisatie een ambulance wilde bellen. Toch wel een week last van gehad.

Dit jaar revanche met bij warm weer meer water en zout.
Dit is mijn lot: hard fietsen en dan kapot.

Pino
Carbon Racefiets
CTWT-lid: Ja

Bericht door Pino » ma 12 mei 2014 20:03

Mooie rit. Heb zelf 2 x de kortere afstand gereden waarvan 1 x op de tandem.
Afbeelding

Toen stonden we nog op het podium :D

Ging niet zo hard want een paar dagen ervoor Cinglé geworden.
Afbeelding

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » di 13 mei 2014 11:21

Ik ben hier al een tijdje in keiharde onderhandeling met een fietsmaat. De Ventoux staat nog op mijn to-do-list, ben er nog nooit geweest. Helaas heb ik zondag wel een bruiloft om 13u.

nicovandijk
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: King RS/Aeroad CF

Bericht door nicovandijk » wo 14 mei 2014 09:56

Ha, ik vertrek volgende week zondag voor een week fietsen rond en op de Ventoux.
De 10de keer, en het blijft een imposante berg en fantastische omgeving.
Fuck Work, Ride Hard!
Afbeelding

PFW
Moderator
Fiets: Canyon, Beone, Trek
Contacteer:

Bericht door PFW » wo 14 mei 2014 10:20

cycle-fan schreef:Over ruim twee weken doe ik voor het eerst mee aan de GF Mont Ventoux Beaumes de Venise - ja, wat een naam blijft het toch. Er zijn twee afstanden: 170 en 102 km. Ik ga voor de langste en zie deze cyclo als voorbereiding op de Transalp, eind juni.

Doen er nog meer forumleden mee of zijn er al ervaringen met deze GF?

http://www.sportcommunication.info/web2 ... rophee=129
Er staan op dit forum aardig wat ervaringen, bijvoorbeeld:
2008 http://www.wielertoerist.nl/forum/viewt ... 18&t=3246&
2009 http://www.wielertoerist.nl/forum/viewt ... =18&t=4894
2010 http://www.wielertoerist.nl/forum/viewt ... =18&t=8020
2011 http://www.wielertoerist.nl/forum/viewt ... 18&t=14344
Ik ben een ambitieloos windscherm... :|

cycle-fan
Driewieler

Bericht door cycle-fan » do 15 mei 2014 18:11

Oké, gaan we.

- cycle-fan
- peppie
- Eric

Diva
Kinderzitje
Fiets: Orbea (Orca) Diva

Bericht door Diva » vr 23 mei 2014 20:16

'k Ben de 31ste ook van de partij! Leuk om jullie dan even te ontmoeten.

Sicillian
Aluminium Racefiets
Fiets: Giant TCR Advanced

Bericht door Sicillian » di 27 mei 2014 06:46

Ik ben er ook bij aankomende zaterdag :). Benieuwd hoe het me afgaat, zit ruim een week in deze regio en heb afgelopen zaterdag Challenge Vercors gereden, donderdag Les Trois Cols en zaterdag GF Mont Ventoux. Goede voorbereiding op de Transalp, 3 cyclo's in een week ;).

cycle-fan
Driewieler

Bericht door cycle-fan » di 27 mei 2014 17:21

Dan zitten we inmiddels op vijf.

- cycle-fan
- peppie
- Eric
- Diva
- Sicilian

JohanD
Kinderzitje
Fiets: Scott
Contacteer:

Bericht door JohanD » di 27 mei 2014 21:06

Met nog enkele Cyclo4Cancer-fietsers tekenen we tevens present.

Welke tijden ambiëren jullie?
Neem ook een kijkje op mijn blog

Wens je meer te weten over mijn initiatief tvv wetenschappelijk kankeronderzoek? Bezoek dan snel de site!

peppie
Kinderzitje
Fiets: racefiets

Bericht door peppie » za 31 mei 2014 19:43

Zo weer terug op de camping, gedoucht en met een volle maag de rit maar even laten bezinken. Het was niet zo warm als vier jaar geleden maar wederom erg zwaar gehad. Ventoux ging voor mijn gevoel niet zo best en moest voor Chalet Reynard de 30 al aanspreken achter. Dit in combinatie met 48 omwentelingen per minuut gaf als resultaat dat vele me inhaalden. Niet zo goed voor het moraal. Op Chalet Reynard maar even gestopt bij de bevoorrading en wonderwel kwam het ritme weer terug.

Dit duurde helaas maar tot de col de Veaux. Hier had een of ander persoon een partijtje spijkertjes op de weg gestrooid. Resultaat: een compleet peleton met een of meerdere lekke banden. Ook ik had 2 spijkers in de voorband, lek dus dag ritme. Probleem met de spijkers was dat ze erg klein waren en dus niet te zien waar ze lagen. Geen risico genomen en gelopen tot het punt waar er geen personen meer langs de kant stonden. Was echter ongeveer 1,5 km dus dat duurde een tijdje. Hierna maar weer opgestapt en voorzichtig aan de verkeerde kant van de weg afgedaald en geklommen tot de doorgaande weg. Bij de splitsing niemand meer gezien. Degene die ik zag reed ik voorbij. Hierdoor tot de finish alleen gereden. Ondanks oponthoud toch lekker gereden. 4 jaar geleden was ik door de hitte er slechter aan toe en heb nog dagen kramp gehad en kon na afloop van de rit niets binnen houden. Dus dat was vandaag wel weer een voordeel. Ik zie het maar als een diepte investering voor de Grandfondo Sportfull op 16 juni in Italie.
Dit is mijn lot: hard fietsen en dan kapot.

Eric
Carbon Racefiets
Fiets: BMC RM01

Bericht door Eric » zo 01 juni 2014 06:39

Nog nooit zoiets gezien. Tientallen en misschien wel een paar honderd man die langs de kant banden staan te vervangen. Wij waren met 10 fietser. Resultaat: 2 moesten omdraaien omdat ze niet meer verder mochten, 1 is er met de bus terug gebracht omdat hij drie lekke banden had. Slechts 3 van de 10 reden niet lek.

Zelf, voor mijn doen, erg goed gereden. 6 uur 57, inclusief bandenwissel. PR op de Ventoux met 5 minuten verbeterd naar 1.40. Veel harder zal het niet meer gaan op mijn leeftijd :-). Fantastisch weekend gehad in de Provence, zit er vandaag helaas al weer op.

Ohja, ook nog even aan het wiel van een wielertoerist op een tijdritfiets gehangen bij de beklimming vanuit Sault. Lucht voor een gesprekje had ik niet, maar via deze wel alsnog een bedankje voor het knechten :) :oke:

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » zo 01 juni 2014 15:14

peppie schreef:Hier had een of ander persoon een partijtje spijkertjes op de weg gestrooid. Resultaat: een compleet peleton met een of meerdere lekke banden.
Ongelooflijk verhaal dit :-( Wat een waanzin om mensen hun hobby zo te verknallen. Sommigen hebben hier wellicht maanden naar toegeleefd en getraind. Waarschijnlijk spreek ik namens het hele forum als ik hier mijn diepe afschuw over uitspreek. Bah!
Eric schreef:Nog nooit zoiets gezien. Tientallen en misschien wel een paar honderd man die langs de kant banden staan te vervangen. Wij waren met 10 fietser. Resultaat: 2 moesten omdraaien omdat ze niet meer verder mochten.
Waarom mochten ze niet verder?
peppie schreef:Ik zie het maar als een diepte investering voor de Grandfondo Sportfull op 16 juni in Italie.
Mooi doel, wellicht komen we elkaar hier tegen :oke:

Iedereen die deze cyclo heeft uitgereden of meegemaakt gelukgewenst met het behaalde resultaat onder deze teleurstellende omstandigheden.
Laatst gewijzigd door harrebas op ma 02 juni 2014 08:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » zo 01 juni 2014 15:17

harrebas schreef: Ongelooflijk verhaal dit :-( Wat een waanzin om mensen hun hobby zo te verknallen. Sommigen hebben hier wellicht maanden naar toegeleefd en getraind. Waarschijnlijk spreek ik namens het hele forum als ik niet mijn diepe afschuw over uitspreek. Bah!
Ze moesten eens weten hoeveel schade ze hiermee aanrichten , qua geld en qua kans op letsel .
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Diva
Kinderzitje
Fiets: Orbea (Orca) Diva

Bericht door Diva » ma 02 juni 2014 07:36

Inderdaad Harrebas, je slaat de spijker op z'n kop.

Hoewel ik altijd weer blij ben als je over de mat rijdt, overheerst de teleurstelling op dit moment. Deze cyclo was m'n 'comeback' na geboorte van m'n zoon en had me vol goede moed ingeschreven voor de 170. De mt ventoux was best pittig en was duidelijk niet gewend aan deze warmte. Na ruim 2 1/2 uur boven op MV en snel de afdaling in naar Malaucene. En ja, bij de col de Veaux was het een chaos. Er stonden meer mensen langs de kant dan op de fiets. Voordat ik besefte dat dit abnormaal was, was mijn achterband al leeg en kon ik er vier punaises uitpeuteren. Gelukkig stond mijn man (Koga) paar honderd meter verder en heeft m'n band verwisseld (kunnen vrouwen zelf ook hoor, maar dit was wel handig;-). Maar de mentale dreun had ik al te pakken. Het groepje met wie ik fietste stond langs de kant. Een paar zelfs met voor en achter lek. Had ik nu nog zin om 110km te fietsen? Ga ik niet veel liever lekker spelen met zoonlief. Als dan de splitsing na een paar km is, dan is de keus snel gemaakt. De laatste 30km nog lekker gefietst en in 5.10 binnen.

Blijkt maar weer dat cyclo rijden vooral/ ook mentale kwestie is want fysiek was het in orde. Bij finish snel chip ingeleverd en diploma opgehaald: A la moyenne de 32,8. Die lijsten we dan maar in;-)

Benieuwd hoe jullie het zaterdag hebben ervaren!

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » ma 02 juni 2014 07:50

bizar zeg!!

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » ma 02 juni 2014 08:28

Qua veiligheid denk ik niet eens aan degenen die lek rijden tijdens deze cyclo.

Maar als het in de beklimming gebeurde, is dat voor sommigen die daar fietsen ook de afdaling. Dan speel je toch echt met levens :-?.

MWF

Bericht door MWF » ma 02 juni 2014 09:08

who cares schreef:
harrebas schreef: Ongelooflijk verhaal dit :-( Wat een waanzin om mensen hun hobby zo te verknallen. Sommigen hebben hier wellicht maanden naar toegeleefd en getraind. Waarschijnlijk spreek ik namens het hele forum als ik niet mijn diepe afschuw over uitspreek. Bah!
Ze moesten eens weten hoeveel schade ze hiermee aanrichten , qua geld en qua kans op letsel .
Dat maanden er naar toegeleefd en getraind is het minst erge maar de kans ongelukken met letsels is het meest kwalijke van dit soort acties.
Blijkbaar zijn er buiten Limburg en de Voerstreek meer gebieden waar mensen de overlast het massaal wielrennertje spelen beu zijn maar dit soort acties kunnen niet. Ik vind dat men dan dient te pleiten bij de verantwoordelijke overheden om geen vergunning te verlenen aan dit soort evenementen.

Mac944
Carbon Racefiets
Fiets: Canyon Ultimate CF
Contacteer:

Bericht door Mac944 » ma 02 juni 2014 09:15

Eric schreef:Nog nooit zoiets gezien. Tientallen en misschien wel een paar honderd man die langs de kant banden staan te vervangen. Wij waren met 10 fietser. Resultaat: 2 moesten omdraaien omdat ze niet meer verder mochten, 1 is er met de bus terug gebracht omdat hij drie lekke banden had. Slechts 3 van de 10 reden niet lek.

Zelf, voor mijn doen, erg goed gereden. 6 uur 57, inclusief bandenwissel. PR op de Ventoux met 5 minuten verbeterd naar 1.40. Veel harder zal het niet meer gaan op mijn leeftijd :-). Fantastisch weekend gehad in de Provence, zit er vandaag helaas al weer op.

Ohja, ook nog even aan het wiel van een wielertoerist op een tijdritfiets gehangen bij de beklimming vanuit Sault. Lucht voor een gesprekje had ik niet, maar via deze wel alsnog een bedankje voor het knechten :) :oke:
Was het een zwarte Argon18? Al denk ik dat er niet veel CTWT-ers op die dag op een tijdritfiets vanuit Sault omhoog fietsten. Het was mijn bedoeling om een vlak ritje te maken, maar na 60km kwamen we in Sault aan en toen ben ik maar omhoog gegaan. Mooi dat ik onbedoeld heb kunnen knechten, graag gedaan :D

Overigens bizar dat iemand spijkertjes strooit, schandalig gewoon.

cycle-fan
Driewieler

Bericht door cycle-fan » ma 02 juni 2014 11:04

Wat een rit.

Aansluitend op het al eerder gemelde: inderdaad nog nooit zo'n slagveld gezien. Op goed geluk ben ik door de zone gereden waar de nagels lagen. Toen ik dacht er zonder kleerscheuren vanaf te zijn gekomen, bleek zich er toch eentje in m'n achterband te hebben gewurmd. Ik rij tubeless, maar vreesde dat het gat te diep was. Uiteindelijk is het toch gedicht, heb ik honderd meter verderop een goede fietspomp kunnen lenen en ben verder gereden.

De moraal was toen wel even weg. Op het lange stuk naar Sault in een groepje gereden, de klim naar Chalet Reynard duurde voor m'n gevoel (te) lang en ik was dus blij dat ik weer in Beaumes de Venise was. Netto 7.03 uur, bruto 7.12 uur. Tevreden mee.

http://app.strava.com/activities/147710351

Overigens: een kilometer of vijf na de start zag ik een CTWT'er in de berm liggen. Aan zijn houding te zien leek het op een sleutelbeenbreuk. Weet iemand hier meer over?

Dingo
Prince of Spain
Fiets: CAAD12

Bericht door Dingo » ma 02 juni 2014 11:31

cycle-fan schreef: Overigens: een kilometer of vijf na de start zag ik een CTWT'er in de berm liggen. Aan zijn houding te zien leek het op een sleutelbeenbreuk. Weet iemand hier meer over?
Zie ons Ziekenboegtopic. Sicilian
Look, i know your legs hurt but nobody cares.

cycle-fan
Driewieler

Bericht door cycle-fan » ma 02 juni 2014 14:38

Dingo schreef:
cycle-fan schreef: Overigens: een kilometer of vijf na de start zag ik een CTWT'er in de berm liggen. Aan zijn houding te zien leek het op een sleutelbeenbreuk. Weet iemand hier meer over?
Zie ons Ziekenboegtopic. Sicilian
Ah, ik zie het ja. Sneu!

JohanD
Kinderzitje
Fiets: Scott
Contacteer:

Bericht door JohanD » ma 09 juni 2014 18:39

Ook voor mij waren er helaas drie lekke banden in de bewuste strook met het nageltapijt.

Uiteindelijk toch nog kunnen uitfietsen (dankzij een bereidwillige Fransman die me een derde binnenbandje bezorgde) in 7u23.

Op de site van Cyclo4Cancer is er niet alleen een verhaal maar ook een fotoalbum. Zo je bij de eerste beklimming in het eerste peloton fietste tref je er mss een foto aan.
Neem ook een kijkje op mijn blog

Wens je meer te weten over mijn initiatief tvv wetenschappelijk kankeronderzoek? Bezoek dan snel de site!

Plaats reactie