Dolomietenmarathon 6 juli 2014

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Teun76
Kinderzitje
Fiets: Giant ocr

Dolomietenmarathon 6 juli 2014

Bericht door Teun76 » vr 11 oktober 2013 11:18

Ha,

Ik wil met een vriend de dolomietenmarathon 2014 rijden. We willen proberen ingeloot te worden (dus niet via georganiseerde reis i.v.m. flexibiliteit). Nu zou het beetje suf zijn als de een wel en de ander niet wordt ingeloot. Is het mogelijk dat je aan elkaar gekoppeld wordt of zo? En weet iemand hoe je dat dan regelt bij de loting?

Er zijn vast wel mensen die ervaring hebben hiermee.
Alvast bedankt.

groet,

Teun

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Re: Dolomietenmarathon 6 juli 2014

Bericht door harrebas » vr 11 oktober 2013 11:30

Staat gewoon op de site http://www.maratona.it/en/how-to-register2014

Bedenk trouwens maar vast een alternatief, want de kans dat je ingeloot wordt is buitengewoon klein. Succes.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

Teun76
Kinderzitje
Fiets: Giant ocr

Bericht door Teun76 » vr 11 oktober 2013 23:47

harrebas schreef:Staat gewoon op de site http://www.maratona.it/en/how-to-register2014
Thnx. Is dat dan de optie van een opgeven als een team die je kunt gebruiken?

Ancher
Carbon Racefiets

Bericht door Ancher » di 15 oktober 2013 15:53

Ancher
Carbon Racefiets

Bericht door Ancher » di 14 januari 2014 09:49

p_litespeed
Carbon Racefiets

Bericht door p_litespeed » di 14 januari 2014 09:59

Mail naar: info@vanherwerden.nl met uw naam, adres en telefoonnummer en op welke fiets u gaat rijden als u definitief wilt meeloten voor een startbewijs.in deze erg gewilde klassieker.
Hier maar beter een fietsenmerk opgeven die Van Herwerden voert om uberhaupt mee te doen aan de 'loting'...? :)

Wel verleidelijk overigens...

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Bericht door Rob T » di 14 januari 2014 10:01

Peter schreef:
Mail naar: info@vanherwerden.nl met uw naam, adres en telefoonnummer en op welke fiets u gaat rijden als u definitief wilt meeloten voor een startbewijs.in deze erg gewilde klassieker.
Hier maar beter een fietsenmerk opgeven die Van Herwerden voert om uberhaupt mee te doen aan de 'loting'...? :)

Wel verleidelijk overigens...
Zou ik kans maken met een Piton?
The mighty hand of vengeance, sent down to strike the unroadworthy!

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » di 14 januari 2014 10:43

Ik denk dat je daarmee meer kans maakt dan met een Rose of een Canyon.

Hoewel ze pas echt pissig zullen zijn als je een Cannondale rijdt en die bij de concurrent hebt gekocht ;-)

Harm Jan
Carbon Racefiets
Fiets: Cube Peloton
Contacteer:

Bericht door Harm Jan » di 28 januari 2014 10:21

Wat zijn alternatieven voor de Dolomietenmatathon?

Dit jaar heb ik van 1 juli tot 14 juli vakantie en wil ik graag ergens naar het buitenland met de fiets in de kofferbak. Ergens een toertocht of een cyclo meepakken.
Be someone who makes you happy.

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX
Contacteer:

Bericht door gios » di 28 januari 2014 11:05

Harm Jan schreef:Wat zijn alternatieven voor de Dolomietenmatathon?

Dit jaar heb ik van 1 juli tot 14 juli vakantie en wil ik graag ergens naar het buitenland met de fiets in de kofferbak. Ergens een toertocht of een cyclo meepakken.
http://www.lapyreneenne.a3w.fr/

6 Juli

Afbeelding
Laatst gewijzigd door gios op di 28 januari 2014 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Questa settimana ho chiamato Enrico!

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » di 28 januari 2014 12:30

Engadin Radmarathon

13 juli vanuit Zernez in CH

Wat omgeving en parcours betreft hééél erg mooi :oke:
Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen!

Afbeelding

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » di 28 januari 2014 19:21

gios schreef:http://www.lapyreneenne.a3w.fr/

6 Juli

Afbeelding
Het parcours is nog under construction, maar het is zeker dat het er anders uitziet dan hier op het plaatje. Maar goed, in dat gebied liggen de mooie cols voor het oprapen.

Engadin Radmarathon is ook een mooie.

Maar vergeet niet http://www.faustocoppi.net/ mee te nemen in je overwegingen.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

p_litespeed
Carbon Racefiets

Bericht door p_litespeed » vr 23 mei 2014 13:01

Afbeelding

De organisatie is al een tijdje aan het teasen voor eventuele veranderingen aan de Maratona. Wellicht nog een keer de Campolongo op als slotklim?

gios
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door gios » vr 23 mei 2014 13:24

Denk van niet, want het gaat over 40 hoogtemeters las ik ergens.

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » vr 23 mei 2014 13:25

Misschien in La Villa wel even een ommetje via de Muro del Gatto, dat is wel op ongeveer 5 km van de finish, behoeft eigenlijk geen verdere aanpassingen aan het parcours en is wel een muurtje (400 meter 11%) dat de benen zullen voelen.. Maar goed, ergens past zoiets niet helemaal in het karakter van de Maratona, vind ik.

p_litespeed
Carbon Racefiets

Bericht door p_litespeed » ma 26 mei 2014 17:50

kaj_666 schreef:Misschien in La Villa wel even een ommetje via de Muro del Gatto, dat is wel op ongeveer 5 km van de finish, behoeft eigenlijk geen verdere aanpassingen aan het parcours en is wel een muurtje (400 meter 11%) dat de benen zullen voelen.. Maar goed, ergens past zoiets niet helemaal in het karakter van de Maratona, vind ik.
organisatie van DM schreef:#mdd28 cyclists say HELLO to the "Mür dl Giat" the "cat wall". The new climb in La Villa just 5 km before the finish!
Afbeelding

PFW
Moderator
Fiets: Canyon, Beone, Trek
Contacteer:

Bericht door PFW » ma 26 mei 2014 17:54

Peter is me net een paar seconden voor met dit Twitter nieuwtje. Wel een aparte parcourswijziging (misschien komt het beter uit met de wegafzetting).
Ik ben een ambitieloos windscherm... :|

Goudhaantje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Goudhaantje » ma 26 mei 2014 20:29

Leuk! Ik heb wel wat met katten:
http://www.strava.com/segments/4740349

Dr. Logic
Huis-, tuin- en keukenfiets

Bericht door Dr. Logic » di 27 mei 2014 08:36

Zit er persoonlijk niet zo op te wachten. Weet iemand hoeveel dit extra is qua afstand? Wellicht scheelt het niet eens heel veel

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » di 27 mei 2014 08:57

Dr. Logic schreef:Zit er persoonlijk niet zo op te wachten. Weet iemand hoeveel dit extra is qua afstand? Wellicht scheelt het niet eens heel veel
steiler is minder meters nodig om zelfde hoogteverschil te overbruggen dus met beetje geluk is het een stukje korter.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

gios
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door gios » di 27 mei 2014 09:10

Thierry le Brun schreef:
Dr. Logic schreef:Zit er persoonlijk niet zo op te wachten. Weet iemand hoeveel dit extra is qua afstand? Wellicht scheelt het niet eens heel veel
steiler is minder meters nodig om zelfde hoogteverschil te overbruggen dus met beetje geluk is het een stukje korter.
Het parkoers wordt 240 meter langer met 40 extra hoogtemeters. Aldus de Maratona op facebook.

Goudhaantje

Bericht door Goudhaantje » di 24 juni 2014 20:30

Lijkt mij inmiddels wel tijd worden dit topic weer actueel te maken. Het wordt mijn eerste DM. Ik heb dus geen parcourkennis, muv de bekende grafieken. Ik begrijp dat de zwaarte ligt in het feit dat het eigenlijk alleen maar op en af is, zonder vlakke (herstel) stukken. Ik wil graag een goede tijd rijden. Hebben de ervaren DM rijders nog adviezen?

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » di 24 juni 2014 21:11

Goudhaantje schreef:Lijkt mij inmiddels wel tijd worden dit topic weer actueel te maken. Het wordt mijn eerste DM. Ik heb dus geen parcourkennis, muv de bekende grafieken. Ik begrijp dat de zwaarte ligt in het feit dat het eigenlijk alleen maar op en af is, zonder vlakke (herstel) stukken. Ik wil graag een goede tijd rijden. Hebben de ervaren DM rijders nog adviezen?
Giau is zwaar, de rest zijn uitvergrootte, lopende, Ardennen beklimmingen. Na 2e keer Campolongo ri Giau zit een semi-vlak stuk. ook het eerste deel van de Falzarego/Valparola is niet het meest steile stuk
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

broerie
Kinderzitje
Fiets: -

Bericht door broerie » wo 25 juni 2014 09:01

Hey Goudhaantje,

Ik sta dit jaar voor de derde keer aan de start van de Maratona, dus ik ken het parcours onderhand wel.
Eerst en vooral: het traject is ‘slechts’ 138km lang, wat betekent dat je een dik uur minder lang onderweg bent dan in bv. de Marmotte, dat maakt de Maratona toch een stuk minder zwaar.

Het parcours dan. Je begint met de Sella Ronda, een rondje van ongeveer 55km waarop vier beklimmingen liggen: de Campolongo, Pordoi, Sella en Gardena. Het zijn geen al te lange en goed lopende beklimmingen. Na 55km sta je weer aan de start, je kan de Sella Ronda dus perfect verkennen in de dagen voor de wedstrijd.

Na de Sella Ronda moet je opnieuw de Campolongo op, identiek dezelfde beklimming als de eerste keer. Maar in plaats van de Sella Ronda te volgen, sla je nu in de afdaling linksaf. Dan volgt een ‘relatief vlak’ stuk van een kilometer of twintig (relatief vlak is relatief hoor) dat je naar de voet van dé scherprechter brengt: de Passo Giau.

Met 10km aan 10% is de Giau een écht zware col. Bovendien begint het op dit punt meestal erg warm te worden. Boven wacht gelukkig een bevoorradingspost, waar de Italiaanse militairen met de glimlach je bidons zullen vullen.

Na een technische afdaling kom je aan de voet van de Falzarego, een goed lopende klim van ongeveer een kilometer of acht. Wanneer je boven komt wacht echter een onaangename verrassing: op de top krijg je meteen nog twee kilometer klimwerk voorgeschoteld, naar de top van de nabijgelegen Valparola. Miskijk je dus niet op de bordjes aan de kant van de weg en houd er rekening mee dat je nog twee kilometer meer moet klimmen.
Na een snelle afdaling sta je terug in de vallei, waar je vlakbij de aankomst bent. Alleen krijgen we dit jaar nog een muurtje van 400m aan 19% voorgeschoteld (hoe Italiaans!). Ach, dat nemen we er wel bij.

Succes!
Afbeelding

Goudhaantje

Bericht door Goudhaantje » wo 25 juni 2014 10:31

broerie schreef:Hey Goudhaantje,

Ik sta dit jaar voor de derde keer aan de start van de Maratona, dus ik ken het parcours onderhand wel.
Eerst en vooral: het traject is ‘slechts’ 138km lang, wat betekent dat je een dik uur minder lang onderweg bent dan in bv. de Marmotte, dat maakt de Maratona toch een stuk minder zwaar.

Het parcours dan. Je begint met de Sella Ronda, een rondje van ongeveer 55km waarop vier beklimmingen liggen: de Campolongo, Pordoi, Sella en Gardena. Het zijn geen al te lange en goed lopende beklimmingen. Na 55km sta je weer aan de start, je kan de Sella Ronda dus perfect verkennen in de dagen voor de wedstrijd.

Na de Sella Ronda moet je opnieuw de Campolongo op, identiek dezelfde beklimming als de eerste keer. Maar in plaats van de Sella Ronda te volgen, sla je nu in de afdaling linksaf. Dan volgt een ‘relatief vlak’ stuk van een kilometer of twintig (relatief vlak is relatief hoor) dat je naar de voet van dé scherprechter brengt: de Passo Giau.

Met 10km aan 10% is de Giau een écht zware col. Bovendien begint het op dit punt meestal erg warm te worden. Boven wacht gelukkig een bevoorradingspost, waar de Italiaanse militairen met de glimlach je bidons zullen vullen.

Na een technische afdaling kom je aan de voet van de Falzarego, een goed lopende klim van ongeveer een kilometer of acht. Wanneer je boven komt wacht echter een onaangename verrassing: op de top krijg je meteen nog twee kilometer klimwerk voorgeschoteld, naar de top van de nabijgelegen Valparola. Miskijk je dus niet op de bordjes aan de kant van de weg en houd er rekening mee dat je nog twee kilometer meer moet klimmen.
Na een snelle afdaling sta je terug in de vallei, waar je vlakbij de aankomst bent. Alleen krijgen we dit jaar nog een muurtje van 400m aan 19% voorgeschoteld (hoe Italiaans!). Ach, dat nemen we er wel bij.

Succes!
Kijk, dat is informatie waar ik wat mee kan! :oke:

Ja, die Giau, die zal wel pittig zijn. Ik heb ook ooit de Colle dell'Agnello gedaan, die is ook gemiddeld 10% over 10 km. Dat viel mij toen uiteindelijk erg mee, maar ja, toen had ik wel wat minder voorafgaande hoogtemeters in de benen. Heeft de Giau veel haarspeldbochten? Dat vind ik zelf altijd erg prettig klimmen, met name omdat je in de bochten dan vooral veel hoogtemeters maakt.

Dat relatief vlak, is dat op en af of veel vals plat? En die technische afdaling, is dat vanwege vele bochten? Hoe is het asfalt trouwens in de afdalingen?

Ik denk niet dat ik nog op verkenning ga. Wij komen pas donderdag aan en ik heb gemerkt dat ik meer gebaat ben met voldoende rust vooraf en beter de dagen voorafgaand niet teveel of te intensief moet fietsen (ik word oud). Ik ga dus liever nog wat peddelen op een wat vlakker stuk. Hopelijk kan ik die ook nog vinden rond Badia, waar wij overnachten.

Plaats reactie