La Marmotte 2013

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
marten
Carbon Racefiets
Fiets: cube

Re: La Marmotte 2013

Bericht door marten » ma 08 juli 2013 09:51

Gefeliciteerd Bartjed en JeroenB. Dat zijn de verhalen die ik wil horen en lezen. Hulde.
Trouwens tijdens l'étape du Tour 1995 was ik zo'n wandelaar die stug 4,5km van die negen km naast zijn rijwiel liep.... ;-)

JeroenB
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Dedacciai Nerissimo
CTWT-lid: Ja

Bericht door JeroenB » ma 08 juli 2013 11:16

Reino van der Hoek schreef:
Adriaan schreef:
Reino van der Hoek schreef:kan iemand hier aub een link plaatsen met de uitslagen? Van 2013 aub.
En al op de site van de organisatie gekeken?

Vooruit dan maar:
http://www.sportcommunication.info/LIVE/
Bedankt man .
ik zit al die namen te lezen maar mevr. Heleen Kloot NR 4342
en men. Peter den Breejen beiden uit Rotterdam kan ik niet vinden.
Die zijn volgens de site niet gefinished, ik zie alleen nog tijden van hen rond 17 uur op de top van de Galibier:
http://www.sportcommunication.info/MARM ... SSARD=4341
http://www.sportcommunication.info/MARM ... SSARD=4342

Het kan natuurlijk wel zijn dat ze buiten tijd doorgereden zijn (nadat de matten al waren opgerold) en alsnog de Alpe opgereden zijn. Ik hoorde van iemand die tegen 17:30 uur op de top van de Galibier kwam en toen net te laat was, ze rolde net voor zijn neus de mat op en waren de bevoorradingspost aan het ontmantelen.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » ma 08 juli 2013 11:20

JeroenB schreef:Het kan natuurlijk wel zijn dat ze buiten tijd doorgereden zijn (nadat de matten al waren opgerold) en alsnog de Alpe opgereden zijn. Ik hoorde van iemand die tegen 17:30 uur op de top van de Galibier kwam en toen net te laat was, ze rolde net voor zijn neus de mat op en waren de bevoorradingspost aan het ontmantelen.
ik gun een ieder zijn/haar cyclo beleving maar als je op 17.30 pas op de top van de Galibier bent....
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 08 juli 2013 11:29

JeroenB schreef:Het was mijn eerste en een schitterende ervaring !

Overal ruim de tijd genomen voor pauzes, een praatje en een fotootje en als een echte toerist geprobeerd de rit te volbrengen. Dat was ook echt nodig want de temperaturen liepen al snel op tot ruim boven de 30 graden, ik vond de omstandigheden heel zwaar. De Glandon liep ondanks dat gesmeerd, de gevreesde afdaling Glandon viel mij reuze mee (alleen zag ik wel iemand in een ambulance liggen, en de eerste paar kilometer zag ik talloze mensen met lekke banden, waarschijnlijk door overmatig/verkeerd remmen).

Het rustig aan doen en enigzinds op reserve proberen te rijden lukte me heel aardig tot een kilometer of 3 onder de top van de Galibier, daar begon mijn motortje flink te sputteren. Afdaling via de Lautaret kende ik gelukkig al en de afdaling naar de voet van de Alpe ging goed. Uiteindelijk leek ik mijn Waterloo te gaan vinden in bocht 20 van de Alpe, daar moest ik er voor het eerst ongeplanned vanaf. Het onderste deel van de Alpe leek overigens wel Mash op het einde van de middag, wat een slagveld: over het stuur hangende, min of meer gestrande renners, mannen die met rode koppen in de berm lagen, opgevers, wandelaars die tegen beter weten in met hun fiets in de hand nog 9 km naar boven wilden wandelen, stugge doorbijters die nog met 5-6km per uur naar boven probeerden te zwalken etc. Met een paar stops in verschillende bochten heb ik me in een kleine 2 uur toch nog de Alpe op gewerkt, vraag me niet hoe maar het ging nog :D

Uiteindelijk vond ik mezelf terug op plaats 5435 met een tijd van 10:57, maar zoals gezegd vond ik dat helemaal niet zo van belang. Vooral trots op het feit dat ik hem uitgereden heb!
Gefeliciteerd Jeroen.

Als je nog een keer gaat, dan heb je nu wel een doel ;-)

marten
Carbon Racefiets
Fiets: cube

Bericht door marten » ma 08 juli 2013 11:48

Thierry le Brun schreef:
JeroenB schreef:Het kan natuurlijk wel zijn dat ze buiten tijd doorgereden zijn (nadat de matten al waren opgerold) en alsnog de Alpe opgereden zijn. Ik hoorde van iemand die tegen 17:30 uur op de top van de Galibier kwam en toen net te laat was, ze rolde net voor zijn neus de mat op en waren de bevoorradingspost aan het ontmantelen.
ik gun een ieder zijn/haar cyclo beleving maar als je op 17.30 pas op de top van de Galibier bent....
Dan heb je afgezien of door omstandigheden tijd verloren.........

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » ma 08 juli 2013 11:55

marten schreef: Dan heb je afgezien of door omstandigheden tijd verloren.........
Waarschijnlijk beide..

Goudhaantje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Goudhaantje » ma 08 juli 2013 12:01

Wow, wat een geweldige dag gehad. Weer om van te dromen en goed getraind aan de start. Ik was erg benieuwd en ook wel wat nerveus wat de dag mij zou brengen. Ik had erg slecht geslapen en dat overkomt mij eerlijk gezegd nooit. Maar ach, ik was daarvoor goed uitgerust, dus daar maakte ik mij niet zo’n zorgen om. Met mijn startnummer 690 stond ik in het eerste startvak (t/m 1999). Wel fijn om vroeg te mogen starten. Bij de start heeft mijn vriend nog iemand blij kunnen maken met een bananenschil die nog even naar het toilet wilde en het toiletpapier op was. :shock:

In de aanloop naar Allemond zat ik in een goede groep. Goed tempo kunnen rijden. Helaas voor Allemond al de eerste valpartij gezien. Man kermde enorm van de pijn. Mijn maag draaide zich even om. Maar niet te lang bij stil gestaan. De klim naar de Glandon liep erg lekker. Mijn streeftijd was 2:06 en ik was op de top in 1:58. Goede start dus. Kon even de tijd nemen op de top, aangezien de tijd daar even stil stond. Eerste sanitaire stop achter een camper. De afdaling liep super, wel een aantal ongelukken gezien. Blijft toch verschrikkelijk. Gelukkig bleef ik vol zelfvertrouwen dalen. Ook de afdaling binnen de verwachte tijd gedaan. Na de afdaling gelukkig snel aansluiting kunnen vinden in een goede groep. Tempo lag wel hoog, dus lekker herstellen zat er niet echt in. Ook dit keer precies in de tijd die ik had verwacht. De Télégraphe viel mij zwaar, maar liep wel goed. Iets langer over gedaan dan ik had verwacht (1:03 ipv 1:00). Snel mijn bidons gevuld en afgedaald naar Valloire. Ook in dit geval precies volgens planning (0:9:58, gepland 0:10:00). Het werd nu toch wel erg strak die planning van mij. De Galibier blijft een fantastische beklimming. Wat een mooie uitzichten. Zwaar na Plan Lachet, maar na de kaasboerderij kwam naar verwachting de verlichting. Toch fijn als je wat parkoerskennis hebt. Voor mijn gevoel lag mijn tempo vrij laag, maar toch gedaan in 1:39 (1:35 gepland). Snel weer bidons gevuld en dankzij het heerlijke weer was een windjasje niet nodig. Mijn eerste Galibier afdaling zonder onderkoelingsverschijnselen!! Helaas aardige wind tegen richting Bourg d’Oisans. Met mijn gewicht daal ik ook niet zo snel als de vele heren die mij met hoge snelheid inhaalden. Wel goed kunnen herstellen. In Bourg voor de laatste keer mijn bidons gevuld en een snelle sanitaire stop. De Alpe begon ik goed, maar na elke bocht werd te lijdensweg erger. Wat is die klim dan lang. Bij bocht 10 heb ik dan toch in de remmen geknepen (foei, wat een moment van zwakte!!!). :oops: Even de hartslag omlaag, afkoelen, flink drinken en een Red Explosion naar binnen lurken. Daarna ging het wel weer wat beter, maar het mooie ritme was er nu echt wel uit. Stoempend naar boven dus. Wel binnen geplande tijd gedaan (1:28). Alleen die extra stop had ik niet gepland. Dus totaal uiteindelijk ietsje langer over gedaan.

Mijn eindtijd was 8:47. Mijn streven was binnen de 9 uur en mijn scherpste planning was 8:41, dus ik was super tevreden. Misschien volgende keer een nog strakkere planning maken, kijken of ik mij daar dan ook zo netjes aan hou. ;-) Totale reistijd was 9:28 en rijtijd 8:54. Dit keer wel gegeten tijdens het fietsen (muv top Glandon).

Ik heb gisteren even snel gekeken. Van de 219 dames was ik 43e en binnen mijn leeftijdscategorie was ik 27e van de 117. Daar ben ik super trots op!! :D En dan is dit nog maar mijn derde seizoen op de racefiets. Alhoewel ik de tijd van Margriet ongelooflijk vind!!! Jeetje, wat knap.

En ja, het was warm, maar dat heb ik duizend keer liever dan kou en nattigheid. Lekker zweten, daar was ik enorm aan toe na het slechte weer tot nu toe. Ook de afdaling om zes uur ’s morgens van de Alpe naar Bourg was daardoor goed te doen.

Na de finish fiets naar het hotel gebracht, schoon ‘Marmotte’ T-shirt aangetrokken en bij de finish op mijn vriend gewacht. Daarbij alleen een colaatje gedronken. Dus qua herstel (voeding en drinken) alles fout gedaan, maar dat komt wel goed. Voel mij nu eigenlijk al weer helemaal super. Op naar de volgende Cyclo!

En voor diegene die het wil weten: ja, ik ben een nogal planmatig type...

Reino van der Hoek
Aluminium Racefiets
Fiets: REUS

Bericht door Reino van der Hoek » ma 08 juli 2013 12:07

Jeroen B bedankt man.

Is goed man wij zijn die mensen tegengekomen op Mallorca en die hadden nog nooit een cyclo gefietst ,zij was een vrouwtje van 48 kg en fietste leuk en ik heb ze verteld dat ze het niet moesten onderschatten .
Blijkbaar is het hen toch tegengevallen wat ik hen voorspeld had maar ik hoor het nog wel van hen zelf.

En ja ze kunnen nou eenmaal niet allemaal zo geweldig goed zijn als pannekoek thierry le brun.
ik heb er weer zin in.

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 08 juli 2013 12:07

Goudhaantje schreef:Wow, wat een geweldige dag gehad. .........
Ik heb gisteren even snel gekeken. Van de 219 dames was ik 43e en binnen mijn leeftijdscategorie was ik 27e van de 117. Daar ben ik super trots op!! :D En dan is dit nog maar mijn derde seizoen op de racefiets. Alhoewel ik de tijd van Margriet ongelooflijk vind!!! Jeetje, wat knap..
Gefeliciteerd. Erg mooie prestatie.

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 08 juli 2013 12:12

Reino van der Hoek schreef:En ja ze kunnen nou eenmaal niet allemaal zo geweldig goed zijn als pannekoek thierry le brun.
Ben het wel met Thierry eens. Denk dat ze vanaf een bepaalde tijd de weg gewoon moeten afsluiten, en dat je met de bus naar boven gebracht wordt. Denk dat er mensen naar boven rijden die dat niet meer zouden moeten doen. Onverantwoord. Een schuivertje op de Glandon daar kan de organisatie niets aan doen, een hartstilstand op de Alpe om 20:00 uur, daar had de organisatie wat aan kunnen doen. De organisatie moet op een gegeven moment de deelnemers tegen hunzelf beschermen, en dat gaat wat verder dan het oprollen van de registratie mat.

Goudhaantje

Bericht door Goudhaantje » ma 08 juli 2013 12:14

Ik zag sommige al lopen op de Galibier. Ik neem aan vanwege kramp?

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » ma 08 juli 2013 12:22

Reino van der Hoek schreef:Jeroen B bedankt man.

Is goed man wij zijn die mensen tegengekomen op Mallorca en die hadden nog nooit een cyclo gefietst ,zij was een vrouwtje van 48 kg en fietste leuk en ik heb ze verteld dat ze het niet moesten onderschatten .
Blijkbaar is het hen toch tegengevallen wat ik hen voorspeld had maar ik hoor het nog wel van hen zelf.

En ja ze kunnen nou eenmaal niet allemaal zo geweldig goed zijn als pannekoek thierry le brun.
eindelijk iemand die mij op waarde in schat.

mijn bescheiden mening, en ik zie dat terug komen bij de Marmotte maar ook bijv 11-Stedentocht ( schaatsversie) is dat veel mensen deze rit 'even' denken te doen. Geen idee hebben wat ze te wachten staat maar toevallig in de buurt waren of een weddenschap hebben lopen of weet ik veel wat. Ieder normaal getrained en goed voorbereid individu moet een dergelijke zware tocht binnen een redelijk tijdsbestek af kunnen werken. als je dan na 10 uur net boven op de Galibier bent , heb je ofwel de tocht zwaar onderschat ofwel je eigen zwaar overschat ( pech e.d. buiten beschouwing gelaten).
Laatst gewijzigd door Thierry le Brun op ma 08 juli 2013 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Reino van der Hoek
Aluminium Racefiets
Fiets: REUS

Bericht door Reino van der Hoek » ma 08 juli 2013 12:23

Rob T schreef:
Reino van der Hoek schreef:En ja ze kunnen nou eenmaal niet allemaal zo geweldig goed zijn als pannekoek thierry le brun.
Ben het wel met Thierry eens. Denk dat ze vanaf een bepaalde tijd de weg gewoon moeten afsluiten, en dat je met de bus naar boven gebracht wordt. Denk dat er mensen naar boven rijden die dat niet meer zouden moeten doen. Onverantwoord. Een schuivertje op de Glandon daar kan de organisatie niets aan doen, een hartstilstand op de Alpe om 20:00 uur, daar had de organisatie wat aan kunnen doen. De organisatie moet op een gegeven moment de deelnemers tegen hunzelf beschermen, en dat gaat wat verder dan het oprollen van de registratie mat.
Rob ik ben dit helemaal met je eens maar jij zegt het tenminste op een normale manier .
En die .... ach laat ook maar iig iedereen gefeliciteerd. Wij gaan na de TdF nog effe fietsen in de Alpen.
ik heb er weer zin in.

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » ma 08 juli 2013 12:31

Reino van der Hoek schreef: Rob ik ben dit helemaal met je eens maar jij zegt het tenminste op een normale manier .
En die .... ach laat ook maar iig iedereen gefeliciteerd.
ik zei in eerste instantie helemaal niks.

JeroenB

Bericht door JeroenB » ma 08 juli 2013 12:38

Goudhaantje schreef:Ik zag sommige al lopen op de Galibier. Ik neem aan vanwege kramp?
Ik heb overal mensen zien lopen. Ik zat vrij ver achter in het laatste startvak, ging pas om 8:11 uur over de startmat en zag halverwege de Glandon al mensen lopen. Dan hoop je eigenlijk nog dat ze zo verstandig zijn om terug naar Bourg te rijden, maar ik heb geen idee hoeveel van die mensen dan niet gedaan hebben. Ook halverwege de Telegraph werd al volop gewandeld toen ik daar passeerde. Het kan natuurlijk zijn dat mensen daar pas door het ijs gingen, om welke reden dan ook. Ik heb van verschillende mensen gehoord dat ze kramp hadden. Naarmate de top van de Galibier dichterbij kwam zag ik steeds meer mensen lopen en in de berm liggen, en vanaf de voet van de Alpe heb ik eigenlijk meer mensen zien stilstaan/wandelen dan fietsen.

Het gevoel dat anderen nog meer aan het afzien waren dan ik gaf me gek genoeg wel wat mentale kracht op de Alpe, ik was wel behoorlijk kapot maar kon toch nog met wat korte pauzes naar boven harken. Ik heb niemand verplicht een bus of bezemwagen in zien gaan (ook niet nadat ik gefinished was en weer afdaalde terug naar de camping beneden), volgens mij is er inderdaad helemaal geen beleid vwb mensen die eigenlijk beter tegen zichzelf in bescherming genomen zouden moeten worden.

JeroenB

Bericht door JeroenB » ma 08 juli 2013 12:45

Thierry le Brun schreef: mijn bescheiden mening, en ik zie dat terug komen bij de Marmotte maar ook bijv 11-Stedentocht ( schaatsversie) is dat veel mensen deze rit 'even' denken te doen. Geen idee hebben wat ze te wachten staat maar toevallig in de buurt waren of een weddenschap hebben lopen of weet ik veel wat. Ieder normaal getrained en goed voorbereid individu moet een dergelijke zware tocht binnen een redelijk tijdsbestek af kunnen werken. als je dan na 10 uur net boven op de Galibier bent , heb je ofwel de tocht zwaar onderschat ofwel je eigen zwaar overschat ( pech e.d. buiten beschouwing gelaten).
Tsja, bij t bovenste stuwmeer van de Glandon vroeg iemand aan me of de top van de Telegraph nog ver weg was. Ik zei "Ja, want we zitten nog steeds op de Glandon, de Telegraph komt straks pas." Hij keek verbaasd en zei "ja maar we hebben net toch die afdaling al gehad, is dit niet de Telegraph ?". Ik heb m maar geadviseerd om te draaien maar dat vond hij onzin.....

Er zijn dus klaarblijkelijk echt nog steeds mensen die zonder enige voorbereiding of bestudering van het parcours aan zo'n tocht beginnen.

Goudhaantje

Bericht door Goudhaantje » ma 08 juli 2013 12:45

Eric schreef:Die Glandon is niet meer te doen kwa afdaling. 90% gaat daar met rokende remmen naar beneden en hun gedrag is totaal onvoorspelbaar. Vliegen van links naar rechts over de weg, remmen als je het niet verwacht. Ze zouden een gratis cursus afdalen bij de Marmotte moeten leveren...
In ons hotel kregen een aantal Denen nog een cursus 'afdalen' in de hal van het hotel. :shock: Ik ging er tot dan toe vanuit dat iedereen die een Cyclo zoals LM doet toch wel enige ervaring heeft met afdalen. Misschien kunnen ze beter een daalbrevet verplicht stellen dan een gezondheidsverklaring.

Eric
Carbon Racefiets
Fiets: BMC RM01

Bericht door Eric » ma 08 juli 2013 12:47

JeroenB schreef:Glandon liep ondanks dat gesmeerd, de gevreesde afdaling Glandon viel mij reuze mee (alleen zag ik wel iemand in een ambulance liggen, en de eerste paar kilometer zag ik talloze mensen met lekke banden, waarschijnlijk door overmatig/verkeerd remmen).
Sowieso opvallend hoeveel mensen er met lekke banden langs de weg stonden, ondanks het goede weer. Bovendien 2 klapbanden gehoord in de afdaling van de Glandon. Maar gauw een schietgebedje gedaan dat dat goed zou aflopen.
Laatst gewijzigd door Eric op ma 08 juli 2013 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.

JeroenB

Bericht door JeroenB » ma 08 juli 2013 12:50

Rob T schreef: Gefeliciteerd Jeroen.

Als je nog een keer gaat, dan heb je nu wel een doel ;-)
Dankje Rob. Zekers, ik heb nu een richttijd ! Aan de ene kant heb je niet zoveel aan al die "wat als-scenario's", maar gezien de ruime pauzes die ik zaterdag genomen heb weet ik dat ik er nog behoorlijk wat rek in moet zitten. En nu heb ik de noodzakelijke parcourskennis, ik had voor zaterdag de helft van het parcours nog nooit gezien.

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » ma 08 juli 2013 13:00

JeroenB schreef:
Thierry le Brun schreef: mijn bescheiden mening, en ik zie dat terug komen bij de Marmotte maar ook bijv 11-Stedentocht ( schaatsversie) is dat veel mensen deze rit 'even' denken te doen. Geen idee hebben wat ze te wachten staat maar toevallig in de buurt waren of een weddenschap hebben lopen of weet ik veel wat. Ieder normaal getrained en goed voorbereid individu moet een dergelijke zware tocht binnen een redelijk tijdsbestek af kunnen werken. als je dan na 10 uur net boven op de Galibier bent , heb je ofwel de tocht zwaar onderschat ofwel je eigen zwaar overschat ( pech e.d. buiten beschouwing gelaten).
Tsja, bij t bovenste stuwmeer van de Glandon vroeg iemand aan me of de top van de Telegraph nog ver weg was. Ik zei "Ja, want we zitten nog steeds op de Glandon, de Telegraph komt straks pas." Hij keek verbaasd en zei "ja maar we hebben net toch die afdaling al gehad, is dit niet de Telegraph ?". Ik heb m maar geadviseerd om te draaien maar dat vond hij onzin.....

Er zijn dus klaarblijkelijk echt nog steeds mensen die zonder enige voorbereiding of bestudering van het parcours aan zo'n tocht beginnen.
meest irritatie opwekkende geval wat ik ooit gezien heb was bij 1 van de 11- stedentochten. een meneer die in Sneek vol trots van het ijs afstapte met de mededeling: '' ik heb vorige week een paar schaatsen gekocht en vindt dit wel ver genoeg' Zit je dan super getrained uitgeloot thuis je zelf te verkneukelen om zo'n idioot.

Eric
Carbon Racefiets

Bericht door Eric » ma 08 juli 2013 13:03

Goudhaantje schreef:Ik zag sommige al lopen op de Galibier. Ik neem aan vanwege kramp?
Op de Galibier? Ik heb ze al op de Glandon naast de fiets zien staan :lol:

Edit: ik zie dat Jeroen ze ook gezien heeft

Eric
Carbon Racefiets

Bericht door Eric » ma 08 juli 2013 13:19

Goudhaantje schreef:
Eric schreef:Die Glandon is niet meer te doen kwa afdaling. 90% gaat daar met rokende remmen naar beneden en hun gedrag is totaal onvoorspelbaar. Vliegen van links naar rechts over de weg, remmen als je het niet verwacht. Ze zouden een gratis cursus afdalen bij de Marmotte moeten leveren...
In ons hotel kregen een aantal Denen nog een cursus 'afdalen' in de hal van het hotel. :shock: Ik ging er tot dan toe vanuit dat iedereen die een Cyclo zoals LM doet toch wel enige ervaring heeft met afdalen. Misschien kunnen ze beter een daalbrevet verplicht stellen dan een gezondheidsverklaring.
Totaal geen ervaring en dan de Glandon afdalen is vragen om moeilijkheden. Je zou verwachten dat mensen die binnen de 2 uur vanaf de start de Glandon over zijn in ieder geval een beetje kunnen fietsen maar ik heb echt tot 3x toe tot ongeveer 20km/u moeten afremmen op een recht stuk en dan tegen de wind in brullen of ik er aub langs mocht. 1x leverde me dat ook nog een scheldpartij op want 'of deze stomme lul niet wist dat de tijd stil staat in de afdaling'

J0ost
Kinderfiets
Fiets: Cinelli

Bericht door J0ost » ma 08 juli 2013 13:34

Ik ben in mijn eerste Marmotte als 130e gefinished in een officiele tijd van 6.39 en Garmintijd van 7:01. Doel was ergens rond de 100e plaats en 7u incl. (of sneller als het enigzins kon), dus dat is min of meer gelukt! Heb deze keer gekozen voor een andere, veiligere, aanpak dan in de Vaujany en 3B, waar ik de eerste paar klimmen de voorste groepen in hoog d3 bij wilde benen. Heb van de eerste tot de laatste klimkilometer alles in laag d3 opgereden en daardoor totaal geen verval meegemaakt. In 59 minuten was ik boven op de Alpe. Ik heb nu al zin in volgend jaar!

Met de Vaujany en de Prix des Rousses heb ik een fantastische wielerweek gehad!

Goudhaantje

Bericht door Goudhaantje » ma 08 juli 2013 14:05

J0ost schreef:Ik ben in mijn eerste Marmotte als 130e gefinished in een officiele tijd van 6.39 en Garmintijd van 7:01. Doel was ergens rond de 100e plaats en 7u incl. (of sneller als het enigzins kon), dus dat is min of meer gelukt! Heb deze keer gekozen voor een andere, veiligere, aanpak dan in de Vaujany en 3B, waar ik de eerste paar klimmen de voorste groepen in hoog d3 bij wilde benen. Heb van de eerste tot de laatste klimkilometer alles in laag d3 opgereden en daardoor totaal geen verval meegemaakt. In 59 minuten was ik boven op de Alpe.
Zo. Wat een mooi resultaat. Gefeliciteerd!!

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » ma 08 juli 2013 18:55

Mooie verhalen allemaal. Iedereen die goed gereden heeft: gefeliciteerd met zijn/haar prestatie :oke: En de anderen, volgend jaar weer een kans.
Goudhaantje schreef:Na de afdaling gelukkig snel aansluiting kunnen vinden in een goede groep. Tempo lag wel hoog, dus lekker herstellen zat er niet echt in.
Dit is toch wel een klassieke fout. Beter is het om in het dal in een wat rustiger groepje te zitten en krachten te sparen. Dat verdien je later dubbel en dwars terug.

Het aantal incidenten valt me wel op, van irritante remincidenten tot zware klappers. Vorig jaar reed ik nog mee en toen vond ik het allemaal behoorlijk relaxt. Ik heb toen maar één keer iemand zien liggen.

Over het in bescherming nemen van de deelnemers hoeven we het hier niet te hebben, want dat gaat toch niet gebeuren. Iedereen vult zijn "doktersverklaring" op en is vervolgens zelf verantwoordelijk. Vind ik eigenlijk niet eens zo gek. Waar houdt anders de bescherming op en begint de betutteling?

Vorig jaar zijn we om kwart voor 9 nog even naar de finish gegaan en toen hebben we in een half uur tijd nog tientallen deelnemers zien binnenkomen. En dat terwijl de weersomstandigheden veel beter waren (20-22 graden). Als je dan hoort dat hun voorbereiding bestond uit Veenendaal-Veenendaal en wat zondagochtendrondjes in de polder ben ik ook niet verbaasd.
Goudhaantje schreef:En voor diegene die het wil weten: ja, ik ben een nogal planmatig type...
Tuurlijk, zo'n schema hoort bij de voorpret. Doe ik ook altijd. Ik zal ook wel planmatig zijn.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

Plaats reactie