La Marmotte 2013

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Plaats reactie
Adriaan
Kinderfiets

Re: La Marmotte 2013

Bericht door Adriaan » za 06 juli 2013 17:22

Rob T schreef:
patron schreef:misschien interesseert het de ECHTE wielerliefhebber WEL! warmte etc maken allemaal geen bal uit je moet gewoon met de weersomstandigheden respecteren punt.

waar t om gaat is wie er wint en niet of het misschien 30 of 40 graden is op het asfalt neem aan dat jullie er niet op gaan liggen vandaar.
Ja dat er voor sommige niets anders te doen is dan temp vergelijken kunnen beter een andere hobby zoeken.
Wie heeft er bij de dames gewonnen?
175 9954 DE BEUS MARGRIET 06:45:37:94 FEMMES 18 - 34 ANS / 1

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin
CTWT-lid: Ja

Bericht door Wombcat » za 06 juli 2013 18:02

patron schreef:misschien interesseert het de ECHTE wielerliefhebber WEL! warmte etc maken allemaal geen bal uit je moet gewoon met de weersomstandigheden respecteren punt.

waar t om gaat is wie er wint en niet of het misschien 30 of 40 graden is op het asfalt neem aan dat jullie er niet op gaan liggen vandaar.
Ja dat er voor sommige niets anders te doen is dan temp vergelijken kunnen beter een andere hobby zoeken.
't is een cyclo, dan gaat het er niet alleen maar om wie er wint.

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » za 06 juli 2013 18:40

Wombcat schreef:

Nee, maar het gaat ook niet om alleen het weer. Laat iedereen nou die Marmotte op zijn eigen manier beleven. Voor de één gaat het erom wie er wint, een ander is geïnteresseerd in de omstandigheden en een derde wil weten hoe zijn vrienden gereden hebben. Misschien zijn er wel mensen die het helemaal niet interesseert, maar laten we nou niet een anderen bekritiseren, omdat zij er op een andere manier tegenaan kijken.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » za 06 juli 2013 19:27

Adriaan schreef:
Rob T schreef:

Wie heeft er bij de dames gewonnen?
175 9954 DE BEUS MARGRIET 06:45:37:94 FEMMES 18 - 34 ANS / 1
Super van Margriet.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » za 06 juli 2013 19:29

who cares schreef:
patron schreef:misschien interesseert het de ECHTE wielerliefhebber WEL! warmte etc maken allemaal geen bal uit je moet gewoon de weersomstandigheden respecteren punt.

Natuurlijk maken de weersomstandigheden uit , warm/heet of kil/koud , droog/nat . De 1 kan er beter gaat er beter mee om dan de ander . Je ziet dat bij de profs ook .

Als je de hitte niet aan kunt wordt het op zo'n dag lastig , terwijl je die warmte bij koele/koude omstandigheden juist van pas kunnen komen . Terwijl als je wel tegen de hitte kunt , het bij koel/koud je lichaam niet warm kunt houden .
Ben het helemaal met Patron eens. Een cyclo is een cyclo, en het weer is gewoon een gegeven. En klage als het warm is, is een grote schande. We moeten blij zijn als het eindelijk eens mooi weer is als we op de fiets zitten.

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » za 06 juli 2013 19:32

Rob T schreef:
who cares schreef:
patron schreef:misschien interesseert het de ECHTE wielerliefhebber WEL! warmte etc maken allemaal geen bal uit je moet gewoon de weersomstandigheden respecteren punt.

Natuurlijk maken de weersomstandigheden uit , warm/heet of kil/koud , droog/nat . De 1 kan er beter gaat er beter mee om dan de ander . Je ziet dat bij de profs ook .

Als je de hitte niet aan kunt wordt het op zo'n dag lastig , terwijl je die warmte bij koele/koude omstandigheden juist van pas kunnen komen . Terwijl als je wel tegen de hitte kunt , het bij koel/koud je lichaam niet warm kunt houden .
Ben het helemaal met Patron eens. Een cyclo is een cyclo, en het weer is gewoon een gegeven. En klage als het warm is, is een grote schande. We moeten blij zijn als het eindelijk eens mooi weer is als we op de fiets zitten.
Wat RobT zegt. Niet lullen maar fietsen! :oke:
Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen!

Afbeelding

Vinnie 2.0
Carbon Racefiets
Fiets: Topend Force-R

Bericht door Vinnie 2.0 » za 06 juli 2013 19:54

Ooit onder ideale omstandigheden ergens gereden? Goed voorbereiden, alles meenemen, achteraf lekker langdurig naar behoefte warm of koud douchen en het komt helemaal goed.
Gewoon lekker op je fiets stappen, je benen rond laten draaien en de lekkere alpenlucht opsnuiven. Mooi toch?
2017 wordt mijn jaar

Eric
Carbon Racefiets
Fiets: BMC RM01

Bericht door Eric » za 06 juli 2013 19:56

Zo, dat is 4 uit 4 :-) Klote voorbereiding, klote benen, en had op de top van de Galibier al besloten onder aan de voet van de Alpe te stoppen. Rij ik min of meer per ongeluk toch de Alpe op en die ging best lekker. Snap er geen bal van.

(erg) uitgebreid verhaal hier:
http://www.bikeplanner.com/index.php?mo ... &tt=165817

En ja, het was erg warm op Alpe :D Er werd weer ouderwets geleden toen ik afdaalde. De auto gaf in Bourg rond 5 uur een temperatuur van 30C

Eric
Carbon Racefiets
Fiets: BMC RM01

Bericht door Eric » za 06 juli 2013 20:03

Ohja, weer veel valpartijen op de Glandon. Na een bocht of 4 stonden een paar man te kijken naar iemand die met zijn fiets uit het ravijn aan het klimmen was... Onder aan de afdaling 2 ambulances waarvan de tweede er erg ernstig uit zag.

Die Glandon is niet meer te doen kwa afdaling. 90% gaat daar met rokende remmen naar beneden en hun gedrag is totaal onvoorspelbaar. Vliegen van links naar rechts over de weg, remmen als je het niet verwacht. Ze zouden een gratis cursus afdalen bij de Marmotte moeten leveren...

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » za 06 juli 2013 20:08

Rob T schreef:
who cares schreef:

Ik ben het hier ook mee eens. Het weer en het parcours is een gegeven en we mogen inderdaad ook niet klagen over de zwaarte van het parcours en het weer. We moeten uberhaupt blij zijn dat we bevoorrecht zijn een hobby uit te voeren.

Echter de hele discussie over het weer is absoluut geen klaagzang. Er worden feiten in twijfel getrokken door personen die er op dat moment helemaal niet geweest zijn. En daar worden vervolgens argumenten bij gebruikt die totaal geen hout snijden.

Ik heb in een verscheidenheid aan weersomstandigheden gereden en ik weet heus wel wanneer het warm is en hoe warm het dan is. En uiteraard ligt de waarheid ergens in het midden, maar voor mij ligt die waarheid dichter bij de 36 dan de 26 graden. Nogmaals het gaat me niet om de exacte temperatuur, het gaat mij erom dat het door iemand in twijfel wordt getrokken die er helemaal niet was. En zoals ik die dag beleefd heb kan ik me goed voorstellen dat het voor een aantal mensen bijzonder zware omstandigheden waren.

En zoals Vinnie aangeeft, de kans dat je onder ideale omstandigheden kan rijden is nihil. Van de week heb ik het topic van 2009 nog eens doorgelezen en daar wordt gesteld dat het helse omstandigheden waren. Voor mij waren het vrijwel ideale omstandigheden .... op 20 minuten na ...maar daar maal ik absoluut niet om.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Ottie
Carbon Racefiets

Bericht door Ottie » za 06 juli 2013 20:55

Alexander schreef:Echter de hele discussie over het weer is absoluut geen klaagzang. Er worden feiten in twijfel getrokken door personen die er op dat moment helemaal niet geweest zijn. En daar worden vervolgens argumenten bij gebruikt die totaal geen hout snijden.

Ik heb in een verscheidenheid aan weersomstandigheden gereden en ik weet heus wel wanneer het warm is en hoe warm het dan is. En uiteraard ligt de waarheid ergens in het midden, maar voor mij ligt die waarheid dichter bij de 36 dan de 26 graden. Nogmaals het gaat me niet om de exacte temperatuur, het gaat mij erom dat het door iemand in twijfel wordt getrokken die er helemaal niet was. En zoals ik die dag beleefd heb kan ik me goed voorstellen dat het voor een aantal mensen bijzonder zware omstandigheden waren.

En zoals Vinnie aangeeft, de kans dat je onder ideale omstandigheden kan rijden is nihil. Van de week heb ik het topic van 2009 nog eens doorgelezen en daar wordt gesteld dat het helse omstandigheden waren. Voor mij waren het vrijwel ideale omstandigheden .... op 20 minuten na ...maar daar maal ik absoluut niet om.
...en jij was er wel bij dit jaar....

Afbeelding

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX

Bericht door gios » za 06 juli 2013 21:51

Ottie schreef:
Alexander schreef:Kwebbeldekwebbel
...en jij was er wel bij dit jaar....
Dat je het nog leest... :oeps:
Questa settimana ho chiamato Enrico!

Pizzi
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Cervélo R3 SL

Bericht door Pizzi » za 06 juli 2013 22:33

7:47, inclusief afdaling Glandon. Dat is bijna een uur (59 min.) sneller dan m'n vorige deelname (2010). Blij!
Afdalen ging prima. In de 1e afdaling wat mensen zien liggen, soms op best vreemde plekken. Kei-hard gekookt, mogelijk door de hitte. Flink harken op de Galibier en de Alpe d'Huez. Ach ja, beter dan de omstandigheden tijdens de Prix des Rousses.

PFW
Moderator
Fiets: Canyon, Beone, Trek
Contacteer:

Bericht door PFW » zo 07 juli 2013 08:07

Wombcat schreef:

Sterker nog, ik denk dat het de meeste mensen geen hol uitmaakt wie er wint bij een cyclo. Meeste deelnemers rijden voor hun eigen prestatie.

En uiteraard moet je de weersomstandigheden respecteren, etc, bla bla. Maar dat wil nog niet zeggen dat je er niet even een lekkere discussie over kunt hebben...
Ik ben een ambitieloos windscherm... :|

Ottie
Carbon Racefiets

Bericht door Ottie » zo 07 juli 2013 09:36

Pizzi schreef:7:47, inclusief afdaling Glandon. Dat is bijna een uur (59 min.) sneller dan m'n vorige deelname (2010). Blij!
Afdalen ging prima. In de 1e afdaling wat mensen zien liggen, soms op best vreemde plekken. Kei-hard gekookt, mogelijk door de hitte. Flink harken op de Galibier en de Alpe d'Huez. Ach ja, beter dan de omstandigheden tijdens de Prix des Rousses.
:oke:

Afbeelding

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » zo 07 juli 2013 09:38

PFW schreef:
Sterker nog, ik denk dat het de meeste mensen geen hol uitmaakt wie er wint bij een cyclo. Meeste deelnemers rijden voor hun eigen prestatie.

En uiteraard moet je de weersomstandigheden respecteren, etc, bla bla. Maar dat wil nog niet zeggen dat je er niet even een lekkere discussie over kunt hebben...
Dat bedoelde ik inderdaad. Je rijdt een cyclo om voor jezelf een prestatie neer te zetten. Ik kijk vrijwel nooit naar wie er wint bij een cyclo. Dat patroon dat doet, snap ik overigens wel, want die kijkt ook naar mensen van zijn niveau.

Ik vind ook dat iedereen die uitgereden heeft en tevreden is met zijn prestatie :oke: Overigens wmb ook als je uitgereden hebt en niet helemaal tevreden bent met je prestatie. Uitrijden van een cyclo is gewoon een goede prestatie. Het grootste deel van de nederlanders lukt dat niet.
Zoals een fietsmaat van me wel eens gezegd heeft "we horen echt wel bij de beste 1% van Nederland. Het irritante is alleen dat je die 1% altijd overal tegenkomt". En die 1% geldt voor iedereen die de Marmotte uitrijdt (en ook nog voor een flink deel die 'm niet uitrijden, maar pech hebben of maar tot de voet van Alpe d'Huez of de top van de Galibier komen, misschien zelfs wel voor diegenen die niet verder komen dan de Glandon).

Dus bij deze aan iedereen die gereden heeft nog maar eens :oke: :oke:

marten
Carbon Racefiets
Fiets: cube

Bericht door marten » zo 07 juli 2013 15:52

patron schreef:misschien interesseert het de ECHTE wielerliefhebber WEL!
waar t om gaat is wie er wint Ja dat er voor sommige niets anders te doen is dan temp vergelijken kunnen beter een andere hobby zoeken.
Bij toertochten en cyclo's gaat het er mij niet om wie er wint. Ik neem het voor kennisgeving aan. De achterhoede gevechten zijn veel interessanter. Een individuele prestatie neerzetten is het belangrijkste. En daarbij het lijden door de warmte of de kou.

Reino van der Hoek
Aluminium Racefiets
Fiets: REUS

Bericht door Reino van der Hoek » zo 07 juli 2013 19:01

kan iemand hier aub een link plaatsen met de uitslagen? Van 2013 aub.
ik heb er weer zin in.

Adriaan
Kinderfiets

Bericht door Adriaan » zo 07 juli 2013 19:10

Reino van der Hoek schreef:kan iemand hier aub een link plaatsen met de uitslagen? Van 2013 aub.
En al op de site van de organisatie gekeken?

Vooruit dan maar:
http://www.sportcommunication.info/LIVE/

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » zo 07 juli 2013 20:06

Wombcat schreef:Ik vind ook dat iedereen die uitgereden heeft en tevreden is met zijn prestatie :oke: Overigens wmb ook als je uitgereden hebt en niet helemaal tevreden bent met je prestatie. Uitrijden van een cyclo is gewoon een goede prestatie. Het grootste deel van de nederlanders lukt dat niet.
Zoals een fietsmaat van me wel eens gezegd heeft "we horen echt wel bij de beste 1% van Nederland. Het irritante is alleen dat je die 1% altijd overal tegenkomt". En die 1% geldt voor iedereen die de Marmotte uitrijdt (en ook nog voor een flink deel die 'm niet uitrijden, maar pech hebben of maar tot de voet van Alpe d'Huez of de top van de Galibier komen, misschien zelfs wel voor diegenen die niet verder komen dan de Glandon).

Dus bij deze aan iedereen die gereden heeft nog maar eens :oke: :oke:
Ik ben het hier helemaal mee eens. We moeten niet vergeten hoe bevoorrecht we zijn om op deze manier onze hobby uit te kunnen oefenen en dat we ook nog eens in staat zijn dergelijke prestaties te leveren.

Alleen zie ik hier al jaren een tendens dat bepaalde prestaties als normaal ervaren worden. Dat is het helemaal niet. En het lijkt er op dat uitrijden niet eens meer de norm is maar dat je goud haalt.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

bartjed
Kinderzitje
Fiets: Trek Madone 2.1

Bericht door bartjed » zo 07 juli 2013 21:49

6148ste. Joepie!!! De Marmotte uitgereden in 12:06:46 (of ~12u40 incl. Afdaling Glandon).

Wat is de Marmotte toch een feest, achterin het deelnemersveld is een groot samenhorigheidsgevoel, maar daarnaast wat is de Marmotte toch afzien. Glandon ging super, Telegraphe redelijk en Galibier was een lijdens weg. Afdaling Galibier volle bak om de limiet te halen. Precies 1 minuut over en ik mocht naar boven (blijkt de tijslimiet nog zo'n 15 minuten op gerekt te zijn). Wat een geluk of een pech. Even gestopt in de eerste bocht en dan naar boven en vreemd genoeg ging dat prima. Wel is waar, maar zo'n 6 km/u, maar ik hoefde maar 3 keer te stoppen. Boven een groot feest en waan je eventjes een echte tour-renner.

Kestrel2007
Prince of Spain
Fiets: Kestrel + Koga

Bericht door Kestrel2007 » ma 08 juli 2013 02:13

Zo Leon ... ik had je toch wat sterker ingeschat.
http://www.sportcommunication.info/LIVE ... parcours=1
(Deze link start vanaf 1 - dan maar even ctl F).

Leon kreeg een soort webtrainer begeleiding enkele maanden vooraf aan zijn huidige standplaats aan de Cote d´Azur. Maar dan oordeel ik sec naar de cijfers. Misschien wel pech gehad, of lang moeten wachten voor een ongeval of.... /edit/ maagproblemen over de hele dag weet ik inmiddels.

Leon is de eigenaar van Au Bon Accueil en reed de tocht voor het eerst.
In april reed hij met mij en Eddie van Hasselt zijn allereerste cyclo, de middenafstand van die tocht uit Saint Tropez. (en bleef hij mij wat minuten voor)
***Afvallen of uitvallen, that's the question***

tobias
Aluminium Racefiets
Fiets: scott addict

Bericht door tobias » ma 08 juli 2013 07:15

Blijft een geweldig evenement. Schitterende editie met prachtweer. Als we hier al niet van genieten van wat dan wel :).
Het ging hard van de start, stond veel te ver. Eerste 2 klimmen goed doorgereden, galibier ging te langzaam net als 1e deel alp. Mag verder niet klagen met minder dan 2,5 k km in de benen en start eind april.

Als ik volgend jaar meedoe dan met een lange voorbereiding en minder aantal kg's om onder de 7 inclusief te rijden.

Proficiat aan alle finishers, ik heb verhalen gehoord over wandelvierdaagse einde dag op de alp. Iemand hier wat van meegekregen?

Nu nog eens kijken voor paar mooie tochten dit jaar. Verder ga ik het hardlopen weer oppakken en zwemmen einde jaar.
geen meter gereden maar 2013 wordt alles anders

JeroenB
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Dedacciai Nerissimo

Bericht door JeroenB » ma 08 juli 2013 09:34

Het was mijn eerste en een schitterende ervaring !

Overal ruim de tijd genomen voor pauzes, een praatje en een fotootje en als een echte toerist geprobeerd de rit te volbrengen. Dat was ook echt nodig want de temperaturen liepen al snel op tot ruim boven de 30 graden, ik vond de omstandigheden heel zwaar. De Glandon liep ondanks dat gesmeerd, de gevreesde afdaling Glandon viel mij reuze mee (alleen zag ik wel iemand in een ambulance liggen, en de eerste paar kilometer zag ik talloze mensen met lekke banden, waarschijnlijk door overmatig/verkeerd remmen).

Het rustig aan doen en enigzinds op reserve proberen te rijden lukte me heel aardig tot een kilometer of 3 onder de top van de Galibier, daar begon mijn motortje flink te sputteren. Afdaling via de Lautaret kende ik gelukkig al en de afdaling naar de voet van de Alpe ging goed. Uiteindelijk leek ik mijn Waterloo te gaan vinden in bocht 20 van de Alpe, daar moest ik er voor het eerst ongeplanned vanaf. Het onderste deel van de Alpe leek overigens wel Mash op het einde van de middag, wat een slagveld: over het stuur hangende, min of meer gestrande renners, mannen die met rode koppen in de berm lagen, opgevers, wandelaars die tegen beter weten in met hun fiets in de hand nog 9 km naar boven wilden wandelen, stugge doorbijters die nog met 5-6km per uur naar boven probeerden te zwalken etc. Met een paar stops in verschillende bochten heb ik me in een kleine 2 uur toch nog de Alpe op gewerkt, vraag me niet hoe maar het ging nog :D

Uiteindelijk vond ik mezelf terug op plaats 5435 met een tijd van 10:57, maar zoals gezegd vond ik dat helemaal niet zo van belang. Vooral trots op het feit dat ik hem uitgereden heb!
Laatst gewijzigd door JeroenB op ma 08 juli 2013 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Reino van der Hoek
Aluminium Racefiets
Fiets: REUS

Bericht door Reino van der Hoek » ma 08 juli 2013 09:37

Adriaan schreef:
Reino van der Hoek schreef:kan iemand hier aub een link plaatsen met de uitslagen? Van 2013 aub.
En al op de site van de organisatie gekeken?

Vooruit dan maar:
http://www.sportcommunication.info/LIVE/
Bedankt man .
ik zit al die namen te lezen maar mevr. Heleen Kloot NR 4342
en men. Peter den Breejen beiden uit Rotterdam kan ik niet vinden.
ik heb er weer zin in.

Plaats reactie