La Marmotte 2013

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Plaats reactie
who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP
CTWT-lid: Ja

Re: La Marmotte 2013

Bericht door who cares » zo 23 juni 2013 18:35

rumu schreef:
E-mail wil ik best delen, maar alleen met degene die het startnummer effectief overneemt. Reglement is mij verder bekend, verdere discussie llijkt mij niet zinvol.
Je kunt de tekst , die betrekking hebben op wat jij zegt , toch copieëren en hier plaatsen.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

rumu
Kinderzitje
Fiets: gran turismo

Bericht door rumu » zo 23 juni 2013 18:49

who cares schreef:
rumu schreef:
E-mail wil ik best delen, maar alleen met degene die het startnummer effectief overneemt. Reglement is mij verder bekend, verdere discussie llijkt mij niet zinvol.
Je kunt de tekst , die betrekking hebben op wat jij zegt , toch copieëren en hier plaatsen.
Dat wil ik best doen, tekst heb ik daarom hieronder opgenomen. Rest van de mail blijft privé.

"Startbewijs mag op bv. marktplaats worden aangeboden, maar de persoon zal dan onder jouw naam rijden, het is helaas niet mogelijk het startbewijs op de naam van de koper te zetten."

Ancher
Carbon Racefiets

Bericht door Ancher » zo 23 juni 2013 19:34

rumu schreef:
who cares schreef:
rumu schreef:
Dat wil ik best doen, tekst heb ik daarom hieronder opgenomen. Rest van de mail blijft privé.

"Startbewijs mag op bv. marktplaats worden aangeboden, maar de persoon zal dan onder jouw naam rijden, het is helaas niet mogelijk het startbewijs op de naam van de koper te zetten."
Dit is een tekst van Alpe d'Huez Fietsreizen, niet van Sport Communication.

wiggo
Driewieler
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door wiggo » di 25 juni 2013 15:35

Goudhaantje schreef:Wie nemen deel aan LM? En hoe staat het met de ambities?
Ik zelf hoop op een tijd van 9 uur (totaal).
Ik, geen tijd in gedachten... lekker toeren en genieten.

Goudhaantje
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door Goudhaantje » wo 26 juni 2013 15:45

Volgens het reglement is een reflecterend vest of fietslampjes verplicht voor de tunnels. In hoeverre wordt hier ook daadwerkelijk op gecontroleerd. Is een achterlampje in dat geval voldoende?

Ancher
Carbon Racefiets

Bericht door Ancher » wo 26 juni 2013 18:39

Goudhaantje schreef:Volgens het reglement is een reflecterend vest of fietslampjes verplicht voor de tunnels. In hoeverre wordt hier ook daadwerkelijk op gecontroleerd. Is een achterlampje in dat geval voldoende?
Ja, van die kleine lampjes die je bij ANWB of Hema kunt kopen zijn prima. Of er gecontroleerd gaat worden weet niemand.

Eric
Carbon Racefiets
Fiets: BMC RM01

Bericht door Eric » wo 26 juni 2013 22:04

Waar moet je eigenlijk je startbewijs halen als je dat 's ochtends ophaalt?

Ancher
Carbon Racefiets

Bericht door Ancher » do 27 juni 2013 09:50

Eric schreef:Waar moet je eigenlijk je startbewijs halen als je dat 's ochtends ophaalt?
Midden in Bourg d'Oisans, tussen 6.00 en 7.00 uur.

Eric
Carbon Racefiets

Bericht door Eric » do 27 juni 2013 11:57

Senk joe

Goudhaantje

Bericht door Goudhaantje » ma 01 juli 2013 20:40

Nog maar een paar dagen...en toch is het nog zo stil op dit topic. Verdient toch een hogere positie in de ranking 'actieve onderwerpen'!

Wie zit er al in de Alpen te genieten van het mooie weer daar?

Van Ginkapie
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose Xeon CRS

Bericht door Van Ginkapie » ma 01 juli 2013 21:14

Ancher schreef:
Goudhaantje schreef:Volgens het reglement is een reflecterend vest of fietslampjes verplicht voor de tunnels. In hoeverre wordt hier ook daadwerkelijk op gecontroleerd. Is een achterlampje in dat geval voldoende?
Ja, van die kleine lampjes die je bij ANWB of Hema kunt kopen zijn prima. Of er gecontroleerd gaat worden weet niemand.
Twee jaar geleden werden die verstrekt door de organisatie, tegelijk met je startnummer.

Joseba
Fiets: Parlee Z5
Contacteer:

Bericht door Joseba » ma 01 juli 2013 21:43

Fantastich, nervositiet over achterlampjes.... :) La Marmotte komt er weer aan....

Dit voorschrift komt vaker voor in wielerevenementen, nog nooit enige controle tegengekomen. Wel ooit eens controle gehad op het (toch netjes links) inhalen van touring cars aan 90 per uur in de afdaling van de Lautaret. Dat kwam me op een DQF te staan in 2007 :oops:
En dat vertellen ze je dan pas boven op de Alpe helaas, anders had ik gewoon in Bourg al op het terras kunnen gaan zitten.

Goudhaantje

Bericht door Goudhaantje » ma 01 juli 2013 21:49

Joseba schreef:Fantastich, nervositiet over achterlampjes.... :) La Marmotte komt er weer aan....
Mag ook wel ergens anders over gaan inmiddels... :oops:

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » ma 01 juli 2013 21:51

Goudhaantje schreef:Nog maar een paar dagen...en toch is het nog zo stil op dit topic. Verdient toch een hogere positie in de ranking 'actieve onderwerpen'!

Jaren terug was de Marmotte dè happening hier op het forum. Toen hadden we zelfs nog de PMM (Pre Marmotte Meeting) waarbij we met een behoorlijke groep naar boven reden om de bescheiden op te halen.

De meesten hier hebben de Marmotte al eens gereden en is de focus gericht op andere cyclo's.
Op naar de Velomediane!

Goudhaantje

Bericht door Goudhaantje » ma 01 juli 2013 21:58

Alwin schreef:
Goudhaantje schreef:Nog maar een paar dagen...en toch is het nog zo stil op dit topic. Verdient toch een hogere positie in de ranking 'actieve onderwerpen'!

Jaren terug was de Marmotte dè happening hier op het forum. Toen hadden we zelfs nog de PMM (Pre Marmotte Meeting) waarbij we met een behoorlijke groep naar boven reden om de bescheiden op te halen.

De meesten hier hebben de Marmotte al eens gereden en is de focus gericht op andere cyclo's.
Zijn er op dit forum alleen doorgewinterde heren op leeftijd actief? Dus weinig nieuwe aanwas voor wie LM net zo spannend is als 'vroeger' voor 'jullie'? Mhh, daar was ik mij niet bewust van :-?

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » ma 01 juli 2013 22:22

Ik heb nu 4x La Marmotte gereden, maar ik vind het nog steeds wel een spannende cyclo, ondanks dat ik zelf dit jaar niet meedoe. Blijft toch één van dé cyclo-hoogtepunten van het jaar, al kan ik me ook voorstellen dat mensen verder kijken dan La Marmotte als ze hun cyclotripjes voor de zomer plannen.

Alwin
Moderator
Contacteer:

Bericht door Alwin » di 02 juli 2013 08:01

Goudhaantje schreef:
Alwin schreef:

Zijn er op dit forum alleen doorgewinterde heren op leeftijd actief? Dus weinig nieuwe aanwas voor wie LM net zo spannend is als 'vroeger' voor 'jullie'? Mhh, daar was ik mij niet bewust van :-?
Nou, dat op leeftijd valt wel mee hoor maar doorgewinterde fietsers zijn de meesten inderdaad wel. Maar dat heeft als voordeel dat de meeste vragen goed beantwoord kunnen worden ;-)

De Marmotte heeft nu meer concurrentie (tijdje terug was Otztaler hot, nu weer Transalp) maar blijft natuurlijk een mooie, zware tocht.
Op naar de Velomediane!

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » di 02 juli 2013 08:34

De deelnemers kunnen hun borst nat maken. O nee, dat gaat vanzelf met die temperaturen :shock:
Afbeelding
Querer es poder

Goudhaantje

Bericht door Goudhaantje » di 02 juli 2013 08:43

Bas schreef:De deelnemers kunnen hun borst nat maken. O nee, dat gaat vanzelf met die temperaturen :shock:
Afbeelding
Heerlijk! Laat maar komen die hitte (zeg ik nu). Heb ik tenminste ook geen kans op onderkoeling in de afdalingen :D

Alwin
Moderator
Contacteer:

Bericht door Alwin » di 02 juli 2013 09:21

Goudhaantje schreef:Heerlijk! Laat maar komen die hitte (zeg ik nu). Heb ik tenminste ook geen kans op onderkoeling in de afdalingen :D
Da's nog eens een positieve instelling! Als je een beetje doorrijdt ben je toch ook voor de echte hitte weer binnen.... 8)
Op naar de Velomediane!

Eric
Carbon Racefiets

Bericht door Eric » di 02 juli 2013 10:43

Goudhaantje schreef: Heerlijk! Laat maar komen die hitte (zeg ik nu). Heb ik tenminste ook geen kans op onderkoeling in de afdalingen :D
Haha, ik spreek je zaterdag nog wel :D Tip: het water uit de waterafvoer op verschillende plaatsen op de klim is heerlijk koel. Effe je kop eronder en je kunt weer een paar km vooruit. en meteen effe je bidons vullen

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » di 02 juli 2013 10:55

Zag ik vorig jaar ook om een bocht later te zien dat het stroompje ook als plasplek werd gebruikt :lol:

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » di 02 juli 2013 11:18

Goudhaantje schreef:
Bas schreef:De deelnemers kunnen hun borst nat maken. O nee, dat gaat vanzelf met die temperaturen :shock:
Afbeelding
Heerlijk! Laat maar komen die hitte (zeg ik nu). Heb ik tenminste ook geen kans op onderkoeling in de afdalingen :D
30 graden is wel erg warm. Maar het voordeel is dat je geen windstopper of jack aan hoeft te doen in de afdaling.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » di 02 juli 2013 11:29

Heerlijk, de zon vol op L'Alpe. Ben benieuwd hoeveel er van de berg af koken :twisted:

Eric
Carbon Racefiets

Bericht door Eric » di 02 juli 2013 12:03

GoodRiddance schreef:Zag ik vorig jaar ook om een bocht later te zien dat het stroompje ook als plasplek werd gebruikt :lol:
:lol: Ik kan naar eer en geweten zeggen dat me dat op dat moment helemaal niks kon schelen, als het maar koel was. Bovendien lijkt het me sterk dat er nog iemand vocht over had/zal hebben om te plassen

Plaats reactie