Cyclassics Hamburg 19-08-2012

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Plaats reactie
Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm
CTWT-lid: Ja

Cyclassics Hamburg 19-08-2012

Bericht door Ottie » za 04 augustus 2012 13:25

Zijn er nog meer forummers die hier heen gaan? Ik ga zelf de 155km rijden met als doel om nog wat verder voorin te eindigen dan vorig jaar. Stond toen in startvak E, hoop nu in vak A te mogen starten en met de eerste groep mee te kunnen komen.

Cyclassics Hamburg
Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen!

Afbeelding

Ottie
Carbon Racefiets

Re: Cyclassics Hamburg 19-08-2012

Bericht door Ottie » zo 19 augustus 2012 20:31

Vattenfall Cyclassics Hamburg
Bij het ophalen van mijn startnummer tot mijn blijdschap een nummer voor het eerste startvak, vak A (500 renners). Op basis van tijd vorig jaar nr 40493. Er waren dus nog maar 7 hogere nummers voor dat vak obv tijd.

Het ontbijt ging voor geen meter. Kreeg niks weg en maag wat overstuur. Wellicht door de Hefeweizen van de avond ervoor . Om 7 uur opgesteld en nog wat eten en drinken naar binnen gewerkt, Ging zowat over mijn nek toen ik mijn tanden in een stuk ontbijtkoek zette. Er was echt wat mis met mijn maag. Gelukkig gingen de gels gedurende de race wel prima.

Gestart met 4 bidons omdat het heel erg warm was. 2 op de fiets, 1 in achterzak en 1 onder shirt. Die laatste in het startvak leeggemaakt.

De start was weer mooi. Over een volledig verkeersvrij parcours door het centrum van Hamburg, door het havengebied en richting de Kohlbrandbrucke (die hoge brug rechts vlak voordat je de tunnel in gaat op de A1 tichting DK) Kon goed meekomen in de eerste groep en actief gebprobeerd om steeds mee te schuiven en midden in de groep te blijven. Veel vervelende remacties met harmonica effect en weer op gang komen. De eerste heuveltjes kwam ik goed over, er werd nog niet echt volle bak doorgereden vooran en ik voelde me nog redelijk goed. Op de terugweg van de 100km lus toch wat valpartijen, vaak ging het net goed, paar keer getoucheerd door vallende renners, maar er nooit echt zelf bijgelegen gelukkig! Er werd nu stevig doorgereden en af en toe werd er een ontsnapping geneutraliseerd. Dan dender je met 300/400 man met >50kmh door Duitse dorpje. Scary! Na een valparijtje de aansluiting met de groep verloren met een man of 25. Meegereden maar geen kopwerk gedaan om het gat te dichten, kwestie van bordjes leeg eten
Terug in Hamburg werd er pas echt olie op het vuur gegooid. Er waren regelmatig ontsnappingen die het peloton op hol brachten. Door afvallers, doorzakkers en valpartijen was het peloton nu nog een ruime 200 renners groot. Ik kon nog (net) meekomen op de vlakke snelle stukken, daar kon ik telkens weer wat naar voren rijden. Maar zodra het omhoog liep was het gedaan met de pret. Ik was al een beetje bang voor de Kosterberg op 20km voor de meet. Daar werd ik er helaas afgereden. Het groepje dat we daarna vormde met 12 renners werkte voor geen meter samen. 9 profiteurs die geen kopwerk wilden doen. De laatste 5 km nog een paar keer stevig doorgetrokken maar de laatste km wat laten lopen omdat er ook langzamere deelnemers van een andere afstand finishten in het zelfde wegvak. De 9 profiteurs kwamen uiteraard eerder over de finish dan de drie '' trekkers'' van de groep.

Overall zeer tevreden, dik kwartier sneller dan vorig jaar en een mooie klassering. Maar ik denk niet dat ik komend jaar weer ga. 8 valpartijen vlak voor mij, 4 keer hierbij ook zelf geraakt door renners of fietsen, 1 keer dacht ik echt dat ik er bij lag, Stond met voet uit het pedaal en fiets plat te wachten op de klap van achter....die kwam gelukkig niet. Paar keer bij versmallingen. Maar ook een paar keer '' zomaar'' 2 renners die elkaar raken en tegen de grond gaan. Mijn beschermengeltje heeft een paar dagen vrij verdiend en een dikke bonus!

Afbeelding

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX
Contacteer:

Bericht door gios » ma 20 augustus 2012 08:05

:oke: Mooi verslag, mooi gereden :oke:
Questa settimana ho chiamato Enrico!

Geer
Carbon Racefiets
Fiets: Ja

Bericht door Geer » ma 20 augustus 2012 10:48

Ottie schreef: Na een valparijtje de aansluiting met de groep verloren met een man of 25. Meegereden maar geen kopwerk gedaan om het gat te dichten, kwestie van bordjes leeg eten...
Ottie schreef:...Het groepje dat we daarna vormde met 12 renners werkte voor geen meter samen. 9 profiteurs die geen kopwerk wilden doen. De 9 profiteurs kwamen uiteraard eerder over de finish dan de drie '' trekkers'' van de groep.
Ahum... :lol:

Mooi verslag Otto. :oke:
Biologisch

Ottie
Carbon Racefiets

Bericht door Ottie » ma 20 augustus 2012 13:09

Geer schreef:
Ottie schreef: Na een valparijtje de aansluiting met de groep verloren met een man of 25. Meegereden maar geen kopwerk gedaan om het gat te dichten, kwestie van bordjes leeg eten... :twisted:
Ottie schreef:...Het groepje dat we daarna vormde met 12 renners werkte voor geen meter samen. 9 profiteurs die geen kopwerk wilden doen. De 9 profiteurs kwamen uiteraard eerder over de finish dan de drie '' trekkers'' van de groep.
Ahum... :lol:

Mooi verslag Otto. :oke:
Dacht al dat iemand er over zou struikelen ;-) Met bovenstaande toevoeging stond ie ook op Bikeplanner :lol:

Afbeelding

Plaats reactie