La Vaujany 01-07-2012

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Plaats reactie
alfa159
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Canyon CF / Ridley
CTWT-lid: Ja

La Vaujany 01-07-2012

Bericht door alfa159 » vr 22 juni 2012 08:56

Ondergesneeuwd onder het Transalp geweld. Maar zijn er nog CT(wt)'ers die de La Vaujany gaan rijden?
Ga zelf volgende week naar de Alpen om zondag de La Vaujany te rijden. Benieuwd of we nog een beetje klimbenen hebben.
Afbeelding

Rufio
Fiets: Canyon CF SLX Evo
Contacteer:

Re: La Vaujany 01-07-2012

Bericht door Rufio » vr 22 juni 2012 09:39

Afbeelding

Ik ga er ook heen, maar probeer rustig aan te doen en weet nog niet zeker of ik over de Sarenne ga: hangt een beetje van af of ik dan al weer wat meer energie* heb en of het die middag niet al te warm wordt ;-)

Afbeelding
toch best leuke laatste beklimming, alleen weinig schaduw en wind...

*vorige week weer ontsteking terug bij de kaak: gaat nu wel weer beter dankzij een drain (als in: vervelend rietje door de wang :roll: ), die gisteren weer is verwijderd, en het lijkt erop dat er geen antibiotica nodig is. Maar wil wel voorzichtig zijn, dus Juli staat een beetje in teken van kilometers maken voor de Ötztaler...

el_loco
Fiets: Cube Agree/Red Bull
Contacteer:

Bericht door el_loco » vr 22 juni 2012 10:41

Dit jaar gaat het niet lukken ivm de late schoolvakantie in de regio, maar deze staat zeker nog op m`n to-do-list! (hopelijk volgend jaar gewoon de Trophee de l`Oisans, lijkt me prachtig) In ieder geval veel succes gewenst aan de deelnemers!
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » vr 22 juni 2012 11:18

Ik ga in principe de korte afstand rijden (109 km ofzo?), want 175 km daags na een lange autorit zie ik niet zo zitten. Plus dat ik dan weer dagen aan het herstellen ben zo vlak voor de Marmotte, en daar heb ik geen zin in :P Kortom: de korte afstand dus :)

Rufio
Fiets: Canyon CF SLX Evo
Contacteer:

Bericht door Rufio » vr 22 juni 2012 11:36

Ik zie een potentieel podiumkandidaat... tenminste bij de C's :oke:

alfa159

Bericht door alfa159 » vr 22 juni 2012 11:47

kaj_666 schreef:Ik ga in principe de korte afstand rijden (109 km ofzo?), want 175 km daags na een lange autorit zie ik niet zo zitten. Plus dat ik dan weer dagen aan het herstellen ben zo vlak voor de Marmotte, en daar heb ik geen zin in :P Kortom: de korte afstand dus :)
Dan ga ik gewoon in je wiel zitten tot de afslag van de lange afstand :D
Afbeelding

p_litespeed
Carbon Racefiets

Bericht door p_litespeed » vr 22 juni 2012 11:56

alfa159 schreef:Dan ga ik gewoon in je wiel zitten tot de afslag van de lange afstand :D
:D Misschien net daarvoor juist er voor gaan rijden en afleiden...?

Marcel
Fiets: Canyon Ultimate CF

Bericht door Marcel » za 23 juni 2012 10:20

alfa159 schreef:Ondergesneeuwd onder het Transalp geweld. Maar zijn er nog CT(wt)'ers die de La Vaujany gaan rijden?
Ga zelf volgende week naar de Alpen om zondag de La Vaujany te rijden. Benieuwd of we nog een beetje klimbenen hebben.
Succes! Ook voor Kai natuurlijk!

patron
Kinderfiets

Bericht door patron » zo 01 juli 2012 12:26

Bart Bury wint met overmacht!
respectverdien je niet,dat dwing je af

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » ma 02 juli 2012 16:06

Hmm.. Niet echt een succesverhaal voor mij.. Sowieso al geen geweldige benen, maar er zat nog wel tempo in op de eerste klim. Zat in een groepje met nog enkele renners die de korte afstand reden, en ik had nog wel uitzicht op top-5 of zo. Toen reed ik lek in de eerste afdaling. Snel bandje verwisseld en een paar km later bij de bevoorrading nog wat extra lucht erbij gepompt, maar de moraal was daarna vrij ver te zoeken. Toch maar gewoon hard doorgereden, al was het maar als goede training.
Op weg naar de Ornon me op kop gezet van een flinke groep, maar zonder dat ik het doorhad, reed ik daar al gauw in m'n eentje bij weg. Nouja, maakt niet uit. Dan maar alleen, er was toch wind in de rug. Na de afdaling van de Ornon wel nog kop over kop met een andere renner door het dal richting Rochetaillée en Allemont, en dan eens kijken of ik dit keer wel nog wat tempo kon houden op de klim naar Vaujany...
Op de slotklim nog een behoorlijk aantal rijders opgeraapt, en zowaar zelfs nog 15e in de uitslag! Viel dus eigenlijk helemaal niet tegen, inclusief 9 minuten stilstaan onderweg...
Oh ja, ik reed met het startnummer en chip van een vriend van me. Die had zich voor het hele vierluik (Vaujany, Prix des Rousses, Marmotte, Grimpee) ingeschreven, maar besloot niet te starten in de Vaujany. Ik was nog niet ingeschreven, maar kon nu dus gratis meedoen. Altijd handig :)

alfa159

Bericht door alfa159 » wo 04 juli 2012 11:47

La Vaujany leek een deceptie te gaan worden maar uiteindelijk toch nog redelijk uitgepakt.

Maandags aangekomen in de Alpen met al goed weer. Direct nog even de col de ornon op. Prachtige trainingsklim. Nergens steil en overal gelijkmatig. Die ging heel redelijk in 40 minuutjes was ik boven.

Dinsdag stond het rondje van la vaujany op het programma. Col de la Morte en de col de Ornon. Toen begon zich al af te tekenen dat de vorm niet goed was. de la Morte ging nog wel alhoewel ik mijn fietsmaat absoluut niet kon volgen (normaal zijn we redelijk gelijkwaardig). Echter de 2e klim op de ornon welke echt niet zwaar is ging voor geen meter. Geen macht, kon geen verzet trappen. Gebrek aan duurvermogen, iets te zwaar, juni niet lekker getraind, zeg het maar. Het was niet veel bijzonders

Woensdag La Bernarde. Zelfde verhaal. Eerste klim gaat wel maar wederom mijn fietsmaat ver voor me. Hierna richting col de sarenne via de tussenklim waarbij je uitkomt halverwege les deux alps. 2e klim wel erg mooi maar moeilijk. Toen de sarenne. Een deceptie. De eerste keer in mijn carrière dat ik omgekeerd ben op de col. Kon gewoon niet meer omhoog komen.

Donderdag de col de croix de fer. Er lijkt verbetering. Die ging best wel goed. Fietstijd vanaf Allemont 1.47 waarbij mijn record volgens mij ergens rond de 1.40 ligt. Weer moraal. Maar die werd weer compleet teniet gedaan op Villard Reculas. Duizend doden gestorven. Wat een ellende. Zo zou ik nooit 173 km gaan volhouden met de gedachte dat de vaujany eigenlijk pas na 100 km zwaar begint te worden. Ik ga niet mee doek dacht ik.

Vrijdag alpe du huez en les deux alps. Erbij neergelegd dat mijn maat veel sneller was en geprobeerd lekker te rijden en me nergens te forceren. Alp boven het uur opgereden.

Zaterdag kort gereden. Nogmaals de ornon maar op het gemak. En de benen voelden eindelijk best wel goed. Toch 's middags naar vaujany en ons ingescgreven. Zelfs een bevoorrechte positie gekregen. You are in good shape volgens de jongen achter de inschrijfbalie. Ik hoop het.
De weersverwachtingen waren niet zo best voor de zondag. Hele week prachtig weer (wellicht te warm maar daar zeuren we niet over) en op de wedstrijddag klote weer.

Zondag dan la vaujany. Geen idee wat het ging worden. Met me zelf afgesproken om te proberen lekker te rijden en me niet druk te maken om de tijd. Niet eerder naar de tijd kijken dan op de klim naar vaujany. Rustig gestart op de la morte. Ging eigenlijk best wel goed. Niet zo snel maar wel ontspannen. Dalen ging ook prima. leuk groepje en weer naar voren gereden. Klim naar ornon. Ook goed. Eigenlijk erg lekker. 2 tandjes zwaarder dan in de training (wel wind mee). Totaal niet afzien. Maar villard reculas moest nog komen. Daar aangekomen weer 2 tandjes zwaarder en het liep eigenlijk super. Haalde weer veel mensen in en nergens in de problemen. Wat een verschil met van de week. Pas bovenop de alp werd het moeilijker en naar de sarenne werd het echt lastig. Maar ik haalde alleen nog maar mensen in.
Afdaling van de sarenne was erg nat. het was beginnen te gieten en dat betekent erg voorzichtig naar beneden. Op de grote weg weer volle vaart naar de voet van vaujany. Daar op de teller gekeken. 6.31. Zo dat valt mee. Tijd rond de 7 uur moet dus nog haalbaar zijn. Ruim goud bij de jonge kerels (al staan de limieten niet scherp). Vaujany ging ook goed en in een tijd van 6.59.50 over de meet. Tevreden. Goed in goed evorm zou het toch een stuk sneller moeten kunnen maar na de verwachtingen van de afgelopen week was dit toch een zeer welkome opsteker.
Maatje deed het helemaal goed. Reed 6.33 en werd daar 49e mee. Ikzelf op de 105e plaats geëindigd.

Al met al een mooie week met prachtig weer en rijden door een ansichtkaart. Uiteindelijk nog een redelijke cyclo gereden.
Afbeelding

Marcel

Bericht door Marcel » wo 04 juli 2012 12:21

Mooie verhalen :oke:

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » wo 04 juli 2012 12:44

Marcel schreef:Mooie verhalen :oke:
+1 :oke:

Mac944
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Mac944 » wo 04 juli 2012 12:54

Jan Willem schreef:
Marcel schreef:Mooie verhalen :oke:
+1 :oke:
:oke: En nog 1. Goed te lezen dat de vorm voor de wedstrijd niet alles zegt.

Plaats reactie