La Pyrénéenne 1 juli

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Plaats reactie
ibooij
Driewieler
Fiets: Red Bull Carbon SL

La Pyrénéenne 1 juli

Bericht door ibooij » zo 20 mei 2012 09:28

Zijn er hier nog mensen die op 1 juli La Pyrénéenne starten? Vanuit Argeles-Gazost, over de Tourmalet, Aspin, Hourquette d'Ancizan, via Bagneres-de-Bigorre weer naar Argeles om naar de finish bovenop Hautacam te rijden.

185km, 4450 hoogtemeters. Er is ook een kortere route van 115km met 2950 hoogtemeters.

Ik ben in ieder geval ingeschreven (voor de 185km).

tobias
Aluminium Racefiets
Fiets: scott addict

Re: La Pyrénéenne 1 juli

Bericht door tobias » wo 23 mei 2012 07:21

Wat een mooie tocht, nog nooit geweest, heeft alles in zich voor mooie dag. Het is zo ver alleen voor een flitsbezoek helaas :(
geen meter gereden maar 2013 wordt alles anders

Jan Willem
Carbon Racefiets
CTWT-lid: Ja

Bericht door Jan Willem » wo 23 mei 2012 08:10

is dit een cyclo of een toertocht?

Pol
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Specialized Roubaix

Bericht door Pol » wo 23 mei 2012 08:24

Volgende de website een cyclo. Vroeger heette deze de l'Isard-Bahamontes.

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » wo 23 mei 2012 11:38

Pol schreef:Volgende de website een cyclo. Vroeger heette deze de l'Isard-Bahamontes.
Ik heb al eens voorgesteld om deze toe te voegen aan het cyclobrevet.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

ibooij
Driewieler

Bericht door ibooij » do 24 mei 2012 15:25

Ik heb 'm ook nog nooit gereden. Ik zit gedurende m'n vakantie in de Languedoc, nabij Beziers, en zocht een berg-cyclo op maximaal een halve dag rijden.

Toen kwam ik dus op deze uit. Extra mooi, voor mij, is de finish op Hautacam. Dat is de eerste echt berg die ik opreed in 2010 na in september 2009 m'n been (heel slecht) gebroken te hebben. Het bleek dat ik nog omhoog fietsen kon.

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » do 24 mei 2012 16:19

klinkt goed! Benieuwd naar de ervaringen straks.

ibooij
Driewieler

Bericht door ibooij » wo 04 juli 2012 13:40

Nou, afgelopen zondag gedaan dus. Na 2 maanden slecht trainen. Of eigenlijk, goed trainen, maar slecht trainingseffect. De voorafgaande week zat ik in de Languedoc, 30-35 graden. Best een schok na de 18 graden thuis. Veel last van de warmte en kwam slecht de klimmen op.

In de Pyreneen was het het koeler. De dag voor de cyclo nog een uurtje gereden, van het hotel in Pierrefit-Nestelas naar Cautarets en daarna nog even door het dal richting Argeles-Gazost. Ging niet slecht, maar ik deed het ook rustig aan.

Zondag was het helaas pokkenweer, of liever gezegd: Pokkenweer met een grote P. Toen ik wakker werd regende het, bij de start ook en bij het opdraaien van de Tourmalet begon het te onweren. Het klimmen ging langzaam. Eindelijk bovenop gekomen vreesde ik dat ik het na een paar minuten koud zou krijgen, maar dat was "gelukkig" al na 10 seconden het geval. Zeiknat, ijskoud (was daar 1 a 2 graden boven nul) en met nul moraal afgedaald richting Saint Marie de Campan. Onderweg 2x gestopt om weer gevoel in m'n handen te krijgen.

Ik had werkelijk ook geen zin meer, dus ben na wat beraad met mezelf in Saint Marie naar links afgeslagen en via de route (het laatste deel) naar de voet van Hautacam gereden. Daar niet omhoog, maar naar de auto.

Balen, om het weer, maar vooral om het feit dat m'n moraal helemaal weg is. Zeker klote omdat het tot begin mei werkelijk geweldig (relatief naar mijn niveau uiteraard) ging. M'n conclusie is nu maar dat ik een maand de fiets niet ga aanraken. Wellicht dat de zin en de moraal dan weer terugkomen. Doormodderen wil ik mezelf en m'n gezin niet aandoen, want in plaats van vrolijk word ik alleen maar depri van fietsen.

Wie weet er nog een leuke hobby voor de komende maand?

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » wo 04 juli 2012 14:09

balen man!

ehm hobby? Tour kijken, beetje bakken in de zon, Olympische spelen... Genoeg te doen.

ibooij
Driewieler

Bericht door ibooij » wo 04 juli 2012 17:27

Ja, gaat wel goed komen met die hobby's denk ik. Maar baal voornamelijk om het feit dat ik van fietsen altijd weet dat ik er vrolijker van wordt, maar dat dat dus nu (even) niet werkt.

Maar goed, gaat dus wel goed komen. Het CX seizoen is nog een tijdje weg ;-)

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » vr 06 juli 2012 06:29

Balen van het weer, maar hoe was de organisatie e.d.? Doen er veel mensen aan mee?

ibooij
Driewieler

Bericht door ibooij » ma 09 juli 2012 19:53

Organisatie was goed. Bijna alle kruispunten werden bij het passeren van renners afgezet bijvoorbeeld.

De start was wel wat met de franse slag, dus in plaats van klokslag 7 uur was de start om iets van 7:10 ofzo, maar toen regende het maar heel licht, dus was niet erg.

De cyclo heeft ook behoorlijke steun in de omgeving. In Bareges, op de klim naar de Tourmalet, stonden mensen ondanks het hondenweer langs de kant te applaudiseren.

Er waren zo'n 1500 deelnemers, verdeeld over 2 afstanden, Les Quattre Vallees (180km, die zou ik doen), en Les Deux Vallees. Uiteindelijk zijn er 217 mensen bij de lange, en 483 bij de korte afstand. Was dus een vrij pittige dag.

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » za 14 juli 2012 09:27

Jammer man. Het lijkt me een prachtige cyclo en het parcours is natuurlijk om van te smullen. Tja, dat weer heb je natuurlijk niet in de hand. Nog knap dat je van start bent gegaan. Ik kan me voorstellen dat velen vooraf al de brui eraan geven. Dit is natuurlijk een grote teleurstelling en zeker als de moraal vooraf toch al niet heel hoog was.

Volgens mij kun je het beste even helemaal afstand nemen van het fietsen, totdat de echte zin weer terug is. Met een beetje geluk krijgen we nog een aardige nazomer, hoewel dat belachelijk klinkt nu want de regen komt met bakken naar beneden, en kun je nog een paar leuke polderrondjes in de zon maken.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

Plaats reactie