Velomediane Claudy Criquielion - 27 augustus 2011

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Jan Willem
Carbon Racefiets
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Velomediane Claudy Criquielion - 27 augustus 2011

Bericht door Jan Willem » zo 31 juli 2011 16:14

volgens mij was hier nog geen topic van

http://www.velomediane.be

wie gaat hem rijden?

vraagje, is het mogelijk om een bevoorrechte plek te krijgen op basis van een prestatie in een andere cyclo? En is inschrijven op de dag zelf makkelijk of is het raadzaam dat vooraf te doen?

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Re: Velomediane Claudy Criquielion - 27 augustus 2011

Bericht door Metor » zo 31 juli 2011 16:21

Jan Willem schreef:volgens mij was hier nog geen topic van

http://www.velomediane.be

wie gaat hem rijden?

vraagje, is het mogelijk om een bevoorrechte plek te krijgen op basis van een prestatie in een andere cyclo? En is inschrijven op de dag zelf makkelijk of is het raadzaam dat vooraf te doen?
Ja, op basis van prestaties van andere cyclo's kan je een bevoorrechte plek krijgen. Dat is mij in het verleden tenminste wel gelukt.
Beide wijze van inschrijven kan, om een bevoorrechte plek zou ik het van te voren doen, kan je gelijk een mail sturen met het verzoek van bevoorrecht met uitslagen lijst van cyclo's oid.

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » ma 01 augustus 2011 06:49

Met afstand de leukste tocht van Belgie. Dit jaar gaat hij aan mijn neus voorbij vanwege de vakantie.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

Pol
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Specialized Roubaix

Bericht door Pol » do 04 augustus 2011 09:39

Voor mij wordt dit mijn eerste cyclo en daardoor heb ik nog heel wat vragen:
*start is om 9uur. Hoe laat moet ik ongeveer aanwezig zijn om zover mogelijk vooraan te staan (begin tweede startvlak)?
* is de lengte 170 km of eerder 175km, ik kom verschillende afstanden tegen?
* Hebben jullie al bewijs van inschrijving gekregen? Ik heb deze per post verstuurd, maar nog niks terug ontvangen. Wel is er 36,95 van mijn rekening geschreven, terwijl het bedrag 37 euro zou zijn.

Groeten Pol

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » do 04 augustus 2011 10:02

Pol schreef:* is de lengte 170 km of eerder 175km, ik kom verschillende afstanden tegen?
Ik heb deze 3 keer gereden en hoewel het parcours elk jaar net iets afwijkt van het jaar ervoor is de afstand meestal 165-170 km.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » do 04 augustus 2011 10:35

Hij stond in de planning maar de klap van vorige week heeft niet positief bijgedragen aan mijn conditie. Hij schuift door naar volgend jaar....
Op naar de Velomediane!

PrinceHeerlijk
Carbon Racefiets
Fiets: C60/Allez Smartweld

Bericht door PrinceHeerlijk » do 04 augustus 2011 10:44

Pol schreef:Voor mij wordt dit mijn eerste cyclo en daardoor heb ik nog heel wat vragen:
*start is om 9uur. Hoe laat moet ik ongeveer aanwezig zijn om zover mogelijk vooraan te staan (begin tweede startvlak)?
Groeten Pol
Acht uur gaan de eerste ( zenuwachtige renners) al voor dat hek staan, tussen 8.30 en 9.00 uur stroomt de straat echt vol. Wil je een beetje vooraan staan adviseer ik je tussen 8.00 en 8.15 post te vatten. Hangt ook een beetje af van het weer, bij stromende regen is de animo minder om daar vroeg te gaan staan. ;-)
Als je niet kunt uitblinken door talent, moet je door inspanning triomferen.

Pol

Bericht door Pol » do 04 augustus 2011 12:03

harrebas schreef:Ik heb deze 3 keer gereden en hoewel het parcours elk jaar net iets afwijkt van het jaar ervoor is de afstand meestal 165-170 km.

Dat is mooi, het scheelt nogal hoe snel je gemiddeld moet rijden als de afstand 165 ipv 175 km. Ik reken op 170km en dan moet 28,0km/h genoeg zijn.
8u-8.15u: jeemig, dan is er inderdaad veel tijd om zenuwachtig te worden, maar het is denk ik wel noodzakelijk om een beetje vooraan te staan als je goud wil halen

PrinceHeerlijk
Carbon Racefiets

Bericht door PrinceHeerlijk » do 04 augustus 2011 14:29

Pol schreef:Dat is mooi, het scheelt nogal hoe snel je gemiddeld moet rijden als de afstand 165 ipv 175 km. Ik reken op 170km en dan moet 28,0km/h genoeg zijn.
De laatste 10 km krijg je kado, na de laatste klim vanuit Dochamps is één lange afdaling richting finish.

PrinceHeerlijk
Carbon Racefiets

Bericht door PrinceHeerlijk » di 23 augustus 2011 19:13

Hoewel ik er volgens mij dit jaar weinig te zoeken heb, gezien mijn conditie, maar omdat het zo'n mooie tocht is, ik durf het bijna niet meer te zeggen met potlood! :oops:

De weersvoorspelling lijken de wat betere kant op te gaan voor a.s. zaterdag. Stond er gisteren nog 11 mm neerslag, nu is het nog maar 2 mm en de Belg heeft het nog over een plaatselijke bui.

Anders wordt het waarschijnlijk toch weer gewoon Wageningen met de Germania Klimtocht overigens ook een aanrader.

havana

Bericht door havana » wo 24 augustus 2011 07:09

De meeste sites waar ik nu kijk zeggen toch echt regen. Ik beslis donderdag.

Joseba
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Parlee Z5
Contacteer:

Bericht door Joseba » wo 24 augustus 2011 08:12

Ben verhinderd dus als er iemand belang heeft bij een inschrijfbewijs stuur maar een PB.

Chieleke
Kinderfiets
Fiets: Willier Centu1 SL

Bericht door Chieleke » ma 29 augustus 2011 07:42

Zaterdag gereden, mooie toch. Prachtig parcours en perfect georganiseerd.
Helaas veel regen onderweg, maar de temperatuur was prima dus weinig last van gehad.

Mocht dit jaar sstarten met een prioritee nummer dus hoefde niet, zoals vorig jaar vanuit achter naar voren te werken. Lekker gereden en had zelfs nog wel behoorlijk wat over naar de cote de Beffe. Uiteindelijk als 23e/ 28e over de finish.. Geslaagd weekend!

MJ.
Kinderzitje
Fiets: canyon/focus

Bericht door MJ. » ma 29 augustus 2011 08:26

nette tijd en plaats!

Ik zat een heel stuk achter je in ieder geval, mocht ook niet vooraan starten dus dat scheelt al een hoop. Verder ben ik geen goede klimmer met mijn gewicht!

Ik vond het ook een super mooie tocht en vond het weer eigenlijk meevallen. 2 buien gehad maar het grootste gedeelte was droog. Wel een natte weg natuurlijk wat het afdalen wat lastiger maakte.

Uiteindelijk in 5.40 binnen dus wel ruim snel genoeg voor goud.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 29 augustus 2011 08:30

Chieleke schreef:Zaterdag gereden, mooie toch. Prachtig parcours en perfect georganiseerd.
Helaas veel regen onderweg, maar de temperatuur was prima dus weinig last van gehad.

Mocht dit jaar sstarten met een prioritee nummer dus hoefde niet, zoals vorig jaar vanuit achter naar voren te werken. Lekker gereden en had zelfs nog wel behoorlijk wat over naar de cote de Beffe. Uiteindelijk als 23e/ 28e over de finish.. Geslaagd weekend!
Petje Af.

Nu ken ik de Criq niet, maar als ik zie met wie je gelijk gefinished bent dan moet je erg hard gefietst hebben. Ook verschil met nummer 1 is minder dan 20min.

Ik kom die Veltec renner die 30e geworden is, vaak tegen.

:oke: :oke: :oke:

Tim
Carbon Racefiets
Fiets: Cento1/Scott CR1pro
Contacteer:

Bericht door Tim » ma 29 augustus 2011 08:47

Rob T schreef:Petje Af.

Nu ken ik de Criq niet, maar als ik zie met wie je gelijk gefinished bent dan moet je erg hard gefietst hebben. Ook verschil met nummer 1 is minder dan 20min.

Ik kom die Veltec renner die 30e geworden is, vaak tegen.

:oke: :oke: :oke:
wát lees ik nou?!? Heb jij de Kriek nog nooit gereden???
Da's toch een gemis in je opvoeding. Na de (oude) GFMerckx de zwaarste en mooiste cyclo in Bels!!!

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » ma 29 augustus 2011 09:05

met maar 15 reacties is de Criq ook niet meer zo populair in vergelijking met enkele jaren geleden.
beetje veel van: been there and done it all. Zoals met veel van dergelijke tochten heb ik het idee.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Bontempi
Carbon Racefiets

Bericht door Bontempi » ma 29 augustus 2011 09:24

Thierry le Brun schreef:met maar 15 reacties is de Criq ook niet meer zo populair in vergelijking met enkele jaren geleden.
beetje veel van: been there and done it all. Zoals met veel van dergelijke tochten heb ik het idee.
En sinds het ongeval van Vincent tijdens de Criq zijn veel (CT)WTers hier ook afgehaakt.

bressan_m
Kinderzitje
Fiets: Apex Flare

Bericht door bressan_m » ma 29 augustus 2011 10:12

Om 4.30 ging zaterdag de wekker en na 1.5uur "volg de auto's met fietsen" stond ik in het 2e vak halverwege, gelukkig was het dat moment droog.

Om 9.00 hoorde ik het startschot en na 2 minuten schuifelen, kon ik de brug over en de eerste col opsprinten. Voor mijn gevoel heb ik er daar wel 100 ingehaald (hoe komen sommige toch aan een plaats in dat eerste vak, smeergeld of zo?)

Daarna in een groepje gekomen wat wel lekker draaide. Op ongeveer 20km stond een Grinta kanshebber nogal radeloos te kijken met een lege tube. Mijn franstalige buurman vond het nodig om hem iets toe te roepen en keihard te gaan lachen. Was een ongelofelijke eikel, even later vond hij het nodig om mij uit te kafferen omdat ik een bocht niet snel genoeg indraaide (doe normaal man, met die natte wegen). Vlak daarna hoorde ik een luide knal en een hard sissend geluid . Ditmaal was het Napoleon zelf die met een bekende Franse oerkreet de ochtendstilte doorbrak (geloof het of niet: ik heb niet gelachen).

Intussen was het flink gaan regenen en was ik doorweekt vooral door de sproeiregen van de voorgangers. Zat bij elke beklimming goed vooraan en daarna een beetje uithijgen in de groep.

Om de Mur stond in netjes geparkeerd om het buitenblad, zoals dat ook hoort. Na de doorkomst in La roche bij de kerk omhoog voor de drietrap. Vond ikzelf meevallen, had meer problemen dat vlak daarvoor de eerste bevoorrading zat en ik dus met 1,5 kg bidon inhoud extra omhoog moest zeulen (zal wel in m'n hoofd zitten).

Na 120 km kreeg onze groep een eigen gendarmerie-motard, die echt perfect alle tegenmoetkomend verkeer tegenhield en opzij dirigeerde. Tweede bevoorrading links laten liggen (moest net lukken) en toen de Beffe op. Na de Beffe was het afgelopen met klimmen, althans dat was me verteld. Niet dus, heb daarna op een klimmetje ontzettend moeten afzien en zakte flink weg in de groep.

Daarna de onvolprezen afzink naar La Roche waar onze prive motard niet te beroerd was om even flink te gangmaken. Bij 80 km/u vond ik het wel welletjes en liet gaan.

Finish was ongezellige en linke boel, voelde me net een voetbalsupporter op bezoek bij een uitduel met al die hekken.

Op mijn HR staat 5.33, door de werkelijk bezopen tijdwaarneming officieel 5.35 op diploma (geschuiffel tot aan startmat telt mee in de tijd??). Sta helaas niet op uitslag, Ik neem aan dat dit te maken heeft met onderweg weggewaaid (want doorweekt) startnummer met chrono (waarom trouwens numerplaat en chip met tijdwaarnemening??).

Wegseizioen is voor mij klaar, doelstelling volgend jaar is top 100 van een Ardennen cyclo.

Zit er nu met Velomediane ongeveer 6 min vandaan, maar volgens mij waren de echte toppers dit weekend in Oostenrijk in plaats van in La Roche. Zullen waarschijnlijk de langste 6 minuten ooit worden voor me..

Hallo MTB seizoen..

Chieleke
Kinderfiets
Fiets: Willier Centu1 SL

Bericht door Chieleke » ma 29 augustus 2011 10:22

Dank..

Die Veltec renner is dat Dirk Jansen? Zit inderdaad in de groep, bedankte me nog voor het vele kopwerk de laatste kilometers.. altijd fijn.

Pol

Bericht door Pol » ma 29 augustus 2011 10:27

Afgelopen zaterdag was het dan zover. Mijn eerste cyclo, La Velomediane. Waar ik een jaar geleden ben begonnen met blokjes van 2* 20 min (met tussendoor een cafestop) moest er vandaag 170 km met 3300hm overwonnen worden. Vanwege fysieke problemen na ongeval, waardoor ik 4,5 jaar niet gesport had was de opbouw het afgelopen jaar erg zwaar en met ups en downs. Daarom was ik ook erg trots hier in ieder geval aan de start te staan en had ik de grootste berg al overwonnen. Het zelfvertrouwen was echter de afgelopen maanden behoorlijk gedaald. Waar het in april/mei enorm makkelijk leek te gaan was ik vanaf juni niet meer vooruit te branden. Continu last van onderrug en tintelingen in de benen. Gevolg was dat ik na elk ritje thuis kwam met een gemiddelde dat 2-3 km/h lager was dan de periode daarvoor. Heel wat geprobeerd om dit op te lossen, maar helaas waren de problemen niet tijdig geheel verholpen, al ging het al een tikkeltje beter.

Met vrouw en kinders een huisje gehuurd voor het weekend bovenop de klim van Beausaint. ’s Ochtends alleen maar een stukje dalen naar de start, waar ik om 8.25u achter ca. 200 man aan kon sluiten (met daarvoor denk ik ca. 500 bevoorrechtte). Het doel: Goud, echter had ik geen idee of dit realistisch was en hoe hard ik daarvoor moest starten.

Eerste klim werd er gelijk volle bak omhoog gereden, gekkenwerk. Toch maar meegereden naar voren om in een goed groep proberen terecht te komen. Bovenop op het plateau zat ik toch gelijk alleen, maar ik merkte snel genoeg dat er genoeg groepjes van achterkwamen, die je vanzelf voorbij komen rijden, zodat je weer aan kan haken. Wel even wennen om met zoveel man te rijden en dat volle bak. Voor in de afdalingen werd dan ook elke voorbij gereden, om dan in het klimwerk weer naar voren te schuiven. Richting de Mur ging het tempo gelukkig wat omlaag, en werd ik wat minder bang om me op te blazen. De Mur was vooral lastig doordat het zo druk was, zodat je het tempo van degene voor je aan moest houden en je staande te houden tussen ‘dansende’ renners. Het tempo lag wat lager dan ik wilde, maar eigenlijk was dit ook niet zo vervelend om wat energie te besparen. Bij de bevoorrading snel 1 bidon gevuld en op naar la Haussire. De benen voelde al wat minder, daarom relatief rustig omhoog gereden, echter wat is rustig. Deze klim is toch echt lastig.

Richting Samree kwam ik in een grote groep te zitten, ca. 60 man. Er werd afwisselend gereden, veel stukken werd er vooral naar elkaar gekeken, maar ook stukken werd er redelijk doorgereden met bijna altijd dezelfde man aan kop (iemand zonder helm, die geen startnummer had). De benen voelde niet echt goed meer, maar gelukkig lag het tempo niet zo hoog, waardoor ik goed kon volgen. Af en toe kwamen er al wat krampverschijnselen op, en daardoor ook de angst dat goud niet haalbaar zou zijn. Door het grote aantal goude nummers in mijn groep dacht ik in ieder geval in de goede groep te zitten om goud te kunnen halen, maar dan moest ik niet meer instorten. Na een hele lange afdaling doemde opeens de Cote du Rideux Nord op. Lastig om met koude benen, zo’n cote te verwerken. Echter bleken de meeste uit de groep het nog lastiger te hebben dan ik en reed ik vooraan in de groep omhoog, om na de klim weer alles samen te laten komen. Nu nog de Cote de Beffe overwinnen. Wat een rotklim als je er al doorheen zit. Voor het eerst kon ik niet goed mee meer met de voorste in de groep en zat ik juist achterin. Halverwege de klim reed ik ook nog eens tegen het wiel van mijn voorganger aan, gelukkig wilde iemand mijn even op gang duwen, want alleen opstappen was denk ik niet gelukt. De klim zelf ging nog wel, maar vervolgens was het opeens op. Ik kon bij geen enkel groepje meer aanhaken en werd van alle kanten voorbij gereden. Bovenop het plateau op het vals plat met windtegen reed ik nog slechts 12 km/h, terwijl ik voorbij werd gereden door groepjes die 20-25km/h reden. Erg frustrerend. Wat had ik graag even uit de wind gezeten. Op de eenvoudige stukken kon ik af en toe nog kort aanhaken, maar elke keer maar van korte duur. Zou ik nog goud gaan halen? Het gemiddelde zag ik steeds verder omlaag gaan en ik begon sterk te twijfelen. Eindelijk was daar de laatste afdaling, weer af en toe aanhaken, maar een gat van 2 meter met mijn voorganger betekende dat ik er weer af lag. De laatste bochten door en enigszins verbaasd zag ik dat ik 9 min. binnen mijn doel was gebleven. Apetrots mijn diploma afgehaald en de pijn was al snel vergeten. Deze cyclo is zeker voor herhaling vatbaar. Top organisatie, goede sfeer, en een fijn sportief element (het is erg fijn om met andere een klim op te rijden in hetzelfde tempo, waar ik bij de afgelopen toertochten meestal alleen reed). Volgend jaar weer aan de start, hopelijk met iets beter weer.

Eindresultaat: Goud, Tijd: 5.56.18, Gemiddeld 28.63 km/h, plaats: 326e. (Op mijn diploma staat nog 273e, volgens mij hadden ze wat problemen met de chips door het weer.) Haussire: Tijd: 17.10, positie: 209e

Ps: ik had verwacht hier wel wat Wielertoeristen tegen te komen en het aantal reacties op dit forum vallen mij ook tegen. Schijnbaar zijn er nog leukere of minder gevaarlijke tochten. Ik dacht altijd dat dit 1 van de leukste tochten was, maar schijnbaar is bij vele hun mening veranderd, mogelijk door een voor mij onbekende gebeurtenis in het verleden?

PrinceHeerlijk
Carbon Racefiets

Bericht door PrinceHeerlijk » ma 29 augustus 2011 10:34

Ik ben afgehaakt vanwege de weersvoorspellingen, de laatste 2 maanden al genoeg regenritjes achter de rug.
Had anders graag weer een keer deelgenomen.

Ik vind de tocht niet gevaarlijker dan andere tochten. Door de klim gelijk na de start is er direct al een aardige schifting.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 29 augustus 2011 10:37

Chieleke schreef:Dank..

Die Veltec renner is dat Dirk Jansen? Zit inderdaad in de groep, bedankte me nog voor het vele kopwerk de laatste kilometers.. altijd fijn.
Ja Dirk Jansen. Erg aardige renner. Was vorig jaar nog 2e in de Fiets challenge.

Pol

Bericht door Pol » ma 29 augustus 2011 10:55

PrinceHeerlijk schreef:Ik vind de tocht niet gevaarlijker dan andere tochten. Door de klim gelijk na de start is er direct al een aardige schifting.
Kan iemand aangeven waarom de belangstelling voor deze tocht dan minder is? Ik hoor het graag als er leukere toctten zijn.

Ieke
Carbon Racefiets
Fiets: Sensa Giulia 2016
Contacteer:

Bericht door Ieke » ma 29 augustus 2011 11:01

bressan_m schreef:Finish was ongezellige en linke boel, voelde me net een voetbalsupporter op bezoek bij een uitduel met al die hekken.
Het is een gok, maar wellicht is dit een uitvloeisel van 2008 waarin alle voetgangers klakkeloos overstaken in de finishstraat en er chaotische toestanden ontstonden.

Plaats reactie