La Ventoux 21 mei 2011

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Rufio
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Canyon CF SLX Evo
Contacteer:

La Ventoux 21 mei 2011

Bericht door Rufio » za 19 februari 2011 16:03

Afbeelding

Nog maar 3 maanden en dan begint voor velen het buitenlandse cyclo seizoen, namelijk met La Ventoux Beaumes-de-Venise.

Dit jaar is weer de beklimming vanuit Maulaucène aan de beurt in plaats van "de klassieke" vanuit Bédoin. Twee jaar geleden was dit mijn eerste cyclo en ook mijn eerste beklimming van de Ventoux en ik hoop dat die dit jaar beter gaat: ik kreeg namelijk een paar kilometer voor de top al kramp (eerste echte klim van het seizoen). Dit jaar zal ik in ieder geval beter voorbereid aan de start staan en probeer ik in de buurt van de 4u30 te komen, wie gaan er nog meer mee doen?

Details Master / Senior

Afstand: 144 / 97 km
Hoogtemeters : 3000 / 2300 m
Vertrek : 21/05/2011 - 08:30 Beaumes de Venise - Place du Marché
Aankomst : Beaumes de Venise - Place du Marché
Ravito : Mont Serein (45 km), St Léger du Ventoux (104 km => Master)
Website: link

Afbeelding

deelnemers:
- Rufio

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Re: La Ventoux 21 mei 2011

Bericht door Metor » di 22 februari 2011 11:53

Heb deze nog nooit gereden en het jeukt wel om deze te rijden. Ben hier serieus over aan het nadenken...

Eric
Carbon Racefiets
Fiets: BMC RM01

Bericht door Eric » di 22 februari 2011 13:15

Deze heb ik ook al ingeschreven, maar om dezelfde reden als de Marmotte is het nog een groot vraagteken of ik aanwezig kan zijn. Dossard 307

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » di 22 februari 2011 14:17

Metor schreef:Heb deze nog nooit gereden en het jeukt wel om deze te rijden. Ben hier serieus over aan het nadenken...
+1

El Escalador
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento Uno SLR
Contacteer:

Bericht door El Escalador » di 22 februari 2011 14:58

Rufio schreef:Afbeelding
Hey, that's me! :D
It never gets easier, you just go faster.

opera
Carbon Racefiets
Fiets: Willier

Bericht door opera » di 22 februari 2011 17:46

Dit jaar is weer de beklimming vanuit Maulaucène aan de beurt in plaats van "de klassieke" vanuit Bédoin.
Die heb ik toen ook gefietst,maar ben bang dat je dan een veel kortere versie/afstand fietst als de officiële route zoals op de website vermeld.
Ook de tijden voor goud,zilver en brons welke ze vermelden zijn die van de officiële route en dus onjuist.

Ik vind persoonlijk die Franse organisatie in alle onderdelen flink onder maats helaas :-(
Proberen positief te blijven in de toekomst

PFW
Moderator
Fiets: Canyon, Beone, Trek
Contacteer:

Bericht door PFW » di 22 februari 2011 18:09

opera schreef: Ik vind persoonlijk die Franse organisatie in alle onderdelen flink onder maats helaas :-(
Alleen de watervoorziening was vorig jaar slecht geregeld. Verder heb ik na 3 edities geen klachten.
Ik ben een ambitieloos windscherm... :|

Rufio
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Canyon CF SLX Evo
Contacteer:

Bericht door Rufio » di 22 februari 2011 18:34

opera schreef: Ik vind persoonlijk die Franse organisatie in alle onderdelen flink onder maats helaas :-(
Ik vind van niet, behalve dan misschien bij de Marmotte en dan geldt het ook alleen voor de mensen die achterin rijden. Maar bij de Marco Pantani Memorial is het nog wel een stapje hoger, dankzij de samenwerking met de MP-fanclub.

Wat betreft het waterpunt in Sault van vorig jaar: het was zeker niet zo netjes om die fontein in het dorp een verzorgd waterpunt te noemen. Maar op de route kaart stond wel dat ze er alleen water zouden aanbieden, en dat was zo, al kon het kraantje wel iets sneller lopen :roll:

p.s. @Opera ik heb het nog even gechecked: de Master route is "slechts" 134km :oke: (dankzij Sander's log)

PFW
Moderator
Contacteer:

Bericht door PFW » di 22 februari 2011 20:01

Rufio schreef:Wat betreft het waterpunt in Sault van vorig jaar: het was zeker niet zo netjes om die fontein in het dorp een verzorgd waterpunt te noemen. Maar op de route kaart stond wel dat ze er alleen water zouden aanbieden, en dat was zo, al kon het kraantje wel iets sneller lopen :roll:
)
Dat fonteintje was volgens mij niet door de organisatie beoogd als waterpunt. Er stond niets aangegeven, bovendien komt de locatie volgens mij niet overeen met de locatie die op de kaart stond. In 2008 stond er wel een waterpunt met flesjes iets voor Sault.
Dus het was niet 'niet zo netjes' maar gewoon kut geregeld, zeker met die temperaturen van vorig jaar.

Ancher
Carbon Racefiets

Bericht door Ancher » di 22 februari 2011 21:17

opera schreef:Ik vind persoonlijk die Franse organisatie in alle onderdelen flink onder maats helaas :-(
Die mening/ervaring is waarschijnlijk gebaseerd op deelnames van 4 jaar of langer geleden? De laatste jaren is er veel verbeterd (zeker in de Marmotte, maar daar gaat dit topic niet over).

El Escalador
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door El Escalador » di 22 februari 2011 21:32

opera schreef:Ik vind persoonlijk die Franse organisatie in alle onderdelen flink onder maats helaas :-(
Volgens mij doelt opera op de informatie op de website over deze cyclo. En daarin geef ik hem gelijk. Routebeschrijving komt niet overeen met hoogteprofiel. En dit is elk jaar weer hetzelfde.

opera
Carbon Racefiets

Bericht door opera » wo 23 februari 2011 08:18

El Escalador schreef:
Volgens mij doelt opera op de informatie op de website over deze cyclo. En daarin geef ik hem gelijk. Routebeschrijving komt niet overeen met hoogteprofiel. En dit is elk jaar weer hetzelfde.
Inderdaad de info op de website betreft hoogte profiel,afstand en diploma tijden.Vorig jaar heb ik gevraagd of de lange of de korte versie vereden wordt.
Ik heb ook al eens de korte versie gefietst.Met alle respect voor de naam van de cyclo maar die stelde niks voor.
Ik wil km maken voor de euro's van de inschrijving kosten :lol:

En inderdaad als je gewend bent in de afdaling (hellingkje)vlak voor Sault een verzorgingspost te hebben en die er dan niet geplaatst is vlak voor de klim naar Chateau Reynard en met die hitte op die dag en je had daar wel op gerekend dan kom je wel voor een verrassing te staan zelfs zeer gevaarlijk/ongezond

Ancher
Carbon Racefiets

Bericht door Ancher » wo 23 februari 2011 18:57

El Escalador schreef:
Dat is duidelijk en de moeite waard om eens met de heren van SportCom te bespreken.

martijn
Carbon Racefiets
Fiets: Scott Addict R4

Bericht door martijn » do 24 februari 2011 13:14

Metor schreef:Heb deze nog nooit gereden en het jeukt wel om deze te rijden. Ben hier serieus over aan het nadenken...

Het is een absolute aanrader. Niet al teveel deelnemers en vaak goed weer in een mooi omgeving. Wel is het een beetje jammer dat er dit jaar weer wordt afgeweken van de traditionele route. Nu zit je met een vrij lastig stuk direct na de start, lees: je wordt gelijk gelost uit de 1e groep, en vervolgens direct de beklimming van de Ventoux. Vanaf de top van de Ventoux is het vervolgens eigenlijk 1 grote afdaling met nog een klimmetje op het eind. Het zwaartepunt zit dus echt in het begin van de cyclo en dat is eigenlijk wel jammer. Overigens zal die 144km in de praktijk iets van 130 blijken te zijn.
Oh ja, ik zal er wel weer gewoon bij zijn dit jaar. Dat dan weer wel uiteraard. :D

opera
Carbon Racefiets

Bericht door opera » do 24 februari 2011 14:38

martijn schreef:

Het is een absolute aanrader. Niet al teveel deelnemers en vaak goed weer in een mooi omgeving. Wel is het een beetje jammer dat er dit jaar weer wordt afgeweken van de traditionele route. Nu zit je met een vrij lastig stuk direct na de start, lees: je wordt gelijk gelost uit de 1e groep, en vervolgens direct de beklimming van de Ventoux. Vanaf de top van de Ventoux is het vervolgens eigenlijk 1 grote afdaling met nog een klimmetje op het eind. Het zwaartepunt zit dus echt in het begin van de cyclo en dat is eigenlijk wel jammer. Overigens zal die 144km in de praktijk iets van 130 blijken te zijn.
Oh ja, ik zal er wel weer gewoon bij zijn dit jaar. Dat dan weer wel uiteraard. :D
Even na gekeken.De korte route is 135 km
ik heb de laatste 3 versies mee gefietst iedere keer met goed weer.
Voor mij dit jaar geen Frankrijk.De Gran fondo's lonken

wgb
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Airborn Manhatten

Bericht door wgb » zo 27 februari 2011 15:05

PFW schreef:Dat fonteintje was volgens mij niet door de organisatie beoogd als waterpunt. Er stond niets aangegeven, bovendien komt de locatie volgens mij niet overeen met de locatie die op de kaart stond. In 2008 stond er wel een waterpunt met flesjes iets voor Sault.
Dus het was niet 'niet zo netjes' maar gewoon kut geregeld, zeker met die temperaturen van vorig jaar.
Voor mij de belangrijkste reden om maar rond de Alpe Huez te blijven hangen met mijn vakantie. Je kan overal naar toe fietsen, water in overvloed. Ook als je de Marmotte fiets kan je gebruik maken van de diverse kraantjes.

PFW
Moderator
Contacteer:

Bericht door PFW » zo 27 februari 2011 15:13

wgb schreef:
PFW schreef:Dat fonteintje was volgens mij niet door de organisatie beoogd als waterpunt. Er stond niets aangegeven, bovendien komt de locatie volgens mij niet overeen met de locatie die op de kaart stond. In 2008 stond er wel een waterpunt met flesjes iets voor Sault.
Voor mij de belangrijkste reden om maar rond de Alpe Huez te blijven hangen met mijn vakantie. Je kan overal naar toe fietsen, water in overvloed. Ook als je de Marmotte fiets kan je gebruik maken van de diverse kraantjes.
Je kan in de Provence ook prima rondjes fietsen (veel meer wegen en mogelijkheden om rondjes te maken dan in de omgeving Alpe d'Huez) en aan water komen.
Tijdens een cyclo krijg je vaak water van de organisatie, dus dan ben je sowiezo niet afhankelijk van die kraantjes.

Bontempi
Carbon Racefiets

Bericht door Bontempi » zo 27 februari 2011 15:31

PFW schreef:
wgb schreef:
Je kan in de Provence ook prima rondjes fietsen (veel meer wegen en mogelijkheden om rondjes te maken dan in de omgeving Alpe d'Huez) en aan water komen.
Tijdens een cyclo krijg je vaak water van de organisatie, dus dan ben je sowiezo niet afhankelijk van die kraantjes.
In tegenstelling tot Alpe Huez en omgeving kun je veel meer en diverse rondjes rijden in de Provence. Zowel met flinke klimmen als op het vlakke. Water en eten is er in overvloed te verkrijgen en het weer is er een stuk betrouwbaarder. Ben bij beiden geweest maar ga door de grotere diversiteit aan routes liever naar de Provence.

martijn
Carbon Racefiets
Fiets: Scott Addict R4

Bericht door martijn » di 17 mei 2011 21:44

Deze maar even een zetje geven, want het is tenslotte nog maar een paar daagjes. Wie zal hier aan de start staan? Ik ben er wel, maar dan om een beetje foto's te maken en een beetje rond te toeren.

Ieke
Carbon Racefiets
Fiets: Sensa Giulia 2016
Contacteer:

Bericht door Ieke » di 17 mei 2011 22:38

martijn schreef:Deze maar even een zetje geven, want het is tenslotte nog maar een paar daagjes. Wie zal hier aan de start staan? Ik ben er wel, maar dan om een beetje foto's te maken en een beetje rond te toeren.
Ga je samen met een aantal van Rekreatoer?

El Escalador
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door El Escalador » wo 18 mei 2011 05:52

martijn schreef:Deze maar even een zetje geven, want het is tenslotte nog maar een paar daagjes. Wie zal hier aan de start staan? Ik ben er wel, maar dan om een beetje foto's te maken en een beetje rond te toeren.
Ga je dan ook bidonnetjes aangeven? Het wordt zaterdag 28 graden onderaan de Ventoux, dus dit zal zeker gewaardeerd worden.

PFW
Moderator
Contacteer:

Bericht door PFW » wo 18 mei 2011 08:09

Ieke schreef:
Ga je samen met een aantal van Rekreatoer?
Ja. Voor het derde jaar op rij naar deze cyclo (en voor het zesde jaar op rij een weekendje naar Frankrijk in het voorjaar). Ik ga helaas dit jaar niet mee vanwege mijn blessure. :-(
Noontje zou voor het eerst meegaan, maar die gaat dus ook niet.

Bontempi
Carbon Racefiets

Bericht door Bontempi » wo 18 mei 2011 10:02

PFW schreef:Noontje zou voor het eerst meegaan, maar die gaat dus ook niet.
Noontje kan toch makkelijk een paar daagjes zonder jou. Lekker terras fietsen in de Provence :oke:

Ieke
Carbon Racefiets
Fiets: Sensa Giulia 2016
Contacteer:

Bericht door Ieke » wo 18 mei 2011 10:21

Bontempi schreef:
PFW schreef:Noontje zou voor het eerst meegaan, maar die gaat dus ook niet.
Noontje kan toch makkelijk een paar daagjes zonder jou. Lekker terras fietsen in de Provence :oke:
Noontje kan wel een paar dagen zonder PFW, maar PFW kan niet een paar dagen zonder Noontje denk ik (zijn prakkie moet ook klaar gemaakt worden, bierflessen en chipszakken moeten worden opgeruimd etc.;)) :twisted: .

PFW
Moderator
Contacteer:

Bericht door PFW » za 21 mei 2011 10:03

De tussenstand (krijg net sms van martijn die op de ventoux zit).

AJG: DNS
Rufio: DNF (liep niet, bovenop omgekeerd)
Tien: draaide vierkant, maar rijdt wel als 2e dame rond

Plaats reactie