GF Sportful 19 juni 2011

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

GF Sportful 19 juni 2011

Bericht door harrebas » zo 05 december 2010 18:40

Deze tocht wilde ik het afgelopen jaar al rijden, maar toen ging het feest niet door vanwege extreem noodweer. De tocht werd sowieso ingekort tot 116 km ipv de geplande 215.

Hoe dan ook, 2011 biedt nieuwe kansen en die hoop ik met beide handen aan te pakken. Ons idee is om eerst de 3B te rijden en van daaruit door te rijden naar Italië. In Merano en later Canazei willen we de kuiten op sterkte houden voor de GF Sportful op zondag.

Het is een redelijk onbekende cyclo, maar met meer kilometers en hoogtemeters dan LM. Dus het zal toch een flinke kluif worden. Ik heb er in ieder geval nu al zin an.

Info over de GF Sportful: http://www.gfsportful.it/regolamento/re ... ?lingua=EN.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

Aksel
Aluminium Racefiets
Fiets: Felt
CTWT-lid: Ja

Re: GF Sportful 19 juni 2011

Bericht door Aksel » zo 05 december 2010 21:05

Supermooie cyclo! Heb deze in 2009 gereden. Zwaar, maar door de meerdere beklimmingen(en dus ook afdalingen) goed te doen. Erg mooie omgeving, dus zal je geen spijt van krijgen.
Beter pieken en dalen dan een veilige middelmatigheid.

HenkP
Carbon Racefiets
Fiets: Bianchi Oltre
Contacteer:

Bericht door HenkP » zo 05 december 2010 21:10

Ik heb em bijna gereden afgelopen jaar :-(

Volgend jaar niet maar mss later nog eens in de herkansing.

opera
Carbon Racefiets
Fiets: Willier

Bericht door opera » ma 06 december 2010 08:01

Hij stond vorig jaar in mijn planning(is er niet van gekomen)Nu een goede voorbereiding op de DM dus.
+1
Proberen positief te blijven in de toekomst

belfiore
Kinderzitje
Fiets: pinarello prince

Bericht door belfiore » ma 31 januari 2011 11:49

Negen leden van TC Wielervrienden Eijsden gaan de Sportful rijden dit jaar. De club heeft zich speciaal voor de Granfondo-campagne dit jaar vertsterkt met Gaul!-cyclorijder Bas van Kan.

opera
Carbon Racefiets

Bericht door opera » ma 31 januari 2011 12:34

belfiore schreef:Negen leden van TC Wielervrienden Eijsden gaan de Sportful rijden dit jaar. De club heeft zich speciaal voor de Granfondo-campagne dit jaar vertsterkt met Gaul!-cyclorijder Bas van Kan.
Is daar ook Paul Ronda uit maastricht bij?

belfiore
Kinderzitje
Fiets: pinarello prince

Bericht door belfiore » ma 31 januari 2011 15:53

opera schreef:
belfiore schreef:Negen leden van TC Wielervrienden Eijsden gaan de Sportful rijden dit jaar. De club heeft zich speciaal voor de Granfondo-campagne dit jaar vertsterkt met Gaul!-cyclorijder Bas van Kan.
Yep, Mister Ronda, is al een paar jaar vaste klant in de Italië-reisjes, maar hij is geen lid van TC Wielervrienden Eijsden. Hij gaat ook dit jaar weer mee.

opera
Carbon Racefiets

Bericht door opera » ma 31 januari 2011 16:16

belfiore schreef:
opera schreef:
Yep, Mister Ronda, is al een paar jaar vaste klant in de Italië-reisjes, maar hij is geen lid van TC Wielervrienden Eijsden. Hij gaat ook dit jaar weer mee.
Dan zien we elkaar daar ter plaatsen.Doe hem de groeten van Bert.

harrebas
Carbon Racefiets

Bericht door harrebas » za 21 mei 2011 23:02

Hallo,

ik ga met een aantal mensen deze tocht rijden, maar door omstandigheden gaan we niet met 5 maar met 3 man. Dit betekent dat er een 2-persoons hotelkamer over is in Fiera di Primiero (hotel Iris). Ik wil vragen of er iemand belangstelling heeft om die kamer over te nemen. De prijs bedraagt 400 euro voor 4 nachten, maar dan heb je wel een luxe overnachting in een 4-sterren hotel met oa complete wellness voorziening.
Zelf maken we er een hele week van en verblijven op verschillende plekken in de Dolomieten.

De GF Sportful (ook wel Sportful Dolomiti Race genoemd) is een uitdaging van de hoogste categorie. Het betreft de zwaarste cyclo van Italië van 215 km en 5300 hm, meer dan LM.

Laat maar even weten als je belangstelling hebt.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

harrebas
Carbon Racefiets

Bericht door harrebas » za 18 juni 2011 20:22

Even een kort berichtje voordat ik ga slapen. Morgen is de start van de Sportful en Feltre is al in rep en roer. Vandaag de bambini race meegemaakt waar bv Paolo Bettini bij aanwezig was. Ook hangen er GF shirtjes in tientallen etalages. Prachtig!

Morgen moeten er 5300 hoogtemeters weggewerkt worden in 215 km. Dat zal een flinke kluif worden. Gelukkig verwachten we goed weer dus dat scheelt.Vandaag even het parcours verkend en het is perfect georganoseerd. Alles staat duidelijk aangegeven. Super!

Qua voorbereiding hebben we de 3B gedaan en daarna zo'n 9000 hm's in de Dolomieten. Moet genoeg zijn en anders wordt het een zwaar dagje. Zo, nu ga ik slapen.
Laatst gewijzigd door harrebas op za 18 juni 2011 20:36, 2 keer totaal gewijzigd.

HenkP
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door HenkP » za 18 juni 2011 20:30

harrebas schreef:Even een kort berichtje voordat ik ga slapen. Morgen is de start van de Sportful en Feltre is al in rep en roer. Vandaag de bambini race meegemaakt waar bv Paolo Bettini bij aanwezig was. Ook hangen er GF shirtjes in tientallen etalages
Succes Herman; ik neem aan beter weer dan vorig jaar.

opera
Carbon Racefiets

Bericht door opera » zo 19 juni 2011 19:51

Vandaag heb ik na 4 Granfondo's de beentjes eens aan het echte werk laten wennen.

216 km 5300 htm eindtijd 10.32.56 uur Totaal klassement 938 ste 15de in mijn categorie.

Verslag volgt.

HenkP
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door HenkP » zo 19 juni 2011 20:15

opera schreef:Vandaag heb ik na 4 Granfondo's de beentjes eens aan het echte werk laten wennen.

216 km 5300 htm eindtijd 10.32.56 uur Totaal klassement 938 ste 15de in mijn categorie.

Verslag volgt.
Respekt Bert :oke:

opera
Carbon Racefiets

Bericht door opera » zo 19 juni 2011 21:33

HenkP schreef:
opera schreef:Vandaag heb ik na 4 Granfondo's de beentjes eens aan het echte werk laten wennen.

Verslag volgt.
Respekt Bert :oke:
Finsch foto door Miets gemaakt.
Mijn officiele tijd was 10.32.56 uur het heeft circa 5 min. geduurd voordat ik de startstreep passeerde
Afbeelding

HenkP
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door HenkP » zo 19 juni 2011 21:42

Hoe was het weer Bert? Je hebt een jasje aan maar ik zag ook andere foto's waar het mooi weer leek.

harrebas
Carbon Racefiets

Bericht door harrebas » zo 19 juni 2011 22:17

Doel: 10.30, tijd 10.15.
Zeer. tevreden, verslag volgt later deze week.
Het weer was de.hele dag erg mooi, maar aan het eind van de middag begon het een beetje te regenen rondom Feltre zodat de laatste 10-15 km
nat waren.

HenkP
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door HenkP » ma 20 juni 2011 16:01

harrebas schreef:Doel: 10.30, tijd 10.15.
Zeer. tevreden, verslag volgt later deze week.
Het weer was de.hele dag erg mooi, maar aan het eind van de middag begon het een beetje te regenen rondom Feltre zodat de laatste 10-15 km
nat waren.
:oke:

El Escalador
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento Uno SLR
Contacteer:

Bericht door El Escalador » ma 20 juni 2011 16:11

Straf ritje Bert, mooie prestatie. Kun je ook aangeven wat de zwaarte is van deze Granfondo, vergeleken met de Oetztaler?
It never gets easier, you just go faster.

opera
Carbon Racefiets

Bericht door opera » ma 20 juni 2011 20:54

El Escalador schreef:Straf ritje Bert, mooie prestatie. Kun je ook aangeven wat de zwaarte is van deze Granfondo, vergeleken met de Oetztaler?
@Oege
Zou haast zeggen even zwaar,maar dat is voor iedereen persoonlijk.Je moet totaal 6 bergen beklimmen t.o.v. de ORM 4 bergen
De lengtes varieerden 5,5-12,5-12,6-19,8-6 en 11,8 km
Ik kan je wel mededelen dat het een schitterend parkoers was en dat ik ontzettend heb genoten van de rit.

Ik ben niet tot het uiterste gegaan,want je weet nooit wat je tegen komt in cyclo's die ik nog nooit heb gereden.

Na afloop nog met 2 Nederlanders gesproken over het fietsen.Ze vertelden dat ze de vorige week de trois Ballons hadden gefietst.
Vanavond via een PB bericht van een van hun bleek dit Harrebas te zijn geweest.Zo zie je maar dat de wereld klein is. :lol:

Vanmorgen verhuisd naar Caldonazzo.de komende 12 dagen indien het weer mee zit blijf ik hier om wat te trainen in de bergen en af en toe te wandelen.
Vervolgens meld ik mij d.d. 2 juli in Colfosco om 3 juli het Sella rondje te rijden.
Op 10 juli sluit ik mijn uitgebreide training en Granfondo's met de DM af om vervolgens 1 weekje rust te nemen.

Daarna nog 4 weken het uiterste uit mijn lichaam halen om klaar te zijn voor de ORM.Er staat nog een best tijd van 11.20 uur van 4 jaar terug te verbeterd. ;-)

opera
Carbon Racefiets

Bericht door opera » ma 20 juni 2011 21:49

HenkP schreef:Hoe was het weer Bert? Je hebt een jasje aan maar ik zag ook andere foto's waar het mooi weer leek.
@ Henk
Waar heb je die andere foto's gezien?
Ik heb wel een uitslagen lijst,maar zie wederom niet of je een certificaat kunt downloaden.

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Bericht door Alwin » ma 20 juni 2011 21:50

opera schreef: Vanmorgen verhuisd naar Caldonazzo.de komende 12 dagen indien het weer mee zit blijf ik hier om wat te trainen in de bergen en af en toe te wandelen.
Vervolgens meld ik mij d.d. 2 juli in Colfosco om 3 juli het Sella rondje te rijden.
Op 10 juli sluit ik mijn uitgebreide training en Granfondo's met de DM af om vervolgens 1 weekje rust te nemen.

Daarna nog 4 weken het uiterste uit mijn lichaam halen om klaar te zijn voor de ORM.Er staat nog een best tijd van 11.20 uur van 4 jaar terug te verbeterd. ;-)
Wel ja! Wrijf het er maar in hoor en wij maar zwoegen ;-)

Je hebt maar geluk met zo'n sponsor achter je. Geniet er van!
2018 moet weer een serieus fietsjaar worden. Alleen nog een doel uitzoeken!

HenkP
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door HenkP » di 21 juni 2011 07:01

opera schreef:
HenkP schreef:Hoe was het weer Bert? Je hebt een jasje aan maar ik zag ook andere foto's waar het mooi weer leek.
@ Henk
Waar heb je die andere foto's gezien?
Ik heb wel een uitslagen lijst,maar zie wederom niet of je een certificaat kunt downloaden.
Bert,

ik zag een paar foto's bij news op de site.

Resultaten staan hier: http://www.sdam.it/pubblico/risultato.d ... to=5700267

Onderaan kun je je diploma downloaden.

harrebas
Carbon Racefiets

Bericht door harrebas » di 21 juni 2011 19:49

's Morgens om iets voor half 8 meldde ik me met fietsmaat Peter achterin het blauwe startvak. Geen probleem, want de start verliep vrij snel en binnen een paar minuten waren we over de lijn. Het weer was prima, want ondanks een zware onweersbui de nacht ervoor stond er een stralende zon aan de hemel en de temperatuur lag rond de 15 graden.

Er werd gelijk door veel renners hard gereden en de verleiding was groot om hierin mee te gaan. De eerste kilometers was het op en af en al gauw stonden de eerste honderden hoogtemeters op mijn Garmin. Enkele tunnels en een prachtig parcours brachten het peloton naar de eerste pas van de dag, de Forcella Franche. Een redelijk eenvoudige hindernis waar de spieren lekker konden warm lopen.

Daarna volgde de splitsing van de Gran Fondo en de Media Fondo. Perfect aangegeven, zelfs na de splitsing stond er een bord dat we ons op het Lungo parcours bevonden. Voor wie er nog aan twijfelde. Gelijk daarna de tweede beproeving, de Passo Duran en die was van een heel ander kaliber dan de eerste pas. Een heftige helling met percentages over meerdere kilometers van boven de 10%. Gelukkig voelden de benen nog goed, zodat ik er nog heel wat kon inhalen. Goed voor de moraal.

De afdaling was er één van het Italiaanse soort: smalle weggetjes dwars door dorpjes heen. Maar ook hier weer vele vrijwilligers die het autoverkeer op afstand hielden en ervoor zorgden dat de fietsers maximale bescherming kregen. Super! Beneden gekomen volgde de lekkerste klim van de dag: de Forcella Staulanza. Ruim 12 km klimmen met milde percentages rond de 6-7%. De benen wilden nog wel en met een groepje reed ik in een lekker tempo naar boven.

Na een afdaling van 25 km was ik op de helft van de tocht en bij de inmiddels 3e bevoorrading. Het zal geen verbazing wekken dat ook dit onderdeel tot in de puntjes verzorgd was: gedroogd fruit, cake, koeken, broodjes ham, water, sportdrank, cola, alles was voorradig. En ondanks dat ik in de middenmoot reed, dus in het drukste deel van de tocht, hoefde ik nergens te wachten.

Nog een klein stukje afdalen en toen volgde de bruutste klim van de dag: de Passo Valles. 19 km met in de laatste 6 km een aaneenschakeling van stukken 11-13%. Alleen de bochten waren wat milder, maar dat hielp nauwelijks. Bovenop de top weer wat proviand inslaan en daarna gelijk met geweldige snelheden naar beneden. De afdaling was slechts kort, want het parcours ging al gauw linksaf richting de Passo Rolle. Dit was weer een wat makkelijker helling waarvan we alleen de laatste 6 km hoefden te rijden voordat we top bereikten.

Er stond nu 150 km op de teller en ik wist dat het feest nu ging aanbreken: een afdaling van 40 km naar de voet van de laatste helling. Het eerste deel was lastig en verliep via een grote hoeveelheid haarspeldbochten. Uiteraard goed aangegeven. Het viel me zelfs op dat ook de automobilisten die naar boven reden gewaarschuwd werden voor de fietsers. Op het gebied van de veiligheid wordt hier niet bezuinigd. Na het bochtenwerk volgde een kilometer of 10 van een vrij rechte weg waar de snelheden lekker konden oplopen zodat het lekker opschoot. Het laatste deel van de afdaling was een stuk vals plat waar de wind gemeen tegen stond, zodat er nog flink doorgetrapt moest worden. Hier zat ik helaas niet in een groepje, maar met slechts 1 renner die duidelijk mindere benen had. Ik deed daarom maar het meeste kopwerk om de vaart erin te houden, hopende dat we ingehaald zouden worden. Helaas, dat gebeurde niet en we stonden zomaar ineens aan de voet van de Passo Croce d'Aune. Gelukkig hadden we deze de dag ervoor verkend in de auto, want het was een nare puist. 12 km lang, maar met heel veel vals plat en enkele stevige Ardennen-achtige klimwandjes. Maar ook hier kwam een eind aan en in de laatste 2 kilometer was het gaan regenen, zodat ik de laatste 10 km richting Feltre nog voorzichtig aan moest doen.

Mijn doel was een tijd onder de 10.30 en stiekem hoopte ik onder de 10 uur te komen. Boven op de Croce d'Aune was de tijd 9.55, zodat het één wel gehaald zou worden, maar het andere niet. De afdaling was steil en die deed ik redelijk rustig aan om geen risico te lopen. Daarna nog even naar Feltre kunnen blazen en de intocht in het dorp was een zegetocht met klappende mensen. Erg leuk, behalve de slotklim van een paar honderd meter. Deze dacht ik op te knallen op het buitenblad, maar dat was wat erg overmoedig en ik stond al snel geparkeerd. Zodoende was het nog even op de tanden bijten, maar na 10.15 uur was de finish daar. Jammer dat ik de 10 uur niet gehaald had, maar daar had ik verder geen slecht gevoel over.

Wat een heerlijke dag, geen moment verveeld. De benen hebben het goed gehouden en over de organisatie heb ik al genoeg gezegd. Ok, zelfs de pastaparty en de fietsenstalling waren super georganiseerd :oke: Hier kwam ik opera tegen, maar dat had ik pas door na het zien van zijn foto hier op WT.

Wat mij betreft de ideale cyclo, nog nooit zoiets meegemaakt!

p_litespeed
Carbon Racefiets

Bericht door p_litespeed » di 21 juni 2011 19:58

Wat een mooie prestaties. :oke:

opera
Carbon Racefiets

Bericht door opera » di 21 juni 2011 21:30

Mijn verslag

19 juni 2011

Vandaag staat de Granfondo sportfull in Feltre op mijn programma.Vandaag zal ook blijken of ik vordering heb gemaakt met mijn leefwijze en trainingsarbeid van de laatste 9,5 maanden.

Omstreeks 06.20 uur parkeerde wij onze auto en heel relax maakte ik mij startklaar om na mijn startvak te gaan (voorlaatste)
Op weg naar mijn startvak kon als ik dat gewild had gewoon op een slinkse wijze in het eerste startvak achter de snelle jongens hebben plaats genomen.
Mijn gezond verstand had de overhand en deed me toch gewoon in het voorlaatste startvak opstellen.

Om 07.30 uur werd het startschot gegeven en opera deed er gewoon circa 5 min. over voordat hij over de startstreep kon vertrekken.

De eerste 38 km ging vals plat omhoog van 271 mtr naar 580 mtr geen noemers waardige stijgingen ook door vele tunnels die speciaal verlicht waren door halogeen lampen,waardoor ik meende rijdend aan de zijkant toch steeds nog binnendoor ingehaald te worden.Echter door de halogeen lampen haalde mijn eigen schim mij in.
Ook werd ik vanaf het plafond in de tunnels lekker verfrist door neerdalend water.

De eerste klim genaamd colle Franche bevatte 5,5 km gem.7-8% door een mooie kloof met kronkelende passage’s.Vervolgens in dalende lijn naar 580 mtr.

De 2de klim van de dag genaamd Colle Duran 1605 htm er moest over een lengte van 12,5 km een hoogte verschil van 1125 mtr met een gem.9% en maximaal 15% overwonnen worden.
Ik deed er circa 1.08 uur over.

De 3de klim Colle Forcella Staulanza lengte 12,6 km stijging gem.6% en een piek van 11 % begon op een hoogte van 926 htm en eindigde op 1775 htm.
Boven op de top na 90 km had ik voor mijn gevoel nog geen trap te veel gedaan ondanks dat mijn benen al 31 km geklommen hadden.

De afdaling naar de 4de klim was circa 27 km en dat liep voorspoedig (kon sneller) maar wilde geen risico lopen.

De 4de klim naar de Passo di Valles lengte 19,8 km 2032 htm moest 1229 htm overwonnen worden en had een gem. van 6% en max.13% deze klim beviel mij uitstekend mede omdat je dan langduriger in een klimritme blijft zitten.
Mijn benen voelde goed langdurig staand,dan weer zittend speelde ik met fietsers die voor mij reden.

Vervolgens een duivelse snelle afdaling naar 1600 htm in 6,5 km en dan een scherpe draai naar links voor de volgende klim.

De 5de klim genaamd Passo de Rolle 1970 mtr hoogte verschil 370 mtr in 7 km was een makkie met gem.6%

De afdaling 50 km lang ging fantastisch,maar je moest wel er goed oppassen want er zaten veel motorrijders op het parkoers zowel achter en tegemoet komend.
Beneden in het dal vormde zich een grote groep van circa 30 fietsers waarin vaak hard gefietst werd en dan viel het ook weer even stil.
Ik dacht helemaal achteraan de groep hier krijgen ze mij er niet vanaf.Bij de versnellingen moest ik echt op mijn tanden bijten,maar kon nog net het laatste wiel houden.Plotseling verzuurden mijn benen en was ik gelost.

Ik zag de groep snel bij mij weg fietsen.Gelukkig reden toen ook zo’n 6 auto’s achter de groep en kon ik heerlijk uit de wind het gat niet te groot laten worden.Mijn geluk was dat er ook nog eens enkele lange tunnel opdoemden en de groep daar weer stil viel.Tussen de auto’s door laverend kon ik weer aansluiten.

De 6de en laatste klim Passo Crono d’Aune 1015 mtr van de dag betrof een lengte van 11,8 km gem.6% maar de laatste 3 km had een gemiddelde van 14%.

En juist in die laatste 3 km begon het voor het eerst vandaag te regenen.Ondanks de zwaarte in stijgingspercentage was ik nog topfit.

Boven op de top stopte ik even om mijn echtgenote via de gsm in te lichten dat ik aan de laatste afdaling begon van 15 km,maar ik kreeg geen verbinding.
Ik trek mijn armstukken naar boven en begin aan de natte afdaling.De eerste bochten waren nogal scherp en deze nam ik heel voorzichtig.
Na 3 bochten besloot ik toch mijn regenjasje aan te trekken en ben ik even gestopt.De afdaling werd beter overzichtelijk en ondanks het natte wegdek kon je toch snel dalen.

Op 6 km voor de finish heb ik al fietsend via de gsm (wel verbinding) mijn echtgenote ingelicht dat ik er aan kwam.

Ze waarschuwde mij dat ik in Feltre zelf aankomend in de grote winkelstraat meteen links onder een smalle boog door moest en dan over de kasseien bergop de laatste circa 500 mtr naar finish moest.

Aankomen bij dat tunneltje reden enkelen doordat ze te hard aankwamen rechtdoor en moesten omdraaien.Zelf had ik reeds al terug geschakeld en begon aan mijn laatste meters.
Veel toeschouwers stonden langs de kant en je werd naar de finish toe geschreeuwd.

Met een smille op mijn gezicht en uiteraard zeer tevreden met mijn eindtijd officieel 10.32.56 had ik vooraf alleen maar gedroomd en dan te bedenken dat ik waarschijn nog sneller had gekund,maar dat is achteraf praten.

Ook dit was weer een Granfondo mede door het goede fiets weer en geweldige organisatie
om in te lijsten bij mijn verzameling mooie herinneringen.

Op dit moment(verslag makend)is het al dinsdagmorgen 00.30 uur en leef ik nog steeds in een roes dat een jonge man(voelend)van bijna 61 jaar dit nog mag mee maken.

Plaats reactie