La Marmotte 2 juli 2011

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Plaats reactie
Ancher
Carbon Racefiets

La Marmotte 2 juli 2011

Bericht door Ancher » di 28 september 2010 11:31

Het blijft nog steeds "à confirmer", maar SportCom zelf houdt het op zaterdag 2 juli.
Dus het topic Marmotte 2011 kan geopend worden.

tobias
Aluminium Racefiets
Fiets: scott addict

Re: La Marmotte 2 juli 2011

Bericht door tobias » di 28 september 2010 17:53

Kan er al geboekt worden ancher ;)
geen meter gereden maar 2013 wordt alles anders

Rufio
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Canyon CF SLX Evo
Contacteer:

Bericht door Rufio » di 28 september 2010 18:11

Inschrijven via Sportcommunication zal uiterlijk vanaf 15 december mogelijk zijn.

Ancher
Carbon Racefiets

Bericht door Ancher » di 28 september 2010 18:39

Jaja, hoho, ik ben zomaar ongewenst de opener van dit topic.
Die datum van 15 december heb ik nog niet gehoord. SportCom heeft nog een paar vergaderingen te gaan, dus voordat die voorbij zijn is officiële aanmelding nog niet mogelijk.

Rufio
Fiets: Canyon CF SLX Evo
Contacteer:

Bericht door Rufio » di 28 september 2010 19:14

Tijdens het Grand Trophée diner bevestigde Jean-Louis 15 dec. en 2 juli persoonlijk ;-)
Maar goed, dat is natuurlijk niet zwart-op-wit.

Ancher
Carbon Racefiets

Bericht door Ancher » di 28 september 2010 20:45

Voor dat diner was ik niet uitgenodigd.
Mijn informatie is ook niet zwart op wit, maar wel betrouwbaar.

Bandit
Aluminium Racefiets
Fiets: Jan Janssen Equipe
Contacteer:

Bericht door Bandit » wo 29 september 2010 06:43

Trek1200 (lappenmand, winterdip) kwam eergisteren ook al met de vakantieplannen richting Marmotte, maar Bandit zal er ivm studie dit en volgend jaar niet bij kunnen zijn.

Ik ben benieuwd met welke maatregelen SC zal komen. Neutralisatie Glandon zal blijven, misschien ook wel 1e stuk Galibier. En een hogere inschrijfprijs om opruimers te kunnen betalen?
2016: ...

El Escalador
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento Uno SLR
Contacteer:

Bericht door El Escalador » wo 29 september 2010 08:04

Bandit schreef:Ik ben benieuwd met welke maatregelen SC zal komen. Neutralisatie Glandon zal blijven, misschien ook wel 1e stuk Galibier. En een hogere inschrijfprijs om opruimers te kunnen betalen?
Ik ben ook benieuwd of het tij nog kan worden gekeerd. Gaan ze door op de ingeslagen weg, waarmee het in een feite een toertocht wordt, of wordt er weer een èchte cyclo van gemaakt.
It never gets easier, you just go faster.

Bandit
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door Bandit » wo 29 september 2010 08:07

El Escalador schreef:..., of wordt er weer een èchte cyclo van gemaakt.
Met echte doden :-( .

AJG
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door AJG » wo 29 september 2010 08:19

Beperking tot 4000 deelnemers of zo zou al enorm schelen (maar 't is zo'n mooie melkkoe)

Verder zou de afdaling van de Croix de fer terug gebruikt moeten worden. Die telt minder gevaarlijke bochten, waar in de jaren dat ik meereed, altijd een seingever stond te gebaren de snelheid te matigen. Waarom wordt deze afdaling eigenlijk niet meer gebruikt?

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » wo 29 september 2010 08:34

Bandit schreef:
Dat kan overal gebeuren, ook als het geen cyclo is..

Bandit
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door Bandit » wo 29 september 2010 13:55

kaj_666 schreef:
Bandit schreef:
Dat kan overal gebeuren, ook als het geen cyclo is..
Feit is dat dit soort maatregelen (lees: neutralisering Glandon) wel helpen in het voorkomen van ernstige ongevallen. Uiteraard, je kan het nooit helemaal vermijden (Trek1200 ging ook onderuit zonder dat daar een cyclo-achtergrond aan ten grondslag lag), maar iemand die vermoeid is en een wedstrijdelement heeft, neemt meer risico's.

Wat Oege zegt is overigens ook niet helemaal waar: La Marmotte is natuurlijk een echte cyclo, want voor de kopgroep maakte het dit jaar geen dinges uit dat de Glandon geneutraliseerd was. En voor de mindere goden is het nog altijd een toertocht met tijdsregistratie.

Eric
Carbon Racefiets
Fiets: BMC RM01

Bericht door Eric » wo 29 september 2010 15:34

Ja maar Bandit, wat wil je dan? Slaan we nou niet heel erg door in het "pas op, er kan wat gebeuren, we moeten de mensen tegen zichzelf in bescherming nemen! "

Kom op zeg, er bestaat ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. En als de organisatie dat niet wil accepteren dan moeten ze of minimale eisen gaan stellen qua ervaring en conditie, of de hele zooi afblazen.

Maar het betuttel begint langzamerhand beangstigende vormen aan te nemen.....

dario
Carbon Racefiets

Bericht door dario » wo 29 september 2010 17:18

De organisatie kan het tij echt niet meer keren. Die neutralisatie blijft! Aan de andere kant willen ze gewoonweg niet meer terug naar de "oude' tijden en keer op keer uit moeten rukken om weer een paar man naar het ziekenhuis te brengen. Ze willen nu eenmaal optimale 'garanties' aan gene zijde van de Glandon/Croix de Fer... Dus we kunnen hier roepen wat we willen, het zal ze een biet zijn.

Sporcom zit simpelweg klem en kan slechts gehoorzamen of inpakken... :oke:

tobias
Aluminium Racefiets

Bericht door tobias » vr 01 oktober 2010 09:14

Nou de 1e gewaagde uitspraak dan maar, me knie revalidatie gaat goed wat betekent dat ik al eind dit jaar flink kan gaan trainen, dat is ongv 5 mnd eerder dan normaal dus doel marmotte wordt rond de 7uur.
En dario, jij bent er toch wel bij he in 2011? :D

dario
Carbon Racefiets

Bericht door dario » vr 01 oktober 2010 10:03

Voor mij geen Marmotte meer. Al enkele jaren niet meer. Ook Patron lijkt het nu definitief met La Marmotte gehad te hebben. Maar zeker weten doe je dat natuurlijk nooit. Hij gaat wel een weekje naar de Alpen, maar dat is om clinics te doen met Alp d'Huez Fietsreizen. Daar kan je overigens ook je startbewijzen bestellen. Met of zonder clinic. :oke:

Mijn eigen plannen voor 2011 zijn nog heel vaag... wellicht meer in de Ardennen, Oostenrijk en Italië en wat meer geen-fiets-mee vakanties.

leendert
Fiets: Merckx-Trek-Colnago

Bericht door leendert » vr 01 oktober 2010 10:20

dario schreef:Hij gaat wel een weekje naar de Alpen, maar dat is om clinics te doen met Alp d'Huez Fietsreizen. Daar kan je overigens ook je startbewijzen bestellen. Met of zonder clinic. :oke:
Zielige reclame! :knor:

dario
Carbon Racefiets

Bericht door dario » vr 01 oktober 2010 11:08

leendert schreef:
dario schreef:Hij gaat wel een weekje naar de Alpen, maar dat is om clinics te doen met Alp d'Huez Fietsreizen. Daar kan je overigens ook je startbewijzen bestellen. Met of zonder clinic. :oke:
Zielige reclame! :knor:
Verschil met een uiting van ene Ancher is dat ik het niet voor een eigen product doe... :lol:

El Escalador
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento Uno SLR
Contacteer:

Bericht door El Escalador » vr 01 oktober 2010 11:11

dario schreef:Verschil met een uiting van ene Ancher is dat ik het niet voor een eigen product doe... :lol:
Dat maakt nog niet dat jouw uiting geen reclame is. De vraag is of die uiting volledig belangeloos is.
It never gets easier, you just go faster.

Bontempi
Carbon Racefiets

Bericht door Bontempi » vr 01 oktober 2010 11:14

El Escalador schreef:
dario schreef:Verschil met een uiting van ene Ancher is dat ik het niet voor een eigen product doe... :lol:
Dat maakt nog niet dat jouw uiting geen reclame is. De vraag is of die uiting volledig belangeloos is.

Heren, heren, als het morgen regent is er weer modder, kunnen jullie daar verder mee gooien :twisted: :twisted:

dario
Carbon Racefiets

Bericht door dario » vr 01 oktober 2010 11:21

El Escalador schreef:
Die is volledig belangeloos voor mij. Ik word op geen enkele wijze armer of rijker door mijn uiting Oege. :oke:

tobias
Aluminium Racefiets

Bericht door tobias » vr 01 oktober 2010 11:37

He! Sjors, ik ga waarschijnlijk een week eerder ter voorbereiding rond briancon fietsen, dan marmotte week. Wel leuk als bert les gaat geven, heeft een aardige rugzak ;).
Maar goed geen marmotte is niet zo erg, als je er maar bent voor de gezelligheid.

Ancher
Carbon Racefiets

Bericht door Ancher » vr 01 oktober 2010 20:30

tobias schreef:He! Sjors, ik ga waarschijnlijk een week eerder ter voorbereiding rond briancon fietsen, dan marmotte week. Wel leuk als bert les gaat geven, heeft een aardige rugzak ;).
Maar goed geen marmotte is niet zo erg, als je er maar bent voor de gezelligheid.
Sjors/Dario en gezelligheid? Daar kan ik me niets bij voorstellen.
Volgens mij drinken ze in dat kamp elke avond azijn bij een maaltijd van zure pruimen.

AJG
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door AJG » vr 01 oktober 2010 20:44

Ancher schreef:
tobias schreef:He! Sjors, ik ga waarschijnlijk een week eerder ter voorbereiding rond briancon fietsen, dan marmotte week. Wel leuk als bert les gaat geven, heeft een aardige rugzak ;).
Sjors/Dario en gezelligheid? Daar kan ik me niets bij voorstellen.
Volgens mij drinken ze in dat kamp elke avond azijn bij een maaltijd van zure pruimen.
Ik had liever gezien dat je mijn vraag van een paar postings geleden had beantwoord, in plaats van dit soort, weinig toevoegende, off-topic postings. :|

wgb
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Airborn Manhatten

Bericht door wgb » za 02 oktober 2010 11:56

AJG schreef:Verder zou de afdaling van de Croix de fer terug gebruikt moeten worden. Die telt minder gevaarlijke bochten, waar in de jaren dat ik meereed, altijd een seingever stond te gebaren de snelheid te matigen. Waarom wordt deze afdaling eigenlijk niet meer gebruikt?
Zover ik weet waren er een paar jaar geleden werkzaamheden aan die route. Je zou verwachten dat deze inmiddels wel klaar zouden zijn. Wat mij wel opvalt dat is dat ik geen onverlichte tunneltjes ben tegen gekomen. Destijds zaten er een paar in en die waren echt heel vervelend.
En gevaarlijke bochten elke bocht is gevaarlijk toen ik voor de eerste keer deelnam dook er een gelijk bij de eerste afdaling die je tegekomt over het randje. Dat was bij het gat in rijden van de Glandon ik geef toe daar ga je behoorlijk stijl naar beneden.

Plaats reactie