nieuwe cyclo "Schleckgranfondo"in Luxemburg 20 mei

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Dingo
Prince of Spain
Fiets: Crvl RS/Mzs Sqdrn
CTWT-lid: Ja

Re: nieuwe cyclo "Schleckgranfondo"in Luxemburg 20 mei

Bericht door Dingo » ma 17 juli 2017 09:56

Maar, hamvraag, gaan jullie ook ?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Look, i know your legs hurt but nobody cares.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Re: nieuwe cyclo

Bericht door Rob T » ma 17 juli 2017 11:15

Dingo schreef:
ma 17 juli 2017 09:56
Maar, hamvraag, gaan jullie ook ?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kosten zijn een beetje hoog.

Licentie aanvragen, keuring.

Licentie is verplicht.
Afbeelding

Goudhaantje
Aluminium Racefiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Goudhaantje » za 03 maart 2018 20:49

Tacx is ook aan het filmen geweest. Er staan twee ritten op de Tacx app. Kwam in deel 1 Dingo nog tegen. :oke:

Stefan
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Canyon Aeroad

Bericht door Stefan » do 24 mei 2018 14:04

Mijn forumaccount maar weer eens afstoffen... na de afgelopen jaren vooral gekoerst te hebben (en in de lappenmand te hebben gelegen) ga ik dit jaar weer eens wat cyclo's rijden. Behalve een kortstondige deelname aan de Trois Ballons (meen 2013), was mijn laatste volledige cyclo volgens mij alweer de GF Ardennaise in 2011. Toen ook mijn beste klassering gehaald in een volledige cyclo met plek 29.

We gaan zien wat het gaat geven, de Schleck. Op zich is de vorm denk ik wel goed, maar allicht niet de topvorm uit mijn koersjaren (heb daarvoor toch koershardheid nodig). Geen idee wat het niveau zal zijn, maar ik hoop vooral dat het niet te nerveus zal zijn. Je moet ambitie hebben dus ik ga dan maar proberen die 29e plek te verbeteren.

Nog andere (CT)wt'ers aan de start?

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » do 24 mei 2018 14:06

Stefan schreef:
do 24 mei 2018 14:04
Mijn forumaccount maar weer eens afstoffen... na de afgelopen jaren vooral gekoerst te hebben (en in de lappenmand te hebben gelegen) ga ik dit jaar weer eens wat cyclo's rijden. Behalve een kortstondige deelname aan de Trois Ballons (meen 2013), was mijn laatste volledige cyclo volgens mij alweer de GF Ardennaise in 2011. Toen ook mijn beste klassering gehaald in een volledige cyclo met plek 29.

We gaan zien wat het gaat geven, de Schleck. Op zich is de vorm denk ik wel goed, maar allicht niet de topvorm uit mijn koersjaren (heb daarvoor toch koershardheid nodig). Geen idee wat het niveau zal zijn, maar ik hoop vooral dat het niet te nerveus zal zijn. Je moet ambitie hebben dus ik ga dan maar proberen die 29e plek te verbeteren.

Nog andere (CT)wt'ers aan de start?
Denk wel een stuk of 20.
Afbeelding

Stefan
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Canyon Aeroad

Bericht door Stefan » di 29 mei 2018 15:31

Stefan schreef:
do 24 mei 2018 14:04
Je moet ambitie hebben dus ik ga dan maar proberen die 29e plek te verbeteren.
Ok, nou dat was misschien toch wat te ambitieus voor mijn eerste cyclo in 7 jaar :P al leek dit meer een koers dan een cyclo en daarin mis ik dan ook ruim anderhalf jaar koersritme. Grootste probleem voor mij was echter de hitte: ik kan daar niet heel goed tegen en ik had ook geen bevoorrading bij me. Dus maar gewoon twee grote bidons mee, een flesje van 500ml adten net voor de start (niet eerder om moeten plassen te voorkomen) en hopen dat dat genoeg zou zijn.

Vreselijk, die start. Na meer dan een half uur in dat startvak te hebben gestaan mochten we dan eindelijk: voelde meteen hele zware poten en vervolgens 10 km volle bak naar de eerste klim, om die dan weer volle bak op te rijden. Met de pelotonskills uit het koersen kon ik wel wat opschuiven voor die klim, maar het was toch wel nerveus (in de eerste afdaling achter me ook al een flinke valpartij voor een haarspeld). Op die eerste klim moest ik al wat gaten dichtrijden en als een van de laatsten was ik mee met mijn zware poten. Het was wel cruciaal om mee te zijn op de eerste twee klimmen, want daarna volgde een lang stuk door de vallei. We waren op de top nog met een man of 75, maar dat zwelde direct na de top weer flink aan.

Tweede klim, zelfde verhaal. Begon iets meer van voren en dat was wel prettig gezien een vrij smalle bocht de klim op met een steil begin. Op deze klim was ik dan iets beter mee (de benen waren ook wat beter los gedraaid), maar weer zowat de laatste man in de groep van ca. 75 man. Dit leek een definitieve plooi te zijn en met de volgende klim 30 km verder dacht ik achterin wat te kunnen cruisen. Helaas, een km of 10 verder kwam toch weer een groep terug. Over de hele cyclo gezien waren de klimmetjes misschien ook wat te kort en/of niet steil genoeg om grote verschillen te veroorzaken.

Klim 3 kende een vergelijkbaar scenario en net toen ik begon te denken: hmm, misschien ben ik wel iets beter dan gedacht, laat ik klim 4 eens wat verder van voren beginnen, moest ik op die 4e klim (Beaufort, de langste van de dag) er toch wel af. Met een Ecuadoriaan nog een beetje erachter blijven hangen, maar twee anderen sloten aan en reden het gat alsnog dicht. Ik kon daar al niet meer overnemen, dus het was wel uitstel van executie. Ik overleefde nog het volgende korte klimmetje, maar op de steilere stroken van klim 6 liet ik na 90 km het voorste peloton definitief gaan, als ik heel diep zou gaan had ik daar mss nog kunnen overleven maar ik had me al goed genoeg opgeblazen en zat al tegen de kramp aan.

Er was op dat moment een kopgroep van 10 weg en dat peloton was misschien nog een man of 50 groot, dus ik reed in ieder geval nog in de top-100. Ik was in ieder geval blij dat ik de volgende klim eens net onder omslagpunt kon oprijden. Op de top van die klim zag ik een groep van een man of 20 achterop komen, dus daar wat op gewacht en de rest van de rit heb ik daarin gebivakkeerd. Een paar keer zat ik dicht tegen lossen aan bergop en al helemaal dicht tegen de kramp aan. Buiten drinken kreeg ik mijn eten ook absoluut niet weg in deze hitte. Dus ik bleef maar gewoon in de wielen zitten, tegen mijn natuur in. Voelde me ook steeds wat slapper worden, gelukkig had ik wel 2 gelletjes mee. Omdat de finale niet al te lastig was kon ik wel blijven aanklampen. Op anderhalve km nog een aanval geprobeerd, maar ze zaten meteen op mijn wiel. In de eindsprint niet meer alle risico’s genomen, ik zag mensen met kinderwagens over straat lopen en zo, dan maakt een 55e of 70e plek me ook niet zoveel uit.

Het werd uiteindelijk plaats 65, op iets meer dan 10 minuten van de winnaar, toevallig een Belgische elite-zonder-contract renner die de avond voordien in het restaurant naast ons zat. Ik had de 155 km en 2000 hoogtemeters in 37.6 gemiddeld afgehaspeld. Met een normalized power van 252W voor alleen maar in de wielen hangen t.o.v. een FTP van 285 (of misschien inmiddels richting 300), dat is toch aardig hard… Maar voor dit soort cyclo’s heb je toch echt koersritme en eigen bevoorrading nodig. Met deze in de benen nog maar eens overwegen of ik nog een andere cyclo wil doen binnenkort (Trois Ballons of Rund um Koln bijv).

Plaats reactie