Criquelion 26-8-2017

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Plaats reactie
Dingo
Prince of Spain
Fiets: Crvl RS/Mzs Sqdrn
CTWT-lid: Ja

Criquelion 26-8-2017

Bericht door Dingo » do 10 augustus 2017 21:05

Een mooi aanbod van Janneke Maan, een oude bekende vriend van het WTForum:

Hey Kerels,
Ik huur al een 10-tal jaar een grote chalet (33 personen) af in La Roche voor de Criq / Velomedian. 25-27 augustus 2017 Meestal zijn we daar met 20-25 man.
Dit jaar valt de opkomst door een jammerlijke samenloop van omstandigheden wat tegen en zijn we met 15 personen. Voorlopig plaats zat om dit wat kenbaar te maken. We zitten in een fantastisch huis op 2 km van de start/aankomst van de Criq. Vrijdagavond Pasat avond, zaterdag Criq en daarna drank, BBQ en toffe muziek. Zondag terug naar huis.
Mochten er CTWT ers slaapplaats zoeken. Boergondische fun is naast serieus bezig zijn met de wedstrijd an sich steeds aanwezig.

Vr Gr Jan(neke Maan)
Look, i know your legs hurt but nobody cares.

hardloper
Kinderzitje

Re: Criquelion 26-8-2017

Bericht door hardloper » do 17 augustus 2017 10:58

Zelf al een airbnb geregeld. Moet zeggen dat ik enige vrees voor deze tocht heb. Hoop dat er ook wat vlakke stukken zijn waar je kunt herstellen. Schijnt een loodzware tocht te zijn..

Alwin
Moderator
Contacteer:

Bericht door Alwin » do 17 augustus 2017 18:27

hardloper schreef:
do 17 augustus 2017 10:58
Zelf al een airbnb geregeld. Moet zeggen dat ik enige vrees voor deze tocht heb. Hoop dat er ook wat vlakke stukken zijn waar je kunt herstellen. Schijnt een loodzware tocht te zijn..
Het is ook een zware tocht en reken maar niet teveel op vlakke stukken....

Ik heb me ook ingeschreven. Ik start met weinig ambitie. Uitrijden zal op zich al een prestatie worden :roll:
2018 moet weer een serieus fietsjaar worden. Alleen nog een doel uitzoeken!

EvertS
Kinderfiets
Fiets: Dogma F8

Bericht door EvertS » vr 18 augustus 2017 06:52

Dingo schreef:
do 10 augustus 2017 21:05
Een mooi aanbod van Janneke Maan, een oude bekende vriend van het WTForum:

Hey Kerels,
Ik huur al een 10-tal jaar een grote chalet (33 personen) af in La Roche voor de Criq / Velomedian. 25-27 augustus 2017 Meestal zijn we daar met 20-25 man.
Dit jaar valt de opkomst door een jammerlijke samenloop van omstandigheden wat tegen en zijn we met 15 personen. Voorlopig plaats zat om dit wat kenbaar te maken. We zitten in een fantastisch huis op 2 km van de start/aankomst van de Criq. Vrijdagavond Pasat avond, zaterdag Criq en daarna drank, BBQ en toffe muziek. Zondag terug naar huis.
Mochten er CTWT ers slaapplaats zoeken. Boergondische fun is naast serieus bezig zijn met de wedstrijd an sich steeds aanwezig.

Vr Gr Jan(neke Maan)
Ik zoek nog een slaapplaats voor de vrijdagnacht alleen.

Ik hoor het wel of er nog plek is en wat de kosten er van zijn voor een nacht.

Janneke Maan
Huis-, tuin- en keukenfiets

Bericht door Janneke Maan » ma 21 augustus 2017 07:03

er is nog wat plaats vrij
Vermaak Na Arbeid.

EvertS
Kinderfiets

Bericht door EvertS » ma 21 augustus 2017 14:17

:oke: super zie je mail of app wel verschijnen.

Alwin
Moderator
Contacteer:

Bericht door Alwin » ma 28 augustus 2017 22:11

Ik had wel zin om een bocht-tot-bocht verhaal te schrijven:

Dit jaar heb ik door omstandigheden niet veel gefietst en al helemaal geen lange afstanden. Het feit dat ik geen doel had gesteld voor dit jaar helpt dan kennelijk ook niet. Uiteindelijk besloot ik daarom dat de Criq dan maar het doel moest worden. Ik zou nog genoeg tijd hebben om me daarop voor te bereiden.

Helaas was de praktijk weer anders. Ik wilde tijden de vakantie wat flinke tochten rijden maar een flinke verkoudheid ontnam me de zin om te fietsen. Later ging het wel en heb ik nog een rit van 90 km gemaakt over de Grand Colombier, 18 km klimmen met stukken boven de 12%. Het ging maar ik was daarna wel op. Twee weken geleden nog een rondje gereden van 125 km. Ook dat was niet echt een succes. Als 125 km vlak niet lukt, zou het dan wel zin hebben om 170 km met 3.300 hm te rijden?

Zou ik dan misschien maar de Petit Criq gaan rijden? Dat zag ik toch niet zo zitten. Dat zou betekenen dat ik 2,5 uur in de auto moest zitten (enkele reis) voor nog geen 100 km. Dan nog maar eens het parcours bekijken. Na 67 km kom je weer door La Roche. Na de Haussire kun je linksaf draaien en is het afdalen naar La Roche. Ook daarna zijn er nog diverse mogelijkheden om via een makkelijke route weer naar de start terug te rijden. Cor01 wil ook gaan en ik besluit om te starten en maar te zien waar ik uitkom.

Zaterdagochtend haal ik Cor op in alle vroegte en we reizen af naar de Ardennen. Daar aangekomen is het maar grijs en grauw. De temperatuur is wel aardig goed, 17, 18 graden. We halen onze spullen op en maken ons gereed voor de start. Vanuit de start gaat het vrijwel direct omhoog. Ik wens Cor veel succes en probeer een rustig ritme te vinden.

Toen ik 17 was mocht ik onder voorwaarden van de voorzitter van WTC Woerden mee naar Luik Bastenaken Luik. In die tijd was het alleen nog maar 245 km. Bij de eerste klim werden de voorwaarden duidelijk. Licht schakelen, blijven zitten en vooral bij de voorzitter blijven. Sparen, sparen, sparen was het motto. Dat bleek te werken want aan het einde van die dag haalden we de een na de ander in die ons in de ochtend voorbij gesjeesd was. Een wijze les geleerd die nu goed van pas kwam.

Ik rij op een lekker tempo zonder in het rood te gaan. Ik kan om me heen kijken en genieten van de entourage. Op een klim staat een man met een draaiorgel en 6 jongemannen daarbij die flink staan te lallen. Als ik voorbij ben zetten ze nog eens flink in. Kennelijk had niet iedereen daarop gerekend. Een renner die net langs rijdt gaat tegen de vlakte.

Op de Mur de Velomediane moest ik wel voluit omdat je anders omvalt maar de rest was redelijk op de handrem. Bij de eerste stop bidons vullen en wat eten. Volgende kluif is de Haussire. Het steile stuk is weer flink aanzetten maar daarna weer behoudend fietsen. Uiteindelijk kom ik de Haussire ook redelijk goed over en besluit rechts af te slaan richting Samree. Opgeven kan altijd nog.

Het tweede deel gaat op en af maar ik blijf in m'n eigen tempo doorrijden. In dit deel valt op hoe anderen rijden. Ik word regelmatig door een groep ingehaald die vervolgens verderop aan de kant van de weg bij een volgwagen staat te kletsen en bij te tanken. Anderen komen me in een flauwe afdaling voorbij gescheurd om vervolgens op de eerste de beste klim geparkeerd te staan. De tweede stop laat nog even op zich wachten en ik stop bij een huis wat water te halen. Het is warm en ik wil niet zonder drank komen te zitten.

Bij de tweede stop besluit ik om even te gaan zitten om m'n benen wat te ontlasten. Ik ben niet heel moe maar voel m'n benen natuurlijk wel. Ik besluit om in het laatste deel wat meer vaart te gaan maken. Nu ik zover gekomen ben, ga ik het wel halen dus wat meer afzien moet kunnen. Na de start is het een klein beetje vals plat naar beneden en dan gaan we rechtsaf omhoog. Ik ga staan, zet aan en de kramp schiet in m'n linkerbeen. Au! Terwijl ik m'n linkerbeen probeer te ontlasten schiet het in m'n rechterbeen. Kl@#te! Ik schakel zo licht mogelijk en probeer al fietsend te voorkomen dat de kramp erger wordt. Dat lijkt te lukken. Ik kan zo redelijk door blijven rijden. Probleem is dat de Cote de Beffe er nog aankomt, 1,6 km tegen 10,3%. Volgens sommigen de zwaarste helling in het parcours. Afwisselend staand en zittend kruip ik daar omhoog. Iedere keer moet ik wisselen omdat de kramp er weer in dreigt te schieten. Het lijkt wel of ik met een spinningles bezig ben: Staan, zitten, staan, zitten. Het lukt me om zonder af te stappen boven te komen. Nu ga ik het zeker halen!

Even verderop bij Donchamps zie ik verderop zwaailichten in het bos. Bij de plek aangekomen staan er voertuigen in de berm en een scherm langs de weg. Er is een gelaten stemming bij de mensen die er staan en niets duidt erop dat er actie wordt ondernomen. Dat is geen goed teken. Later blijkt dat een 43-jarige man dood van z'n fiets is gevallen. Zo iets drukt je wel weer even op de realiteit. Het kan zo over zijn maar ook het idee of het nou wel zo handig is wat ik doe. Zonder al te veel voorbereiding een dergelijke tocht ondernemen. Ik hou mezelf voor dat ik bijna nergens voluit ben gegaan en nergens in het rood heb gereden.

De kramp blijft in m'n benen zitten dus de resterende klimmetjes moet ik ook op het relatieve gemak doen en rij ik rustig uit. De laatste 10 km laat ik me uitrollen naar La Roche. Het zit er bijna op. Om de een of andere reden bedenkt iemand vlak voor de finish dat hij een sprintje met me aan wil gaan. Ik zie er het nut niet van in. Of ik nou 1.438e of 1.439e wordt, het zal me worst zijn. Ik laat hem lekker gaan en rol om 17:00 uur over de finish. Precies 8 uur onderweg geweest. Een toptijd is het zeker niet maar ik heb gewoon een lekkere fietsdag gehad. De Velomediane is ook als toertocht leuk.

Na een colaatje en een welverdiende brood met worst gaan we weer op huis aan.
2018 moet weer een serieus fietsjaar worden. Alleen nog een doel uitzoeken!

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » di 29 augustus 2017 06:42

Mooi verhaal Alwin :oke:
Work hard, play harder!

2016: was het nèt niet 2017: weer (leren) fietsen en koersen

Afbeelding

who cares
Prince of Spain
Fiets: Kapotte Ri Noah Fast

Bericht door who cares » di 29 augustus 2017 06:58

Die Cote de Beffe ben ik een week of 7 nog afgedaald , dat ging een stukker beter :twisted: .
Wij dan toen nog even boven gepauzeerd bij Beffery Hills.

Mooi dat je hem uitgereden hebt. :oke:
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Bas
Moderator
Fiets: Cinelli Pro Estrada
Contacteer:

Bericht door Bas » di 29 augustus 2017 11:47

Ottie schreef:
di 29 augustus 2017 06:42
Mooi verhaal Alwin :oke:
+1 en chapeau voor het uitrijden :oke: Helaas ken ik de geneugten van kramp in beide benen maar al te goed, dus ik weet dat je met uitrijden een prestatie van formaat hebt geleverd
2017: Een tussenjaar

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » di 29 augustus 2017 12:38

Mooi verhaal Alwin en gewoon een hele mooie prestatie. Mag je trots op zijn :oke:
Wow, wat een verhaal weer van die man die overleden is :-(
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » di 29 augustus 2017 20:48

Alwin schreef:
ma 28 augustus 2017 22:11
Even verderop bij Donchamps zie ik verderop zwaailichten in het bos. Bij de plek aangekomen staan er voertuigen in de berm en een scherm langs de weg. Er is een gelaten stemming bij de mensen die er staan en niets duidt erop dat er actie wordt ondernomen. Dat is geen goed teken. Later blijkt dat een 43-jarige man dood van z'n fiets is gevallen. Zo iets drukt je wel weer even op de realiteit.
Wow. Dat is heftig.

EvertS
Kinderfiets

Bericht door EvertS » di 29 augustus 2017 21:41

Toen ik er langs fietste zag ik al dat het niet goed was.
Ze waren volop aan het reanimeren, er stond al veel volk bij.
Ze stuurde me er ook gelijk langs. Later bij het appartement hoorde ik dat hij was overleden.
Afschuwelijk!

Lethalp
Kinderfiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Lethalp » di 29 augustus 2017 22:07

Wombcat schreef:
di 29 augustus 2017 20:48
Alwin schreef:
ma 28 augustus 2017 22:11
Even verderop bij Donchamps zie ik verderop zwaailichten in het bos. Bij de plek aangekomen staan er voertuigen in de berm en een scherm langs de weg. Er is een gelaten stemming bij de mensen die er staan en niets duidt erop dat er actie wordt ondernomen. Dat is geen goed teken. Later blijkt dat een 43-jarige man dood van z'n fiets is gevallen. Zo iets drukt je wel weer even op de realiteit.
Wow. Dat is heftig.
Inderdaad heftig, gelukkig blijkt achteraf dat zulke zaken vaak niet fietsgerelateerd zijn en iedere willekeurige had kunnen overkomen.
2017: WVAN, GF Schleck, Trophee de L'oisains, Diekirch-Valkenswaard

Vinnie 2.0
Carbon Racefiets
Fiets: Topend Force-R

Bericht door Vinnie 2.0 » wo 30 augustus 2017 08:02

Mogoed gedaan, Alwin!
2017 wordt mijn jaar

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso