Welke klimmen

Problemen met het forum, weet je niet hoe iets werkt? Vraag of meld het hier
butch
Carbon Racefiets

Bericht door butch » za 11 november 2006 12:53

AJG schreef:
alstro schreef:
AJG schreef: Voet: Ruy
Top: na T-splitsing rechts, dan 500 m verderop bij het bordje Col de Rosier.
Via Andrimont?

Hier zie ik hem niet bijstaan http://www.salite.ch/struttura/salite_ricerca.asp

Ja, die kant is het. Ik had ook al even zitten Googlen, voor een hoogteprofiel, maar kon niks vinden. :?
hebben jullie het over deze die beneden een haarspeldbochtje heeft en daarna in een dorpje uitkomt? om ietsje laten de eigenlijke beklimming van de rosier te beklimmen? iemand vertelde mij hier ooit (ik denk AJG) dat de eerste eigenlijk een andere beklimming is.

of is het die waarbij je de afdaling van de HL. en dan meteen een scherpe bocht naar rechts. en het klimfestial te beginnen.

van beide heb ik ooit eens de gegevens gehad. niet tot op de meter juist maar toch een benadering. die nu nog vinden.... anders wachten tot volgend jaar ergens in april. :D

Ieke
Carbon Racefiets
Fiets: Sensa Giulia 2016
Contacteer:

Bericht door Ieke » za 11 november 2006 13:40

alstro schreef:
butch schreef:
AJG schreef:
Ja, die kant is het. Ik had ook al even zitten Googlen, voor een hoogteprofiel, maar kon niks vinden. :?
hebben jullie het over deze die beneden een haarspeldbochtje heeft en daarna in een dorpje uitkomt? om ietsje laten de eigenlijke beklimming van de rosier te beklimmen? iemand vertelde mij hier ooit (ik denk AJG) dat de eerste eigenlijk een andere beklimming is.

of is het die waarbij je de afdaling van de HL. en dan meteen een scherpe bocht naar rechts. en het klimfestial te beginnen.

van beide heb ik ooit eens de gegevens gehad. niet tot op de meter juist maar toch een benadering. die nu nog vinden.... anders wachten tot volgend jaar ergens in april. :D
Volgens mij de eerste optie. Met de Waalse pijl hebben we deze volgens mij ook gedaan.
Over nutteloos qouten gesproken...

PFW
Moderator
Fiets: Canyon, Beone, Trek
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Bericht door PFW » za 11 november 2006 13:41

Ieke schreef:
alstro schreef:
butch schreef: hebben jullie het over deze die beneden een haarspeldbochtje heeft en daarna in een dorpje uitkomt? om ietsje laten de eigenlijke beklimming van de rosier te beklimmen? iemand vertelde mij hier ooit (ik denk AJG) dat de eerste eigenlijk een andere beklimming is.

Volgens mij de eerste optie. Met de Waalse pijl hebben we deze volgens mij ook gedaan.
Over nutteloos qouten gesproken...
Dat ben ik wel een beetje met je eens...

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » za 11 november 2006 13:42

alstro schreef:Volgens mij de eerste optie. Met de Waalse pijl hebben we deze volgens mij ook gedaan.
Klopt. LBL, WP en TBT beklimmen de Rosier allemaal op dezelfde manier.
Beginpunt lijkt me gewoon waar je de klim opdraait, eindpunt, zoals AJG zegt, bij het bord 'Col de Rosier' boven.

AJG
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door AJG » za 11 november 2006 16:31

MEG schreef:
alstro schreef:Volgens mij de eerste optie. Met de Waalse pijl hebben we deze volgens mij ook gedaan.
Klopt. LBL, WP en TBT beklimmen de Rosier allemaal op dezelfde manier.
Beginpunt lijkt me gewoon waar je de klim opdraait, eindpunt, zoals AJG zegt, bij het bord 'Col de Rosier' boven.
Het zit zo: de voet van de Rosier in Ruy kun je op 2 manieren bereiken.

1) Vanuit de richting Francorchamps. Dit is de kant die je neemt als je de Haute-Levee overkomt, en dan een schitterend lange afdaling ( :D ) tot in Ruy, om dan vervolgens helemaal rechts terugdraaiend aan de Rosier te beginnen.

2) De kant die Butch bedoelt. Als je op de rijksweg Coo-La Gleize rijdt, kun je op een gegeven moment rechtsop draaien. Dan begin je aan de Cote de Roanne, deze heeft ook diverse malen in de profversie van LBL gezeten toen men niet over de Haute-Levee mocht. Dit is 1 km klimmen, dan een km of 4 op en af, en dan kom je uit bij dezelfde voet als onder 1). Door heel dit stuk mee te tellen als klim doe je m.i. oneer aan de eigenlijke klim van de Rosier. Die begint toch echt pas in Ruy.

PFW
Moderator
Contacteer:

Bericht door PFW » zo 12 november 2006 19:22

martijn schreef:
PFW schreef:
gentslux schreef: De lengte zal niet of nauwelijks veranderd zijn, maar je hoeft die haakse hoek niet meer om, het pad naar de brug volgt nu in z'n geheel de bocht van de naastliggende autoweg. Betekent ook dat je dalend het gas er op kunt houden en je niet meer in de remmen moet voor dat vervelende bochtje naar rechts, waar veel te vaak allerlei losse rommel lag........
Aha, maar eigenlijk daalde ie na de haakse bocht nog iets door. Misschien een idee om nu sowiezo te verlengen...
lijkt me wel, want dat eerste stuk is behoorlijk (alles wel in perspectief natuurlijk) vals plat. Laten we gewoon de overgang oud- nieuw asfalt aanhouden.
De overgang is wel zo'n 40 meter opgeschoven... Dus dan moeten we weer opnieuw beginnen met de tijden...

martijn
Carbon Racefiets
Fiets: Scott Addict R4

Bericht door martijn » zo 12 november 2006 20:12

PFW schreef: De overgang is wel zo'n 40 meter opgeschoven... Dus dan moeten we weer opnieuw beginnen met de tijden...
Ik zal woensdagavond wel een nieuwe 'richttijd' neerzetten.

PFW
Moderator
Contacteer:

Bericht door PFW » zo 12 november 2006 20:16

martijn schreef:
PFW schreef: De overgang is wel zo'n 40 meter opgeschoven... Dus dan moeten we weer opnieuw beginnen met de tijden...
Ik zal woensdagavond wel een nieuwe 'richttijd' neerzetten.
Ik heb er ook al eentje, ik zal Alstro vragen of hij de andere kan verwijderen.

PFW
Moderator
Contacteer:

Bericht door PFW » ma 04 december 2006 11:27

alstro schreef:00:01:30 Ronald

Meer oefenen mannen :wink:
Ook met mountainbike en noppenbanden?

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » ma 04 december 2006 11:36

PFW schreef:

nee, met 98 kilo :twisted:

alstro
Carbon Racefiets
Fiets: Felt
Contacteer:

Bericht door alstro » ma 04 december 2006 11:59

Ronald schreef:
PFW schreef:

nee, met 98 kilo :twisted:
:lol: :lol: :lol: :lol:

alstro
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door alstro » di 12 december 2006 13:58

Eyserbosweg erbij gezet http://www.wielertoerist.nl/?pag=helling&id=22 met dank aan Northwave4500

Ronald
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Ronald » vr 15 december 2006 22:29

Eyserbosweg vandaag ook gedaan, maar wist niet dat ie ook in het hellingen topic stond :evil: Maar liep niet lekker trouwens dus mss maar goed ook.

Vandaag schoorvoetend moeten erkennen dat de tijd van Alstro op de Cauberg bizar snel is.
Laatst gewijzigd door Ronald op vr 15 december 2006 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » vr 15 december 2006 22:31

Ronald schreef:Vandaag schoorvoetend moeten erkennen dat de tijd van Alstro op de Camerig bizar snel is.
Het zou mij verbazen als je in december daar een toptijd neerzet... :|
Querer es poder

alstro
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door alstro » vr 15 december 2006 22:33

Ronald schreef:Eyserbosweg vandaag ook gedaan, maar wist niet dat ie ook in het hellingen topic stond :evil: Maar liep niet lekker trouwens dus mss maar goed ook.

Vandaag schoorvoetend moeten erkennen dat de tijd van Alstro op de Camerig bizar snel is.
Cauberg bedoel je....

Ronald
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Ronald » vr 15 december 2006 22:45

idd cauberg bedoelde ik

Camerig overigens ook geklokt met 11.56. Had 11.30 staan van Maart. Die liep wel lekker vond ik.

Northwave4500
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Trek Madone SL 5.2
Contacteer:

Bericht door Northwave4500 » za 16 december 2006 15:18

het ligt er ook aan hoe je de cauberg benaderd, de mensen van de cauberg classic komen van de daalhemerweg (dus bergaf) en hebben vrij baan om met heel veel snelheid te beginnen met klimmen. als je van onderop komt ben je al aan het klimmen dus is het moelijker om snelheid te maken
Trek Madone SL 5.2 <-> Merida Matts TFS 900 Disc

Ronald
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Ronald » ma 18 december 2006 11:43

Oh ja, nog even over de Keutenberg. Ik zie dat bij de omschrijving staat dat je moet klokken tot het einde van het steilste stuk, bij bordje 22%. Ik heb daar niet echt opgelet. Waar staat dat tov het bebouwde kombordje Keutenberg? Ik had tot het kombord iets van 2.46. Maar eigenlijk vind ik dat de klim wel verder doorloopt. Tot aan het kruispunt waar je linksaf de dode man hebt is beter denk ik.

Northwave4500
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Trek Madone SL 5.2
Contacteer:

Bericht door Northwave4500 » ma 18 december 2006 12:09

is het dan niet handiger om de klok stil te zetten bij het kombord? dat 22 % bord zal waarschijnlijk alleen te lezen zijn als je bergaf gaat?
Trek Madone SL 5.2 <-> Merida Matts TFS 900 Disc

alstro
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door alstro » do 21 december 2006 07:33

deze hier zouden we misschien ook wel op de lijst kunnen zetten. :wink:

gentslux
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door gentslux » do 21 december 2006 10:16

alstro schreef:deze hier zouden we misschien ook wel op de lijst kunnen zetten. :wink:
Allemachtig, wat een helling. Het lijkt ook wel of het wegdek uit gestolde lava bestaat...............
Verzuring is iets voor de benen, niet voor de geest

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » do 21 december 2006 10:36

gentslux schreef:
alstro schreef:deze hier zouden we misschien ook wel op de lijst kunnen zetten. :wink:
Allemachtig, wat een helling. Het lijkt ook wel of het wegdek uit gestolde lava bestaat...............
De afdaling lijkt me ook geen pretje :shock: (als je al boven komt)
Querer es poder

DeRosa
Carbon Racefiets

Bericht door DeRosa » do 21 december 2006 11:04

Erg indrukwekkende Nederlandstalige site gevonden (ik zal heus niet de eerste zijn) Met foto's en video's van heel veel colletjes in de Ardennen en daarbuiten. Een aanrader: http://www.johndewit.be/html/hoofdmenu.html

martijn
Carbon Racefiets
Fiets: Scott Addict R4

Bericht door martijn » do 21 december 2006 13:05

alstro schreef:
Ronald schreef:Oh ja, nog even over de Keutenberg. Ik zie dat bij de omschrijving staat dat je moet klokken tot het einde van het steilste stuk, bij bordje 22%. Ik heb daar niet echt opgelet. Waar staat dat tov het bebouwde kombordje Keutenberg? Ik had tot het kombord iets van 2.46. Maar eigenlijk vind ik dat de klim wel verder doorloopt. Tot aan het kruispunt waar je linksaf de dode man hebt is beter denk ik.
Volgens mij is bebouwde kom bordje ongeveer gelijk met 22% bord wat aan de andere kant staat.
Feitelijk loopt de klim nog door tot het kruispunt waar je naar links richting doode man kunt gaan. Dat laatste stuk is juist een stuk waar je heel veel tijd kunt winnen of verliezen omdat het stijgingspercentage vrij laag is.

alstro
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door alstro » do 21 december 2006 13:12

martijn schreef:
alstro schreef:
Ronald schreef:Oh ja, nog even over de Keutenberg. Ik zie dat bij de omschrijving staat dat je moet klokken tot het einde van het steilste stuk, bij bordje 22%. Ik heb daar niet echt opgelet. Waar staat dat tov het bebouwde kombordje Keutenberg? Ik had tot het kombord iets van 2.46. Maar eigenlijk vind ik dat de klim wel verder doorloopt. Tot aan het kruispunt waar je linksaf de dode man hebt is beter denk ik.
Volgens mij is bebouwde kom bordje ongeveer gelijk met 22% bord wat aan de andere kant staat.
Feitelijk loopt de klim nog door tot het kruispunt waar je naar links richting doode man kunt gaan. Dat laatste stuk is juist een stuk waar je heel veel tijd kunt winnen of verliezen omdat het stijgingspercentage vrij laag is.
Is idd wel een verschil.
Spreken af dat we tot aan kruispunt doen en als je evt een tijd tot aan bord hebt kan je dit vermelden onder opmerkingen.

Plaats reactie